2015-07-19, 22:30
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Om man inte är BITTER kallar man inte ett lag man tycker illa om för något nedsättande som du gör!
Klart som fan att laget är griniga efter tappat 3 välförtjänta poäng! Såg du matchen? Det gjorde jag och är också rätt grinig för det 2 tappade poängen.
Jag tycker inte speciellt illa om Göteborg. Tycker dock att "Grineborg" speglade hur de uppträdde idag - extremt mycket gnäll i anslutning till domslut vilket dessutom märktes med snack-varningar.

Jag var på plats och såg matchen. Göteborg var bättre i första och Norrköping var bättre i andra. Ett kryss var ett fullt rättvist resultat om man ser till det spelmässiga och chanser.
Citera
2015-07-19, 22:34
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Janne Andersson i IFK Norrköping känns väldigt "Hamrensk" i sin spelstil. Kanske inte till ledarstilen men jag ser vissa likheter kring spelet som påminner om Hamren. Man gör väldigt mycket mål framåt, men bakåt ser det stundtals otroligt virrigt ut och man släpper in väldigt mycket mål vsrje säsong. Ändå är man i detta nu 2 i Allsvenskan och 3 poäng från serieledning. Rätt sjukt hur det kan ha gått till med tanke på JA:s tarvliga spelide.

Men tyst bara. Bara för att två tränar förespråkar offensiv fotboll så är man nödvändigtvis inte lika som tränare. Spelmässigt är man knappast särskilt lika. Peking är betydligt mer flytande i sina positioner (av det lilla jag sett).
Citera
2015-07-19, 22:41
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Grymt jävla bra resultat för vår del idag! Underbart med harmoni i solnaklubben: https://pbs.twimg.com/media/CKTOhUzUYAArSyP.jpg och denna är ju skön: https://pbs.twimg.com/media/CKTPVrfXAAA0RFI.jpg
Det är så det fungerar i stora klubbar. Skönt svar av dickson
Citera
2015-07-19, 23:14
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Onödigt att slå sönder skåp, det borde Gustav pröjsa ur egen ficka, dock undrar man på vilket sätt han skrek könsord? Kallade han någon person för något könsord är det inte så bra men skriker man endast typ fitta eller kuk för man är besviken över resultatet så är det ju bara löjligt om det ska ha någon påverkan vid en eventuell avstängning.
Jag tycker nog ändå att det hör till grundläggande, sportsligt beteende att inte slå sönder skåp och skrika könsord, och att det är fullt rimligt att sådant bötfälls.
Citera
2015-07-19, 23:54
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone

I Premier League hade han garanterat blivit avstängd för den kommentaren. Blir intressant att se hur AIK och Allsvenskan agerar. Inte ok i min bok.
Citera
2015-07-20, 00:03
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Grymt jävla bra resultat för vår del idag! Underbart med harmoni i solnaklubben: https://pbs.twimg.com/media/CKTOhUzUYAArSyP.jpg och denna är ju skön: https://pbs.twimg.com/media/CKTPVrfXAAA0RFI.jpg

Citat:

Joo, är man tolv år så framstår väl Dickson som oerhört tuff. Knappast för någon annan.
Citera
2015-07-20, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Jag tycker inte speciellt illa om Göteborg. Tycker dock att "Grineborg" speglade hur de uppträdde idag - extremt mycket gnäll i anslutning till domslut vilket dessutom märktes med snack-varningar.

Jag var på plats och såg matchen. Göteborg var bättre i första och Norrköping var bättre i andra. Ett kryss var ett fullt rättvist resultat om man ser till det spelmässiga och chanser.
Varför är du så nedlåtande då??? Tror fasen att IFK Gbg är besvikna efter ha ledat 2 ggr och knappt släppt till en målchans.
Citera
2015-07-20, 00:05
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
I Premier League hade han garanterat blivit avstängd för den kommentaren. Blir intressant att se hur AIK och Allsvenskan agerar. Inte ok i min bok.
I Premier League blir man också avstängd för att sjunga en nidramsa om sin lokalrival, typ som Nisse gör efter varje seger.. Helt enkelt glad att jag inte behöver läsa din bok. Och vad gäller AIKs agerande lär det väl snart komma på löpsedlarna i vanlig ordning och lär väl sluta med en tillsägning
Citera
2015-07-20, 00:05
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Janne Andersson i IFK Norrköping känns väldigt "Hamrensk" i sin spelstil. Kanske inte till ledarstilen men jag ser vissa likheter kring spelet som påminner om Hamren. Man gör väldigt mycket mål framåt, men bakåt ser det stundtals otroligt virrigt ut och man släpper in väldigt mycket mål vsrje säsong. Ändå är man i detta nu 2 i Allsvenskan och 3 poäng från serieledning. Rätt sjukt hur det kan ha gått till med tanke på JA:s tarvliga spelide.

Öh, va?

Du har som vanligt inte ett rätt i ditt inlägg.
Citera
2015-07-20, 00:08
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
I Premier League blir man också avstängd för att sjunga en nidramsa om sin lokalrival, typ som Nisse gör efter varje seger.. Helt enkelt glad att jag inte behöver läsa din bok.

Var skrev jag att jag helt och hållet delar PL:s bedömning i dessa frågor? Jag konstaterade fakta, utifrån det faktum att Dickson är en spelare som har spelat dryga hundra PL-matcher och därmed bör veta bättre. Det gjordes ju ett relativt stort nummer av att han var en f.d. Premier League-nisse.
Senast redigerad av snillet_1 2015-07-20 kl. 00:20.
Citera
2015-07-20, 00:13
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Var skrev jag att jag helt och hållet delar PL:s bedömning i dessa frågor? Jag konstaterade fakta, utifrån det faktum att Dickson är en spelare som har spelat dryga hundra PL-matcher och därmed bör veta bättre.
Och hade du forskat lite i Etuhu hade du snabbt kommit fram till att han inte bryr sig ett dugg nu och inte då heller. Kör sitt race.
Citera
2015-07-20, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Jag tycker nog ändå att det hör till grundläggande, sportsligt beteende att inte slå sönder skåp och skrika könsord, och att det är fullt rimligt att sådant bötfälls.
Slå sönder skåp, det håller jag absolut med om. Sen så klingar det inte så fint i öronen att tvingas höra könsord men beror ju givetvis på kontexten om det ska betraktas som allvarligt i mitt tyckte. Jag kanske dock inte kan betraktas som opartisk i detta fall då det är just IFK som berörs även om jag försöker att vara opartisk.

Adam Johansson ska ju förövrigt ha skrikit "jävla fittdomare" i spelargången för några år sedan och åkte då på tre matcher. http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/adam-johansson-stangs-av-tre-matcher/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in