2015-07-20, 01:59
Medlem
nowlickits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Jag tycker inte speciellt illa om Göteborg. Tycker dock att "Grineborg" speglade hur de uppträdde idag - extremt mycket gnäll i anslutning till domslut vilket dessutom märktes med snack-varningar.

Jag var på plats och såg matchen. Göteborg var bättre i första och Norrköping var bättre i andra. Ett kryss var ett fullt rättvist resultat om man ser till det spelmässiga och chanser.

Förstår inte problemet med att klaga på externa omständigheter när de alldeles uppenbart var avgörande för matchens utfall.

Vidare så har den delade potten från detta dubbelmöte helt klart smickrat Norrköping. Blåvitt har varit det bättre laget i båda matcherna.
Citera
2015-07-20, 07:59
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Varför är du så nedlåtande då??? Tror fasen att IFK Gbg är besvikna efter ha ledat 2 ggr och knappt släppt till en målchans.
Läser du ens mina inlägg? Du beter dig som en obstinat femåring. Vi hade definitivt fina målchanser igår förutom vid just målen. För att bara nämna två jag spontant kommer ihåg hade vi bland annat Kujovics skott utifrån och när Sjölund bränner en volley i straffområdet.
Citat:
Ursprungligen postat av nowlickit
Förstår inte problemet med att klaga på externa omständigheter när de alldeles uppenbart var avgörande för matchens utfall.

Vidare så har den delade potten från detta dubbelmöte helt klart smickrat Norrköping. Blåvitt har varit det bättre laget i båda matcherna.
Extrema omständigheter? Tillåt mig småle. Nu gillar jag inte att diskutera domslut var för sig men nu tvingar du mig. Både Sebastian Eriksson och Sören Rieks kunde och borde ha varit utvisade igår, speciellt Eriksson som "hade" typ 4 varningar. Vidare minns jag ett tillfälle då Kujovic tröja stod som en strut i erat straffområde. Det såg även märkligt ut vid vårt kvitteringsmål där Bjärsmyr håller ett väldigt fast grepp om en av våra mittbackar.

Smickrat Norrköping? Du får det att låta som vi tagit några poäng här på ren tur. Så är det naturligtvis inte - vi har förtjänat ihop den i båda matcherna genom en fin halvlek i respektive match - samma halvlek då Göteborg inte var bra.

EDIT: Såg nu faktiskt att jag läst fel - det stod "externa" och inte "extrema". Nåväl, faktum kvarstår att det inte bara var Göteborg som blev förfördelade av domaren - tycker faktiskt att ni hade honom mer med er än oss totalt sett.
Senast redigerad av Otrolig 2015-07-20 kl. 10:07.
Citera
2015-07-20, 09:00
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
I Premier League blir man också avstängd för att sjunga en nidramsa om sin lokalrival, typ som Nisse gör efter varje seger.. Helt enkelt glad att jag inte behöver läsa din bok. Och vad gäller AIKs agerande lär det väl snart komma på löpsedlarna i vanlig ordning och lär väl sluta med en tillsägning

Du ser ingen skillnad på att sjunga en nidramsa och att hota om våld som en osäker unge?

Ärligt talat; om man reagerar så starkt ska man fan inte spela fotboll eftersom man uppenbarligen inte har huvudet för det. Nu spelar ju tyvärr idioten som verkar ha stannat i sin mentala utveckling när han var runt 13 år, och då borde han straffas.
Senast redigerad av Punkliv 2015-07-20 kl. 09:58.
Citera
2015-07-20, 09:22
Medlem
kostymnisses avatar
Det var väl totalt sett ändå rättvist igår, man kan givetvis hävda att ens eget lag hade flera chanser att göra mål men då glömmer man ju att även motståndarna hade det.
Jag är över två matcher missnöjd med utdelningen, givetvis är det surt att vi bara fick de två pinnarna med tanke på att vi brände en straff hemma och ledde två gånger om på plastaskiten igår. Dock har vi nu avverkat en av de där jobbigaste matcherna för resten av säsongen.

Många tjötar om att vi har alla topplag borta kvar, men vad som ofta glöms av i sammanhanget är att vi även då har de, på pappret, sämre lagen kvar hemma så det går lite på jämnt ut.

Igår borde man givetvis plockat ut Vibe och låtit Engvall fortsätta, var Engvall för trött kunde man ändå ersatt Vibe med Sköld som dessutom är van vid plastaskit från Åtvid och garanterat var rejält sugen på att lira. Boman kunde då ersatt Engvall om den sistnämnde nu som sagt var för trött.
Bytena vi gör är alltid så förutsägbara att man blir trött.

Sedan som någon annan skrev nånstans undrar jag varför vi alltid envisas med att spela via 1-2 gubbar varje gång vi skall byta kant? Slå bollen direkt fler gånger, visst chanserna att missa ökar men när den sitter ökas tempot, det blir farligare och vi blir inte lika lättlästa...
Nåja, inget annat topplag har ju vunnit i omgången än även om DIF lär köra över Åtvid ikväll...
Citera
2015-07-20, 09:46
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Och hade du forskat lite i Etuhu hade du snabbt kommit fram till att han inte bryr sig ett dugg nu och inte då heller. Kör sitt race.

Fast han verkar ju ta åt sig rätt hårt, pinsamt agerande förstår inte hur du kan försvara det samt tycka att det är "Skönt" .
Citera
2015-07-20, 10:02
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fast han verkar ju ta åt sig rätt hårt, pinsamt agerande. Förstår inte hur du kan försvara det samt tycka att det är "Skönt" .
Han svarar som han alltid gjort. Jag hade gjort likadant med en snubbe som gång efter annan ska skriva och löjla sig på internet. Inte direkt första gången den här tomten och hans trollbihang skriver till etuhu i synnerhet och AIK-kontot i allmänhet. Och jag ger blanka fan i huruvida en moderator eller annan skribent ställer sig oförstående till min åsikt.
Citera
2015-07-20, 10:05
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Du ser ingen skillnad på att sjunga en nidramsa och att hota om våld som en osäker unge?

Ärligt talat; om man reagerar så starkt ska man fan inte spela fotboll eftersom man uppenbarligen inte har huvudet för det. Nu spelar ju tyvärr idioten som verkar ha stannat i sin mentala utveckling när han var runt 13 år, och då borde han straffas.
Nu gjorde inte jag liknelsen utan skribenten jag diskuterade med. Jag använde Nisse som argument till att betona det skeva i att använda PL som referens för huruvida någon ska stängas av?

Med den åsikten skulle jag skicka in mitt cv till SvFF, du skulle få jobb på studs!
Citera
2015-07-20, 10:13
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Han svarar som han alltid gjort.

Så det är rättfärdigat för att han konsekvent? Ja det är ett stabilt argument.

Nu snackas det iofs om att snubben som skrev till Etuhu hade sagt mer än det som finns cappat så om någon sett det får man gärna säga till, kan ju försvara ett visst agerande ändå.

Häcken borta, är försiktigt optimistisk. Ska bli spännande att se om något av nyförvärven tar plats i elvan direkt.
Citera
2015-07-20, 10:15
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Häcken borta, är försiktigt optimistisk. Ska bli spännande att se om något av nyförvärven tar plats i elvan direkt.
Tror, eller tycker, att ett målvaktsbyte borde ligga närmast. Markström såg rejält fladdrig ut senast.

Förresten sade Nanne i DN i morse att Khalili inte var aktuell ännu. Behöver fler träningar för att komma upp i tempo.

Tveksamt om han slänger in Magyar som mittback också, han är en försiktig general.
Senast redigerad av gato12 2015-07-20 kl. 10:18.
Citera
2015-07-20, 10:21
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Så det är rättfärdigat för att han konsekvent? Ja det är ett stabilt argument.

Nu snackas det iofs om att snubben som skrev till Etuhu hade sagt mer än det som finns cappat så om någon sett det får man gärna säga till, kan ju försvara ett visst agerande ändå.

Argument? Snälla någon, etuhu är människa precis som allt annat. Och vilken fritt tänkande individ förstår att bilden motsvarar en liten del av hela diskussionen där trollet återigen öst skit över etuhu och AIK. Gå in på AIKs instagram och tänk dig in i att det var Hammarby de skrev om. Föreställ dig sedan att allt hat riktats mot dig som individ istället för mot klubben och du har etuhus verklighet nu på samma sätt som Goitom hade för två år sedan. Klart som fan man tröttnar.

Dickson är "skön" därför att detta ytterligare visar att han inte förändrats ett dugg av det faktum att han blivit ekonomiskt oberoende av att sparka boll. Detta är hans stil och den ändras inte.
Citera
2015-07-20, 10:21
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowlickit

På vilket sätt var blåvitt bättre i andra matchen? Den var väl ganska lik den första matchen bara att man nu hade vänt på det iom att blåvitt va bättre i första och Peking i andra.
Citera
2015-07-20, 10:31
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Argument? Snälla någon, etuhu är människa precis som allt annat. Och vilken fritt tänkande individ förstår att bilden motsvarar en liten del av hela diskussionen där trollet återigen öst skit över etuhu och AIK. Gå in på AIKs instagram och tänk dig in i att det var Hammarby de skrev om. Föreställ dig sedan att allt hat riktats mot dig som individ istället för mot klubben och du har etuhus verklighet nu på samma sätt som Goitom hade för två år sedan. Klart som fan man tröttnar.

Dickson är "skön" därför att detta ytterligare visar att han inte förändrats ett dugg av det faktum att han blivit ekonomiskt oberoende av att sparka boll. Detta är hans stil och den ändras inte.

Fast då är vi inne i en annan diskussion, men man kan ju ifrågasätta varför aik inte blockerar någon som systematiskt trakasserar spelare i det fallet.

Nej jag har ändå svårt att se att hot om våld är skönt, där får vi vara oense.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in