Citat:
Ursprungligen postat av
Le Grand Maître
Det finns flera besvärande och misstänksamma aspekter med pappan. Hans reaktion, hans historia, hans psykiska tillstånd, hans alibi - och dessutom vad statistiken säger.
Allt detta ger skäl till häktning.
Du ger dig tydligen inte förrän pappan sätts dit kan man förstå...
"Hans reaktion" ifrågasätter du och det är helt obegripligt faktiskt för det finns absolut
ingenting onormalt i hur han valde att agera när han inte hörde av en dotter som gett besked
om att hon strax var på hemväg. Ni är få som ger er på honom för detta men det är
illa nog att det är någon överhuvudtaget som tycker det är befogat att ställa sig "undrande"
och börja antyda både det ena och andra om en fader som fått sin dotter brutalt mördad
nyligen.
Du vill alltså se honom häktad för att han for iväg för att söka sin dotter vid den tid som
han gjorde och för att han fick vissa arbetskamrater att ansluta till söket senare?
Har jag förstått dig rätt?
"Hans psykiska tillstånd" - uttrycker du som om det vore något skumt där.
Vill du försöka hävda att han mådde mentalt dåligt vid försvinnandetidpunkten?
Posttraumatiskt stressyndrom - vill du antyda att han led av det kanske? Eller vad
är det som det anspelas på egentligen?
Från ett annat inlägg:
Citat:
Därför skiter åklagare fullständigt i sådana obetydligheter som rättvisa och sannin
https://www.flashback.org/sp54066918
Så talar en sann rättshaverist! Lysande inställning på min ära.
Låt mig fråga: Varför skulle en åklagare inte vara intresserad av att uppnå rättvisa och
sanning? Varför skulle han rimligen vilja att motsatserna: orättvisa och lögn skulle segra
istället? Det brukar väl snarare vara "motståndarsidan" som har intresse av att så sker?
Så att deras skyldiga klienter går fria ut från rättssalen.
Ytterligare en höjdpunkt från natten:
Citat:
Faktum är att det är Farligt att komma i kontakt med polisen. Dit ska man aldrig gå frivilligt. Risken finns faktiskt att man inte kommer därifrån
https://www.flashback.org/sp54067242
Det var värst...
En liten släng av paranoia kanske?
Jag undrar vem det är som mår dåligt egentligen...?