2015-07-20, 00:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag hittar inte, kan du vara så vänlig och citera och länka. Någon annan som har sett någon uppgift som bekräftar att litauerna har fångats på en film i Källby?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21137793.ab
2015-07-20, 00:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
De har ju yppandeförbud som de andra förhörda naturligtvis.

Jag vill inte ge mig in i polemik om nåt jag inte tror på, dvs mammans uppgifter, men om personen kan säga det till mamman innan polisen får veta det så kan personen också säga det till tidningarna före ett förhör.
2015-07-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag hittar inte, kan du vara så vänlig och citera och länka. Någon annan som har sett någon uppgift som bekräftar att litauerna har fångats på en film i Källby?
Bifogar länken till filmpåståendet i media
http://www.expressen.se/gt/broderna-kan-ha-fangats-pa-film/
2015-07-20, 00:48
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
I så fall måste han ha haft bilen bakom Cafet och då hade den andra tjejen sett bilen när hon åkte lite innan och du slänger inte in en skräckslagen 17 åring i en bil utan att det hörs och blir en kamp

Inte nödvändigtvis .
Och varför skulle det höras mindre och bli mindre kamp i en lada som är lika tät som en tesil ?
Senast redigerad av locknloll 2015-07-20 kl. 00:51.
2015-07-20, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Enligt uppgift i tråden har AJ bara gästarbetare, så det är inte osannolikt.

Aj har ett antal företag registrerade. Har inte kollat alla men det verkar inte som många är reggade som arbetsgivare. Dvs att de inte har någon anställd personal.
2015-07-20, 00:51
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sensmoralen är:
1. Advokaten har inte full insikt om vad som sagts i respektive förhör. Detta presenteras inte i detalj.
2. Brist på bevisning gör att personer frisläpps. Alibi kan påverkar positivt.
3. Det finns därmed ingenting i hennes uttalande som bevisar att de sagt något ofördelaktigt om den häktade.
Det hela är inte svårare än att förstå text. Det advokaten skriver kan inte tolkas som att ordet "kan" i den meningen du citerar syftar på att hon därmed inte vet vad som har sagts i förhör, om utgångspunkten är att hon skriver korrekt svenska.

Att hon inte "presenterar" i detalj vad som har sagts i förhör säger ingenting. Dels har hon yppandeförbud, dels skriver man inte detaljerade förhörsuppgifter i ett överklagande. Rätten ska ändå ta del av materialet själva.

Därmed inte sagt att hon nödvändigtvis tagit del av hela förhören, men den meningen du citerar betyder just det jag skrev, d v s att hon menar att de medmisstänktas vilja att slippa undan kan ha påverkat sanningshalten i vad de har uppgett.
2015-07-20, 00:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Aj har ett antal företag registrerade. Har inte kollat alla men det verkar inte som många är reggade som arbetsgivare. Dvs att de inte har någon anställd personal.
Önskereprisen: http://www.allabolag.se/360128QQEA/JONSSON_ARNE
Citat:
Antal anställda: 5-9
2015-07-20, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
De satt alltså och drack kaffe och planerade vad de skulle äta till middag.
det var alltså 1815.
1823 skrev samtidigt Lisa sitt sista sms.
1830 var hon nere vid bergets fot (var skalet hittades).
En kvart efter kaffesamtalet alltså. Dvs balterna satt förmodligen fortfarande kvar och drack kaffe o snackade. En kvart senare gjorde de sig redo att åka o handla. Eller promenera.

De hade inte hunnit köra raskt ner till bergets fot var Lisas mobilskal fanns, och där snabbt mörda, våldta och röva bort henne för att sen omedelbart köra hela vägen till Martorp och gömma undan liket - och sen tillbaka.

En så snabb och extremt tight handlingsplan hade varit Omöjlig i praktiska livet.

Allt detta rentvår ju balterna.

Men frågan är om de hade kunnat ha sett något? Dvs utan att vara medveten om vad de såg.
De hade tex ha kunnat råka se en bil som körde förbi dem, som hade Lisa i sig. Död eller levande. I framsätet elelr bagaget.

Med tanke på hur polisen har behandlat dem hittills så tror jag inte de ens hade vågat säga något sådant av rädsla för att polisen ska vända det mot dem isf.

Jag får nog hålla med dig,det är knappast möjligt ens om LH själv hoppat in i bilen. Båda har Alibi och det finns inget DNA från någon av dom, det enda som finns är viss teknisk bevisning och en magkänsla som sagt och det kommer inte att räcka så jag skulle tror att vi snart får se även denna man få åka hem . Tänkte på det du sa om mobilen, varför skulle någon börja köra mot bergets fot för att sedan vända tillbaka?
2015-07-20, 00:56
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, polisen sa inte att de misstänkta häktqats pga "polisiär intuition". Häktningsdomstolen skiter nämligen blankt i polisiär intuition. Möjligen låg polisiär intuition bakom gripandet. Men den som inte kan skillnaden mellan gripande och häktning bör ligga lite lågt i en sån här tråd.
Du är Moderator - ska du inte hålla dig till Sanning då?
Dvs varför Ljuger du?
Varför ljuger du och säger att polisen inte alls Själv sa att de haffade balterna pga "polisiär intuition"?

"Då är det en polisiär intuition som gör att ett visst beteende, ett sätt att vara, samt att de uppgifterna som kommer in till oss, gör de här personerna intressanta."
http://www.expressen.se/gt/fyndet-som-ledde-till-lisa-holm-17/

Varför har du inte koll?

Har du ingen kunskap i ämnet Alls?
Du avslöjar ju dig som Helt okunnig nu.

Och varför ljuger du om hur jag skriver?
Jag har skrivit varför de Häktades - och varför en Omhäktades. Jag har förklarat vilka misstankegrader -- och vad det innebär.

Och jag har förklarat att det endast är Tillräckliga skäl (för åtal) som Kräver Objektiva Bevis.
Balten är INTE häktad på tillräckliga skäl - eftersom det inte finns Objektiva Bevis.

OM det hade funnits objektiva bevis - då hade åklagaren Åtalat honom.
det hade varit hans Skyldighet. Eftersom Tillräckliga skäl (för åtal) är en förutsättning för Åtal.

Men den häktade är INTE åtalad.
Alltså finns det inga objektiva bevis.
Som jag har skrivit finns det Endast "polisiär intuition" tillsammans med indicier och sammanträffanden.

Detta är Fakta.
2015-07-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det hela är inte svårare än att förstå text. Det advokaten skriver kan inte tolkas som att ordet "kan" i den meningen du citerar syftar på att hon därmed inte vet vad som har sagts i förhör, om utgångspunkten är att hon skriver korrekt svenska.

Att hon inte "presenterar" i detalj vad som har sagts i förhör säger ingenting. Dels har hon yppandeförbud, dels skriver man inte detaljerade förhörsuppgifter i ett överklagande. Rätten ska ändå ta del av materialet själva.

Därmed inte sagt att hon nödvändigtvis tagit del av hela förhören, men den meningen du citerar betyder just det jag skrev, d v s att hon menar att de medmisstänktas vilja att slippa undan kan ha påverkat sanningshalten i vad de har uppgett.

Hänger inte med på allt du skriver. Men advokaten har ingen möjlighet att ta del av vad som sagts i förhör (undersökningssekretess råder väl). Det hon får veta är det som yppats på häktningsförhandlingen eller det som sagts vid de förhör hon själv suttit med vid.
2015-07-20, 00:58
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Önskereprisen: http://www.allabolag.se/360128QQEA/JONSSON_ARNE

Här måste jag säga att det är alldeles uppåt väggarna om dessa inte hörts.
Oavsett vilken status dom har.
2015-07-20, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Inte nödvändigtvis .
Och varför skulle det höras mindre och bli mindre kamp i en lada som är lika tät som en tesil ?
Kan du tänka dig att få in en sprattlande människa på ca 165 i en bagagelucka som gör allt för att bli kvar på utsidan, man håller sig i kanter och spjärnar emot allt vad man kan. I en lada behöver du inte hålla koll på alla lemmar, men till ladan har dom absolut inte hunnit

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in