2015-07-17, 09:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Appropå detta så gjorde Rummenigge ett uttalande igår om att Bundesligaklubbar måste resa runt i världen och marknadsföra sig mer. Han menade att Bundesliga måste passa sig så att inte England springer ifrån alltför mycket ekonomiskt. De engelska klubbarna har en alltför stor konkurrensfördel på transfermarknanden då de erbjuder samma löner per vecka som BL-klubbarna gör per månad. I samma veva diskuteras det också om att utöka BL till 20 lag för att få större TV-intäkter. Många tyskar är, i vanligt ordning, skeptiska till det hela.

Vad tycker ni? Är de tyska klubbarna för dåliga på internationell marknadsföring? Är det vettigt att utöka ligan med två lag?

Bayern som är det enda lag som jag kan uttala mig om är ju faktiskt rätt bra på att representera sig internationellt.

Jag tycker att det är bra som det är med 18 lag men visst två lag till och jag får se ytterligare matcher med mitt lag så är det ju en positiv sak men för Bayern som ofta går långt i cupspel har redan ett tufft spelprogram.
2015-07-17, 09:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Man skulle kunna även räkna in Götze som en urbayare i den mening att han har både familj och släkt som har ursprung i bayern.

Även jag tycker Vidal transfern är det lite si och så med då jag hoppades verkligen att Rode skulle få en chans att visa upp sig då han påminner mig lite om Salihamidzic men nope verkar som att de vill vinna CL till varje pris och vill inte chansa på en spelare som de troligen anser är fortfarande oprövad(catch 22?)

Enligt tyska Sky så säger de att Bayern kommer presentera två värvningar under kina besöket. Ett av dem är troligen Vidal men den andre vet man ingenting om. Det måste antagligen vara en ersättare till Ribery eller en försvarare allt annat verkar inte vara logiskt.

Eftersom Bayern har varit duktiga att dölja sina affärer till sista ögonblicket så är det lika lätt att gissa vem den andre spelaren är som att vinna på lotto så jag orkar inte spekulera för man brukar oftast ha fel. Jag hade dock velat att det är Felipe Anderson då jag anser att han är den ende spelaren som är en värdig ersättare till Ribery. Men som sagt så kan det vara vem som helst allt från Draxler till Sergio Ramos, det skulle inte ens förvåna mig ifall det var typ Kevin Grosskreutz som står där med en Bayern tröja. Man vet fan aldrig vad de kan hitta på när det kommer till värvningar.

Sen så får man även ifrågasätta ifall Skys rapportering är sann eller inte

Han kommer tack vare sitt svarta förflutna aldrig komma att räknas som en urbayrare.

Großkreutz i en Bayerntröja nä då tar vi hellre in Dantes bror i laget.
Men jag förstår ditt resonemang.
2015-07-17, 13:18
Medlem
Lekmands avatar
Darida till Hertha för säkerligen under 5 miljoner. Riktigt trist. Freiburg har förstärkt förra årets konkurrenter ordentligt nu, och den som för nån månad sedan sa att man inte kan jämföra hsvs trupp med Freiburgs kan ju gå och slänga sig i väggen burki sorg Klaus mehmedi darida och Schmid hittills och den ende som inte är garanterad startplats är typ Klaus.
2015-07-17, 20:45
Medlem
Germanofils avatar
Om ganska precis en vecka kickar Zweite igång igen!

Preimärmatchen spelas alltså fredagen 24/7 kl. 20:30 och de som får äran att öppna serien är Duisburg och Kaiserslautern. Blir nog en intressant fight mellan hemmalaget i rollen som "återvändare" till Zweite och gästerna som ju vill upp i Erste igen.

Omgången avslutas sedvanligt på måndagen därefter med en intressant kvällsmatch mellan Freiburg och Nürnberg. Två lag med ambitionen att gå upp i Erste. Men frågan är om trupperna räcker till? Framför allt Freiburg har ju blivit totalt sönderköpta...
2015-07-17, 20:47
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Wunderbar. Varför drar den igång mitt i sommaren? Har de fler omgångar än Bundesliga?
2015-07-17, 21:04
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Wunderbar. Varför drar den igång mitt i sommaren? Har de fler omgångar än Bundesliga?
Nej men de gör en längre vinterpaus. Och delvis även för att öka intresset för andraligan, som ju annars av naturliga skäl står i skuggan av 1. Bundesliga.
2015-07-17, 21:27
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Nej men de gör en längre vinterpaus. Och delvis även för att öka intresset för andraligan, som ju annars av naturliga skäl står i skuggan av 1. Bundesliga.
Vielen dank. Då kanske det är dags att slå till på Eurosport Player då.
2015-07-18, 08:49
Medlem
cyberkalles avatar
Läser på morgonen Götze ryktas till Juventus vad fan håller Pep på med sälja ut den tyska själen?
2015-07-18, 08:49
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Preimärmatchen spelas alltså fredagen 24/7 kl. 20:30 och de som får äran att öppna serien är Duisburg och Kaiserslautern. Blir nog en intressant fight mellan hemmalaget i rollen som "återvändare" till Zweite och gästerna som ju vill upp i Erste igen.

Omgången avslutas sedvanligt på måndagen därefter med en intressant kvällsmatch mellan Freiburg och Nürnberg. Två lag med ambitionen att gå upp i Erste. Men frågan är om trupperna räcker till? Framför allt Freiburg har ju blivit totalt sönderköpta...
Fan vad kul att det drar igång
2015-07-18, 08:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Läser på morgonen Götze ryktas till Juventus vad fan håller Pep på med sälja ut den tyska själen?
Joo, hade ju varit roligare om han återvänt till Dortmund.

2015-07-18, 09:27
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Rummenigge dementerade ju igår att Götze skulle säljas till Juventus. Så du kan nog vara lugn.
Sannolikhet beräknas på Transfermarkt till 12%, nästan samma som det årliga Müller till United ryktet som är 11%.
2015-07-18, 10:49
Medlem
Germanofils avatar
Albin Ekdal nu officiellt klar för HSV. 4,5 miljoner EUR kostar han och har skrivit under ett fyraårskontrakt. Kul för Hamburg och kul med en för det svenska landslaget viktig spelare i Bundesliga.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/vereine/2015-16/1/tm-news--9940-8760-.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in