2015-07-20, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, jag kan läsa, jag har rätt. Ett fullkomligt meningslöst inlägg om du inte utvecklar. Kvinnan ansågs vid häktningen utgöra flyktfara, men när hon släpptes ansågs hon inte vilja fly. Om Litauen inte är ett problem, varför ansågs hon utgöra flyktfara vid häktningen?

Du är fullkomligt meningslös och har fel.

ÅK har aldrig gjort en bedömning på flyktfara när misstankegraden sjönk från sannolika skäl till skäligen, ÅK hade inte sannolika skäl inför omhäktning så spelar det ingen roll om det var flyktfara. MGM skall släppas ändå.
2015-07-20, 15:26
Medlem
Citat:
Jo, jag kan läsa, jag har rätt. Ett fullkomligt meningslöst inlägg om du inte utvecklar. Kvinnan ansågs vid häktningen utgöra flyktfara, men när hon släpptes ansågs hon inte vilja fly. Om Litauen inte är ett problem, varför ansågs hon utgöra flyktfara vid häktningen?
Misstankegraden var lägre, flyktrisken ansågs i princip obefintlig vid nästa tillfälle. Sen kanske inte du ska uttala dig om meningslösa inlägg, inte i den här tråden åtminstone. Vill du att jag utvecklar det med?
Senast redigerad av D.Helm 2015-07-20 kl. 15:28.
2015-07-20, 15:27
Avstängd
Jag tror inte att det är Litauerna.
De tjänade bra betalt och hade bott där ett tag. Ser inget motiv på varför de skulle göra det?
2015-07-20, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseZ
Jag har en liten grej jag tänkte på!

Lisa skickade det sista meddelandet till sin far 18:25 och enligt personer på butiken handlar´n så va bröderna inne i butiken vid 19:30 dvs ganska exakt en timme efter det att Lisa skickat ett sms till sin farsa. Tycker inte ni det är en sjukt kort stund att ta livet av någon och göra sig av med kroppen, fixa iordning sig själv (om man nu är blodig och allt vad det kan vara) hinna åka till butiken (tar cirkus 5 minuter från blomberg till butiken) och handla pizza...

Och dessutom hinna med våldtäkt, tortyr och en styckning i 5-6 delar. Fast det är klart att har man stressat igenom dessa moment så blir man givetvis sugen på en pizza.
2015-07-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Är det offentligt bekräftat NÄR BO blev mördad?
Läste någonstans om att BO dog ca 1.5 dagar innan hon hon hittades, stämmer detta eller är det ännu en trådsanning?
Det är i så fall en trådsanning. Polisen eller åklagaren har inte sagt ett knyst om saken.
2015-07-20, 15:30
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
I häktningsframställan mot kvinnan angavs flyktfara som häktningsskäl.

Vilket var varför jag endast nämnde brodern, skyddande av brottsling föranleder inte obligatorisk häktning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag tror också att brottsplatsen fanns i den bilen som gärningsmännen använde.
Brottsplatsen är mycket viktig vid en mordutredning och det visar att det är professionella gärningsmän som vet vad de gjorde.
Att litauernas bil skulle ha använts för transport av Lisa levande eller avliden kan helt bortses, om så hade varit fallet hade bevis hittats vid kontrollen av deras bil, som togs i beslag efter att de blev anhållna.
Att passa in den litauiske gästarbetaren i Lisa mordet är helt enkelt obegripligt.

Men hur tänker du nu?
Vad säger dig att det inte hittats bevis i bilen?
Undersökningsresultatet av den är inte klart än.
Och yppandeförbudet är fortfarande at large.
Ingen sådan information kommer ut till allmänheten förrän en eventuell GM är dömd.
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Håller inte med. På CS fanns inte ett smack och hon åkte dit. Här kommer det att räcka och bli över ändå ska du se. Kan man binda honom till gärningen så kommer man att komma fram till att det finns ingen annan trolig GM och då blir det fällande dom.
Det med Schürrer var väl att hon igenkändes av kvinnan hon attackerade först?

Det kan väl inte jämföras?

I detta fall läcker det nu ut självklarheter. Att de menar att den häktade inte kan förklara hur man hittat spår av honom på henne, eller hennes tillhörigheter, ändå åklagaren säger att NFS kommer att använda månader på bevisen är märkligt. Att han inte kan förklara varför han var en viss plats, det tyder väl på att han inte uppfattat allvaret i situationen. Det rör sig antagligen om ett tillgrepp eller annan stöld, och han vill skydda sin lillebror.

På hans person har de i alla fall inte hittat något, det hade gjort samma natt som han greps, men om det hörde vi inget.

DNA-spår har den egenskapen att de kan flyttas, så ingen kan dömas enbart på dessa.

Låt oss säga att jag vill ha åklagaren misstänkt för stöld. Jag kollar hennes avfallsdunk, hittar en del skräp med hennes DNA på, detta lägger jag i hop med kartonger , och inne i kartonger där stöldgodset har varit. Stöldgodsets märkta originalförpackningar alltså. Samtidigt torkar jag av något avfall på plagg som jag köpt på GinaTricot, där jag anonymt säger jag såg henne ta dessa.

Därefter lägger jag allt detta i hennes egen avfallsdunk igen. De kommer att hitta hennes DNA på plaff som fortfarande har prislappen på, samt det andra.
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
De tjänade bra betalt och hade bott där ett tag. Ser inget motiv på varför de skulle göra det?

Ja motivet är då psykisk sjukdom tex
2015-07-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Minns inte namnet, men kan djupdyka i hårddisken och återkomma, har det på nån fil nånstans.
BO var en kvinna, hittad senare. Det var en hårborste med i fallet samt teckningar. Ringer det nån klocka?

Malin Lindström.
2015-07-20, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Och dessutom hinna med våldtäkt, tortyr och en styckning i 5-6 delar. Fast det är klart att har man stressat igenom dessa moment så blir man givetvis sugen på en pizza.
Exakt vad pekar på att allt detta måste ha skett före de åkte och köpte pizza?
Jag frågar igen, har polisen/åklagaren gått ut med uppgifter om vilken dag BO avled(mördades)?
2015-07-20, 15:34
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Vad spelar deras inkomster för roll då det sannolikt handlade om ett sexuellt motiv och avsikten var att förgripa sig på LH ?
Kan lilla dåren utveckla vad det då spelar för roll om man tjänar 10 000 i månaden eller om man tjänar 100 000 i månaden i det fall man får för sig att förgripa sig på en tonårstjej?
Tror inte Litauern tänkte på inkomsten just då när den skeva driften i hans sjuka hjärna slog till och han fick för sig att han skulle ge sig på LH.
Idiotin är gränslös, man rodnar nästan när man läser inläggen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in