2015-07-19, 23:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Det står i Aftonbladet också - att de hämtade filmerna i anslutning till mordet. Inte nu idag alltså, utan ca en vecka efter.

Aftonbladet säger också att det blir besvärlit för polisen.
Ja, det blir besvärligt.

Om detta inte hade blivit allmänt känt så hade polisen begravt de uppgifterna. För polisen inser naturligtvis att den filmen ger balterna ett bra alibi.
Men poliserna vägrar ju erkänna för sig själv att balterna kan vara oskyldiga. De går ju på "polisiär intuition" istället. Dvs det är precis så det brukar låta när poliserna säger att ett ouppklarat fall är "polisiärt uppklarat". Dvs de tror att de vet vem som gjort det eftersom de litar till sin "polisiära intuition."

Nu väntar vi bara på att storebrodern ska bli släppt då alltså.
För oavsett vad åklagaren än gör - så kommer det Aldrig att hålla i en rättegång.

Nu Måste för böveln polisen börja utreda andra gärningsmän. Det är skamligt att de inte gjort det innan.
Men först så kommer de såklart att intensifiera trakasserierna mot den häktade. Åklagaren kommer säkert att köra med alla möjliga knep för att försöka få den häktade att skriva på ett erkännande. Han komemr säkert lova mindre straff, eller säga att han bara ska åtala för dråp istället för mord etc et - bara för att få balten att skriva under.
Men storebrodern kommer naturligtvis aldrig att erkänna något han är oskyldig till.

Dvs detta har blivit en medial nyhet nu idag - och det är alltså Därför åklagaren kommer at identifiera sina ansträngningar just nu, idag och inatt etc. För innan dess har han hemlighållit allt detta för advokaten. Men nu kan ni lita på att advokaten lever rövare för att få den häktade fri. För nu är det en offentlig uppgift.
Oj, vilket enormt hat du har mot rättsväsendet. Vilket polisförakt. Genomsyrar allt vad du skriver.
Oj, vad du far fram som en jävla ångvält och med svepande ordalag förkastar och
idiotförklarar så det står härliga till.

Du fastslår saker som rena sanningar, att svenska fängelser är närmast värst i hela världen,
att plitar är onda allihop, att:" Men först så kommer de såklart att intensifiera trakasserierna mot den häktade"
Hur fan vet du ens att att man trakasserat överhuvudtaget så att det finns något att
"intensifiera"? Du utgår från att så är fallet helt självklart lika självklart som du förutsätter
att man häktat den aktuelle på inga egentliga grunder alls annat än baserat på vad du
trumpetar ut maniskt som: "polisiär intuition", vilket du råkat snappa upp i hastigheten
och funnit utomordentligt användbart i din hejdundrande mission att svartmåla hela
den svenska rättsväsendet och få hugga som en bindgalning på. Herregud alltså, vilken
framfart. Sällan skådad ens på det här forumet myllrande av allehanda sorter konstiga prickar.

Vänligen ta och tagga ner en aning: du har inga grunder för att odugligförklara den här
utredningen på ett sånt våldsamt sätt som du ger uttryck för.
Du kan rimligen inte veta att den häktade är så jävla bombsäkert oskyldig som du försöker
slå i tråden med veritabla överdrifter i var och varannan mening.
Vänta för fan in 28 juli innan du fortsätter hugga som en annan ursinnig kobra.
Då ska det bli en ny häktningsförhandling. För din kännedom.

Jag tror sedan inte det spelar någon egentlig roll vem som än plockats in, du hade lika
ettrigt förkastat det ändå törs jag gissa. För rättsväsendet är ju bara i dina och vissa
andras ögon helt kasst från början till slut. De kan aldrig hitta rätt hur
de än jobbar och har sig.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-20 kl. 00:08.
2015-07-19, 23:36
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Övervakningsfilmen från ICA Handlarn i Kellby. Dit balterna gick för att handla sig sina pizzor. Kl 1930.
Filmen visar balterna handla.
Det kom fram i media IDAG först.
Men poliserna har suttit och tryckt på den ända sedan de hämtade ut den en vecka efter hon hittats ungefär.

Det betyder att balterna har alibi.

Nix pix !
Filmen visar bara att balterna var där kl 19:30
Och inget annat.
Att ta död på en människa kan gå väldigt fort eller inte. detta beror naturligtvis på hur dödandet gått till.

Vet du hur dödandet gått till ?
2015-07-19, 23:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Men vi vet inte vem som satt i bilen. Spanjoren är bara ett löst rykte.

AJ sägs ha en svart SUV, om det stämmer så är det väl sannolikare att det är någon familjemedlem som kör runt med bilen än att två gästarbetare gör det, eller tänker jag konstigt?

Hur gammal är spanjoren, har det nämnts?
2015-07-19, 23:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hoppla, ja det har du rätt i, jag blandade ihop det nu, blir det bra om jag tar på mig den här Men det påstådda fisket var bestämt på fredagen.

Hur som helst så sägs kaffet ha intagits kring 18:15 om jag inte missminner mig, och handlandet i Källby kring 19:30, i styva slängar saknar litauerna ett känt alibi under en timme och femton minuter.
Ja, om uppgifterna om kaffedrickande och pizzaköpet stämmer med tiderna så hann NB dricka färdigt sitt kaffe, sätta sig i bilen, köra upp till kaféet, övertala Lisa att gå över till ladan, våldta och mörda henne, stoppa henne i bilen, köra henne till Martorp, dumpa henne och möta sin bror i butiken. Give or take några moment. Inte en chans.
2015-07-19, 23:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Jag tror att AJ och hans fru träffats på äldre dar och att de har barn på varsitt håll.

Dom gifte sig August 9, 1985

Här på AJs fru's facebook hittar man 2 yngre män med efternamn Coto, dom är möjligtvis frun's söner från tidligare äktenskap.

https://www.facebook.com/chon*.jonsso* (*= i,n) AJs fru

https://www.facebook.com/joaqui*.fernandezcot* (*= n,o)

https://www.facebook.com/victo*.cotomoren* (*=r,o) Denna man är sannolikt bagare

Och här teorien, byggd på lokala rykten (som jag fik i PM) att ett spanskt familjemedlem var på besök i dagarna upp till Lisa's försvinnande:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-19 kl. 23:45.
2015-07-19, 23:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Han häktades pga "polisiär intuition". Det är Fakta. det är inget jag "tror". Det är vad polisen själv sa.
Nej, polisen sa inte att de misstänkta häktqats pga "polisiär intuition". Häktningsdomstolen skiter nämligen blankt i polisiär intuition. Möjligen låg polisiär intuition bakom gripandet. Men den som inte kan skillnaden mellan gripande och häktning bör ligga lite lågt i en sån här tråd.

Citat:
Polisen häktade honom pga "polisiär intuition" och sen började de försöka knuta allt de hade till dem. Det är just så det går till. Det är just det som menas med misstankegrader såsom skäligen och sannolik etc..
Nej. Du har ingen aning om varken hur det går till eller om hur misstankegraderna definieras.

Citat:
Om en åklagare kan göra en indiciekedja möjlig i teorin så kallas det sannolikt.
Som sagt - du har ingen koll.

Citat:
Det har inget att göra med hårda bevis. Häktningen syftar till att försöka få den häktade att erkänna, eller på annat sätt släppa ifrån sig besvärande saker under förhören. Allt i väntan på att övriga utredningen ska lyckas få fram just hårda bevis.

En häktning är inte en Dom. Det enda åklagaren behöver göra är att övertyga domstolen att det finns ett behov av att förhöra den häktade.
Nej, det är inte det enda åklagaren behöver göra. Du kan inte det här. Du docerar utan att ha koll. Hela tiden.
Senast redigerad av Hamilkar 2015-07-19 kl. 23:46.
2015-07-19, 23:41
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Det kanske inte kom fram förrän senare när vittnet hörde av sig. Vittnet har tydligen förhörts två gånger av polisen, så lite intressant tyckte de att det var.
Skulle vittnet ha missat ett av de största sökpådragen någonsin då eller? Nja, kanske inte omöjligt men lite osannolikt verkar det vara. Men det går iaf inte att missta sig en söndagkväll i de där öde trakterna så har man sett det som sägs så lär det ju vara BO isf. Och bilen är ju då mördaren eller den absolut sista oskyldiga personen som såg BO i livet.
2015-07-19, 23:41
Medlem
Ang tiderna:

Bröderna satt och drack kaffe 18:15.

Lisa skickade sms 18:23.

18:30 är Lisas telefon avstängd.

19:30 ses bröderna handla pizza.

Bröderna, förutsatt att de reser sig från kaffepausen direkt kl 18:15, har då 8 minuter på sig att ta sig platsen där Lisa befinner sig och de har ytterligare 7 minuter på sig att mörda henne, alternativt föra bort henne.

Kl är då 18:30 och de har väl uppskattningsvis, säg 45 min på sig att mörda/flytta kroppen och sprida ut tillhörigheter innan de åker och köper pizza.

Låter detta som rappakalja eller är detta något som talar för/emot bröderna? Gällande tidsförloppet.
2015-07-19, 23:42
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, om uppgifterna om kaffedrickande och pizzaköpet stämmer med tiderna så hann NB dricka färdigt sitt kaffe, sätta sig i bilen, köra upp till kaféet, övertala Lisa att gå över till ladan, våldta och mörda henne, stoppa henne i bilen, köra henne till Martorp, dumpa henne och möta sin bror i butiken. Give or take några moment. Inte en chans.
Fast det där med kaffedrickandet verkar rätt osäkert, när enda källan är mamman.
2015-07-19, 23:42
Medlem
Citat:
Men vi vet inte vem som satt i bilen. Spanjoren är bara ett löst rykte.
Japp, men värt att kolla upp, kan va så att AJ blev iskall när han fick reda på vad som hänt, styvsonen kanske frågades ut när han kom hem blodig och med konstigt beteende.
bilen kanske var blodig , spanjoren kanske skyllde på rådjur eller något innan AJ visste vad som hänt.
Sen att någon granne sett en svart SUV prata med Lisa vid tiden då ringer min klocka
Polisen kanske har lagt SUV rapporten i den glömda facket.
AJ med sig aktuoritet kanske lurar de bägge bröderna åt helvete så de går i fällan så det smäller om det.
Det är därför som de förklarar sig oskyldiga
Senast redigerad av Gormer 2015-07-19 kl. 23:51.
2015-07-19, 23:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Dom gifte sig August 9, 1985

Här på AJs fru's facebook hittar man 2 yngre män med efternamn Coto, dom är möjligtvis frun's söner från tidligare äktenskap.

https://www.facebook.com/chon*.jonsso* (*= i,n)

https://www.facebook.com/joaqui*.fernandezcot* (*= n,o)

https://www.facebook.com/victo*.cotomoren* (*=r,o) Denna man är sannolikt bagare

Och här teorien, byggd på lokala rykten (som jag fik i PM) att ett spanskt familjemedlem var på besök i dagarna upp till Lisa's försvinnande:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Teorin är faktiskt inte så dum om man plockar bort det där med att litauerna är lejda att städa undan tycker jag. Jag tror att Lisa hade träffat mördaren tidigare, just därför undrar jag om AJ hade någon med sig när han besökte caféet. Brukade AJ göra spontana besök på caféet för att hälsa på personalen, var han där och fikade?
2015-07-19, 23:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
har det framkommit nånstans VARFÖR Lisa tog moppen just denna dagen??

tycker det är mkt avgörande. om hon själv insisterade till detta och tom absolut ville köra moppe denna dagen.

Enligt nån i tråden från samma ort som Lisa så jobbar Lisas mamma som frisör. Just den söndagen var det bal och Lisas mamma fixade frisyrer till balen. Om detta stämmer vet jag inte, men det kan så klart vara anledningen till att Lisa tog mopeden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in