2015-07-18, 10:53
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Albin Ekdal nu officiellt klar för HSV. 4,5 miljoner EUR kostar han och har skrivit under ett fyraårskontrakt. Kul för Hamburg och kul med en för det svenska landslaget viktig spelare i Bundesliga.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/vereine/2015-16/1/tm-news--9940-8760-.html
enl fotbollskanalen:
Ekdals agent Martin Klette är nöjd över att affären gått i lås efter långa förhandlingar.

- Albin har haft som mål att spela i Bundesliga eller i Premier League och HSV var det bästa alternativet ur ett fotbollsmässigt, ekonomiskt och socialt perspektiv, säger Klette.
- Albin blir enligt uppgift HSVs bäst betalde spelare och det är så klart roligt att få vara med om detta.
2015-07-18, 10:55
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Albin Ekdal nu officiellt klar för HSV. 4,5 miljoner EUR kostar han och har skrivit under ett fyraårskontrakt. Kul för Hamburg och kul med en för det svenska landslaget viktig spelare i Bundesliga.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/vereine/2015-16/1/tm-news--9940-8760-.html

Wilbacher skräder rejält:

Citat:
I Hamburg blir Albin Ekdal lagets stora stjärna. En nyckelspelare i klubbens jakt på framgång.

25 år gammal kommer mittfältarens karriär nu att ta fart.

När Albin Ekdal säger "arrivederci" till Italien och "servus" till Tyskland kan vi vara säkra på en sak: Bundesliga blir en profil rikare.

Återstår att se om en Brommapojke kan lyfta Hamburg till nya höjder.
2015-07-18, 11:14
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0

Återstår att se om en Brommapojke kan lyfta Hamburg till nya höjder.
Servus i Hamburg alltså?
2015-07-18, 12:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Joo, hade ju varit roligare om han återvänt till Dortmund.

Jag är ingen expert men tillbaka till Dortmund tror jag aldrig att han kommer.
2015-07-18, 12:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Servus i Hamburg alltså?
Inte många som säger servus där .
2015-07-18, 13:46
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Inte många som säger servus där .
Nej. Det är ju Austro-Bayerska.
2015-07-18, 15:01
Medlem
folkparks avatar
Som jag skrev tidigare när ryktena verkade mer trovärdiga angående Ekdal till HSV, otroligt roligt att det har gått i lås. Men han känns för bra för HSV just nu. Men visst vore det roligt om HSV tar ett steg framåt och nosar på Europaplatserna i år. Även om klubben kanske inte förtjänar det med tanke på hur den har behandlats. Nåväl, garanterat en svensk startspelare i BuLi, alltid trevligt

Gillar Herthas värvning av Darida, men de lär hamna en ett eller par placeringar ovanför kval som vanligt.

Sedan kan jag bara hålla med er andra i tråden, nästa vecka startar både Zweite och Dritte, satan så härligt
2015-07-18, 15:29
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Rummenigge dementerade ju igår att Götze skulle säljas till Juventus. Så du kan nog vara lugn.
Sannolikhet beräknas på Transfermarkt till 12%, nästan samma som det årliga Müller till United ryktet som är 11%.

Känner nog som kalle en viss oro inför vad Guardiola kan ställa till med denna silly. Nog fan kan vem som helst försvinna av de tyska spelarna och någon ny spansktalande komma till. Inget man direkt gillar.

Måste tyvärr medge att, för mig, känns detta som en ljummen avslagen mellanmjölkssäsong för Bayern. Längtar mest till den dagen nästa sommar (?) då Pep drar.
2015-07-18, 16:41
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Känner nog som kalle en viss oro inför vad Guardiola kan ställa till med denna silly. Nog fan kan vem som helst försvinna av de tyska spelarna och någon ny spansktalande komma till. Inget man direkt gillar.

Måste tyvärr medge att, för mig, känns detta som en ljummen avslagen mellanmjölkssäsong för Bayern. Längtar mest till den dagen nästa sommar (?) då Pep drar.

Jag är väl lite delad vad gäller detta, Schweinsteiger-affären spred lite depression. Men av vad jag har läst ville Guardiola ha kvar honom men styrelsen sa nej pga att Bastian själv ville ha 3 års förlängning och inget annat.

Då tycker jag det var helt ok att släppa honom eftersom han själv alltid velat testa en ny miljö och att man fick så bra betalt för honom.

Vidal kan nog bli en riktigt bra ersättare som kan kriga tillbaka mittfältet till vår fördel. Och vad styrelsen och Rummenigges tidigare ställning i frågan gäller, så verkar det ha blivit klarlagt av Renschke att Leverkusen själva satte stopp för affären och inte Vidal.
Att han sen förmodligen är ett präktsvin ändå behöver inte alltid vara en nackdel i FC Hollywood, kolla bara på tidigare spelare och deras historik...

Jag tror detta kan bli en av de mest aktiva sommrarna på länge för FCB. Och jag har en god känsla av den även om Götze skulle försvinna.
2015-07-20, 08:04
Medlem
cyberkalles avatar
Detta känns som ett skämt.
http://www.transfermarkt.de/as-rom-interessiert-an-m-schmelzer/thread/forum/154/thread_id/1013635
2015-07-20, 09:40
Medlem
Någon som vet vart man kan se Zweite?
2015-07-20, 09:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Någon som vet vart man kan se Zweite?
På samma ställe där du kan se Bundesliga. Eurosport 2 eller Eurosport Player.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in