2015-07-20, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
För att hon alltid körde moped.
Hon hade fått sommarjobb på caféet, men det är 4 mil från hennes hem. Därför körde hennes pappa henne de första dagarna så att hon skulle lära sig vägen.
Men så fort hon väl kunde vägen, så körde hon själv.
Hon körde dit på morgonen, och hon körde därifrån.
Men hon kom inte längre än till bergets fot, ca en km söderut. Där stängdes telefonen av och mobilspårningen tog slut. Mobilspårningen visade att telefonen färdades det hållet 1823 - 1830.

Är det den vägen hon skulle ha kört om hon körde själv på moppe
2015-07-20, 00:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Har någon kontakt med tjejerna på fiket,för de kanske kommer ihåg om någon varit inne på fiket under senare tid och fikat själv eller någon annan från AJs släkt och som kan vara exempelvis från Spanien
Man vet ju hur charmiga sydeuropéer är och får de syn på några söta svenska tjejer så vaknar bocken i dom. Inte säkert han träffat Lisa innan men föstog hon jobbat på fiket,stannade och chansade på en ugn svensk tjej
Hoppas någon på fiket kommer ihåg om något av detta kan ha förekommit

Polisen har pratat med Lisas kollegor. Däremot rekommenderar jag inte att trådens privatsparare kontaktar kollegorna på egen hand. Jag hoppas du förstår varför.
2015-07-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnita
Ursäkta om jag verkar konspiratorisk i överkant... men kan man lita på att den verkligen är avskriven?
Mmmm jag tror så här:

Om bilen är ute på gatorna igen eller står i verkstaden är den nog avskriven. Men om den är beslagtagen och är hos polisen eller utredare så är den nog inte avskriven.
2015-07-20, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Polisen har pratat med Lisas kollegor. Däremot rekommenderar jag inte att trådens privatsparare kontaktar kollegorna på egen hand. Jag hoppas du förstår varför.
Jag tänkte närmast om tjejerna läser detta och bara kan bekräfta att polisen fått sådana uppgifter för då kan man tro/hoppas de har koll på denna episod
2015-07-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tubbs1one
Ja och hen menade under veckan när de letat! Så det är en väldigt bred tidsram!
Jaha så det hade inget att gör med tidsangivelen "18.15"?
2015-07-20, 00:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag tycker det faller på språkfrågan, först och främst. Hur skulle hon kunna ha bekanta svenskar som pratde med? Sannolikt pratar hon bara litauiska. Då skulle hon haft litauiska bekanta i området. Då uppkommer frågan om det finns fler litauer i området som känner bröderna och mamman.
Antagligen bad hon något av de yngre fosterbarnen att ringa?
Citat:
English*is the most popular foreign language to learn today. It is spoken by 30% of total population and 80% of the youth. Older generations are unlikely to speak English however as very few schools taught it seriously under the Soviet occupation. Today English is the language Lithuanians expect foreigners to know, so it is widely available and spoken in modern museums, hotels, tourist signs and city/resort restaurant menus. As the "top language" of the "prestigious West" it also became used for some key local trademarks and popular songs.
http://www.truelithuania.com/tag/english-language-in-lithuania
2015-07-20, 00:25
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnita
Bilhandlaren som slog larm till polisen om en nedsmutsad bil inlämnad för rekonditionering är en stor återförsäljare för just märket Honda, så visst kan det ha varit den bilen det talas om här.
Finns det en son som heter Ste*ano F*rnan*ez tro?

Inte vad jag vet, hur kommer du på det namnet?
2015-07-20, 00:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Eller den yngre broderns fru.
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag ironiserade inte. Jag förklarade att om tidsuppgifterna är riktiga så hann inte NB utföra mordet, inte ens i den förkortade version som du beskrev.

Om du tycker att något inlägg handlar om något annat fall än detta rekommenderar jag att du RP:ar det.

Jo då.
Att ta sej från kaffedrickandet som modern tydligen såg som någon räddning, till cafet tar inte lång tid. Från cafet till Martorp tar inte heller speciellt lång tid.

På vilket språk pratade Modern om kaffedrickandet och med vem ???

Vad som skedde i Marinafallet eller Idafallet är inte relevant.
Möjligen om Fredrik eller Moroten varit misstänkta här ,och så är ju inte fallet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Mmmm jag tror så här:

Om bilen är ute på gatorna igen eller står i verkstaden är den nog avskriven. Men om den är beslagtagen och är hos polisen eller utredare så är den nog inte avskriven.

OK, så den har setts ute på gatorna nu. Missade det, ber om ursäkt :-(
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Men hur kan hon ha svenska bekanta om hon inte kan prata svenska?
2015-07-20, 00:28
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eller den yngre broderns fru.
Ja men frågan är alltså hur hon kan ha svenska bekanta....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in