Citat:
Ursprungligen postat av
Rughz
Man skulle hinna mycket fram till (söndag) 19.44 aktuell tidsangivelse på film (alla 3 litauer är dock inte med), synnerligen och speciellt om man dräper cirka 4 dygn senare. I många detaljlägen har du rätt, bra summerat och koll på läget, du uppvisar god konklusionsförmåga, men dessvärre på det hela taget är du ute och cyklar. Försök vrida och vända, lyssna på vad folk säger också, istället för att enkelspårigt köra runt och runt i ditt egna (övertygelse)-spår, det klär dig inte att påvisa samma karaktär som en del äldre enkelspåriga Skövdepoliser.
Varifrån kommer tidpunkten 19:44? Jag lyssnar på vad folk säger, och har ingen övertygelse. Tvärtom, de som är övertygade är i första hand de som är övertygade om NB:s skuld, och det är den övertygelsen jag argumenterar mot.
Citat:
Ursprungligen postat av
ulvan
Är det inte det som kvinnan kan antas vara misstänkt för?
Ja, skäligen misstänkt, vilket är den lägre misstankegraden och försatt på fri fot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Skyddande av brottsling ger ju så lama straff så det är knappt lönt att döma det ens. Se bara på Morots båda kumpaner, blev väl 12 månader eller nåt sånt. Inte lönt att sitta häktad för det. Sen när det gäller nära anhörig så tror jag ändå att gråtvalsen duger gott och det blir inget straff överhuvudtaget. Men för diskussionens skull, vad tror du att borsan och frugan har sagt för att dra på sig advokatens vrede?
De som döms till ett års fängelse delar inte din uppfattning. Prova själv att krypa in åtta månader. Frun och lillebror är bara skäligen misstänkta, misstankegraden är låg. Hade den varit högre hade de häktats, pga stor flyktrisk. När drog de på sig advokatens vrede?
Du är övertygad om att dödandet föregicks av våldtäkt och att det var överfall, så därför försöker du manipulera statistikbasen till att passa dina syften. Men, vi vet inte om det var våldtäkt, och vi vet inte om det var överfall. Det enda vi vet är att Lisa är död och det var någon annan som orsakade det. Statistiken visar då att GM sannolikt är en ungefär jämnårig man som Lisa är bekant med.