2015-07-19, 23:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag vet själv från andra ärenden att det är mycket sekretess kring adopterade.
1990 bar han i alla fall INTE efternamnet Jönsson.
Ja, adopterade barn presenteras som barn, men jag får inte veta om de är adopterade.
2015-07-19, 23:09
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag tror att AJ och hans fru träffats på äldre dar och att de har barn på varsitt håll.
Japp och så har de en dotter tillsammans, som jag missade i mitt förra inlägg.
2015-07-19, 23:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Han är i alla fall inte född i Sverige.
Med tiden blev han sannolikt adopterad av Arne.
Familjen (fyra personer) bodde 1990 i Hällekis.
Förmodligen yngsta sonen och dottern boende hemma då?
Jag misstänker detta är fruns son, då han förkommer i alla syskons samt även deras barns vänlistor på facebook.
https://m.facebook.com/alfonso.delcorral?slog=14&seq=525116749&rk=0&st=us er&fbtype=2048&tsid=0.38005693606100976&fref=searc h
2015-07-19, 23:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag uppfattade det som att den svarta SUV stått på andra sidan vägen i närheten av där hon hade sin moped. De som berättade detta trodde inte denna SUV hade nåt med Lisas öde att göra, då hon sett "bekväm" ut när hon stod där.

Det verkar finnas flera i tråden som bor runt Blomberg, borde väl isf finnas nån mer som hört nåt, eller som kunde fråga bekanta om de vet nåt. Jag känner inte de jag pratade med så väl, att jag kan höra av mig till dem för mer information.

De jag pratade med är skötsamma objektiva människor i medelåldern, så jag tror inte det är påhitt från deras sida iaf. Skulle väl vara om personen de pratade med, vill sprida falska saker för att rikta misstankarna åt annat håll.
Alltså hennes moppe stod på baksidan av kafeet. Där finns ingen väg utan endast en parkering med en container och lite träd och buskar. Alltså ingen genomfart som jag har förstått det. Annars så är ju bilen givetvis hyperintressant information om den stämmer. Men det verkar ju vara mer av typen "byskvaller" än något riktigt konkret. Tidigare när BO var försvunnen så talades det ju aldrig om att hon sist sågs tala med någon i en svart bil. Det borde ju snuten isf gått ut med i en efterlysning tycker man.
2015-07-19, 23:10
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Baltiskt Svengelska

Har för mig att det var nån som skrev i tråden att den äldre av bröderna var social, eller var det den yngre? Om det stämmer att MGM var social så tyckte han säkert om att kommunicera.
Många verkar ta för givet att bröderna kan engelska. Men det tvivlar jag på. Delvis var det en person i tråden som hade pratat med en av dem och han kunde knagglig svenska och engelska. Eftersom Litauen hörde till forna Sovjetunionen är nog inte kunskaperna i engelska så goda i landet. Det var ju ryska som gällde.
2015-07-19, 23:12
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nej det verkar inte som att de gö det nej.
Som jag skrev så är det otroligt vanligt med att poliser anser att brott är uppklarade - "polisiärt uppklarade" (som de uttrycker det) - bara, uteslutande pga "polisiär intuition.
Det är alltså i dessa fall tal om folk som gått fria, som inte har dömts, som friats i domstolar eller i utredningsskedet pga bra advokater.
Men poliserna själva - de tycker ju minsann att det bara räcker med att ha "polisiär intuition."
Som tur är så räcker inte det. Man måste faktiskt ha bevis också.
En polismans tyckande är inte på något sätt bättre än vem som helst tyckande. För en polisman är faktiskt vem som helst. Poliser har ingen annan hjärna än alla andra. Dessutom har de ingen, eller väldigt bristande utbildning i beteendevetenskap. En polis kan Direkt liknas med en undersköterska egentligen. Just så liten utbildning har de.

OM polisen verkligen hade fortsat leta, så hade vi vetat det. Det hade skapat otroliga rykten i de små samhällen och media hade omedelbart snappat upp det.
Dessutom hade de häktat även andra, andra som har Misstanke skrivit över hela dem. Som tex pappan, eller en kille med rivsår i ansiktet och blåmärken.

Där kom den klockrena analysen av balternas egen beskyddare . Du är tydligen både beteendevetare och proffsutredare i klass med 22-0 och andra . Är du helt säker på att din käre balt inte har ett förflutet som elitsoldat och lider av PTSD som du tramsat om att pappan lider av vid ca 300 inlägg innan när du har beskyllt honom för att ha mördat sin egen dotter . Han kan ju också lida av samma symptom som du bevisligen lider av nämligen bokstavskombinationen MD . Vad den betyder får du väl fundera på . Tror du på fullaste allvar att det enda polisen har att gå på är det du kallar polisiär intuition . Hur ska du klara att rädda ansiktet om det visar sig att MGM är skyldig . Ska du då fortfarande skriva här att han är oskyldig och att det är fel person som häktats . Och pizzaköpet är inget alibi . Han har lik förbannat hunnit göra allting under den timma det tar innan han är i Källby och köper pizza . Däremot så är det ju helt klart ett väldigt klantigt FÖRSÖK att skaffa sig alibi .
Senast redigerad av boidis12 2015-07-19 kl. 23:15.
2015-07-19, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo då, kommer man norrifrån så ser man en stor del av grusplanen på baksidan av caféet, därmed inte sagt att man kunde se Lisas moped då vi inte vet hur nära väggen på baksidan av caféet den stod, men viss kan man se en del bakom byggnaden. Och om det stod en svart SUV där vid gaveln och Lisa stod och pratade med någon invid den bilen så var det synligt ifrån vägen, förmodligen kom det påstådda vittnet norrifrån då hen säger att Lisa syntes på andra sidan vägen, vid caféet.
Vilket är norr och vilket är söder på bilder från cafet ladan osv? Kortsidan nära moppen vilket väderstreck är det?
2015-07-19, 23:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag tror att AJ och hans fru träffats på äldre dar och att de har barn på varsitt håll.
Sannolikt kring mitten av 80-talet.
2015-07-19, 23:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Vilket är norr och vilket är söder på bilder från cafet ladan osv? Kortsidan nära moppen vilket väderstreck är det?

Den kortsidan är åt nord. Finns det inte google maps på din dator? Söder om caféet går vägen mot "slottet" och Martorp som ligger öster om caféet. Söder om slottet ligger söder.
2015-07-19, 23:20
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
vad är det för film? när kom den fram?? innebär det att 35-åringen nu släpps?

sidenote 1: jag har oxå tyckt att AJ uppträtt konstigt från dag 1. om det nu visar sig att 35-åringen är oskyldig skulle jag rikta fokus där.

sidenote 2: det brukar ju heta att de som sett BO sist i livet oxå är de som man misstänker. jag tänker att om aretskamraterna hade varit av manligt kön eller några av dem iaf. hur hade man då tänkt? då hade garanterat dessa varit högvilt. finns det nåt som talar för att det kan ha varit arbetskamraterna? om nåt har hänt på jobbet? eller dyl?
fast det talar ju emot att BO skulle styckas. å andra sidan vet vi ju inte i vilket skick kroppen var i när den hittades...
Övervakningsfilmen från ICA Handlarn i Kellby. Dit balterna gick för att handla sig sina pizzor. Kl 1930.
Filmen visar balterna handla.
Det kom fram i media IDAG först.
Men poliserna har suttit och tryckt på den ända sedan de hämtade ut den en vecka efter hon hittats ungefär.

Det betyder att balterna har alibi. Och eftersom de har alibi så var poliserna tvungna att dölja filmen för advokaten, eftersom de ju anser att deras "polisiära intuition" såklart går före alla bevis.
Åklagare är Aldrig intresserade av bevis som kan fria den misstänkte. De har en jobbig tendens att alltid bortse från sådant, eftersom de blir så enögda i sitt arbete att bara fälla de misstänkta.
Det handlar även om deras karriär. Deras karriärer står tyvärr och hänger på hur många fällande domar de lyckas få. Om de förlorar ett mål så blir deras karriär lidande. Därför skiter åklagare fullständigt i sådana obetydligheter som rättvisa och sanning. En åklagare försöker inte utreda vad som har hänt, en åklagares jobb är att fälla en misstänkt. Liksom en advokasts uppgift är att bestrida det åklagaren hävdar.
Ingen av dem är intresserade av att utreda vad som hänt. Det handlar bara om att försöka klä den tilltalade i så besvärande dager som bara möjligt
2015-07-19, 23:20
Medlem
Jag har själv nämnt det i tidigare inlägg men om jag inte minns fel så sades det väl att bröderna satt och fika den aktuella tiden? Enligt ett vittne så ska hen ha sett bröderna och berättat det för brödernas mamma över telefon.

Sedan läste jag nåt om att ena brodern satt och fiskade och nu då denna pizzahistoria. Spelar nog ingen roll vem som gjort vad, polisen ska bara binda GM till platsen för den aktuella tiden m.m.

Jag tror personligen att polisen har hört alla vittnen och följt upp ev alibin och då den äldre brodern blev omhäktad, fyra veckor dessutom, så tror jag lite att snaran dras åt för honom.

Jag har spekulerat själv i brödernas skuld i det hela och trott på en alternativ GM, och om det nu inte är den häktade brodern som gjort det, ja då vill jag nog påstå att vi har ett nytt rättsfall i Sverige som skriker polsk riksdag.
2015-07-19, 23:21
Bannlyst
Spontant så känns det som om Lisa hellre var sugen på att träna sin Spanska än att börja googla vad laddare heter på Litauiska. Įkroviklis heter det för övrigt. Cargador på Spanska.

Ar matėte mūsų katė? frågade de en MP-sheriff & efter det började deras mardröm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in