2015-07-19, 22:51
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilringen
Gick ner till vägen? Ner?? Det är rätt plant där.
Blir "bort" bättre?
2015-07-19, 22:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Aj då...jag hakade på det där namnet...men som jag förstått det har AJs fru en son
Det har jag också förstått, men namnet vet jag inte.
2015-07-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
A F*rnandez C*to Jönsson är AJ:s fru. Varifrån fick du ditt namn? AJ har ingen son med spanskklingande namn.
Men den spanska frun har kanske någon son från tidigare förhållande
2015-07-19, 22:52
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Vägen går mellan Källby och Hällekis, och är den största vägen över Kinnekulle och den mest trafikerade. Sen finns det andra vägar, exempelvis den som svänger ner vänster precis efter Blomberg, ner mot Råbäck, Trolmen och mot Hällekis. Men de flesta som kör över Kinnekulle åker på vägen förbi Blomberg. Beroende vart man ska, såklart, men vägarna delar ju upp sig framförallt efter ladan.

Självklart är sträckan där inte lika trafikerad som exempelvis vägen mellan Källby och Lidköping, men att släpa/dra någon/slåss/etc vid vägen är inte riskfritt.

Anledningen att jag skriver det är för att vissa verkar tro att det är en öde väg och det är den inte. Och vid 18:30 (rätt tid?) är det inte stendött där direkt. Framförallt inte på en söndag under försommaren.
Du har rätt i att det är långt ifrån riskfritt att begå ett så pass allvarligt brott vid en sådan plats.
Den som tänkt göra något sådant hade förmodligen inte valt ett så öppet ställe, med risk för att folk ska både höra och komma förbi.

Caféet verkar med andra ord inte ha varit mordplatsen.
Dels pga alla de riskerna om är förenade med platsen, men även pga at där inte finns några spår efter någon konlikt, och ingen har hört några nödrop eller ljud efter bråk etc.

Mobilmasterna talade om att Lisas mobil färdades söderut, från caféet.
Och söderut är det lilla berget, där mobilskalet hittades till öster om det.
Det är bara nån minut söder om caféet.
Och det kan i tid mycket väl stämma överens med hennes sista sms 1823, och tiden när den stängdes av 1830.
Då hinner Lisa köra ner till bergets fot, där vägarna delar sig. Ensam eller med någon. Och någon hinner kasta hennes telefon i marken så att den går sönder.
Det borde vara en konfliktplats med andra ord. Kanske mordplatsen tillomed.
Mördaren kan ha plockat upp så mycket han hittade av den kastade telefonen, men inte hittat den skalbit som blev kvar.

Mördaren kan ju också ha kört tillbaka mopeden och lämna den på caféet, för at sen gå tillbaka den lilla vägen tillbaka dit och sätta sig i sin bil och köra iväg med liket.
Dvs om det var någon i bil som hade spanat på henne vid caféet och kört efter. Kanske stannat henne just där vid bergets fot.
Kanske stämt träff med honom där. Och då gått ut in i skogen.
2015-07-19, 22:53
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Varför skulle hon ha lämnat nyckeln i och påsen om hon gick självmant?
Jag sa ju att jag inte vet. Men någon form av ärende har hon tydligen haft för att gå till framsidan. (Om vi utgår från att uppgiften är korrekt.)
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Men den spanska frun har kanske någon son från tidigare förhållande
Jo, men han heter knappast Jönsson. Låter inte spanskt i mina öron.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Qwart citat;

På andra sidan vägen (vid caféet) micklade du ihop så att det blev nere vid vägen, bra jobbat, grattis.
Tackar! Men om hon var på andra sidan cafeet utom synhåll från vägen så bör hon ha gått runt huset tillbaka igen och fram till vägen. Orsak?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag tänker utifrån hur personen skrev om det här; hon sågs stå och prata vid en SUV på andra sidan vägen vid caféet.
Jag tänker att bilen i så fall aldrig varit in på parkeringen alls utan att hon av nån anledning lämnat moppen och gått ut mot vägen där bilen stod.
Att hon tänkte att det skulle gå snabbt, så nyckel och kasse kunde vara kvar.

Exakt! Hon kanske leder mopeden första biten! Är det inte grus där och så. Ställer mopeden för att gå fram och vara behjälplig mot någon som ropar på henne för att fråga om vägen etc!
2015-07-19, 22:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Tackar! Men om hon var på andra sidan cafeet utom synhåll från vägen så bör hon ha gått runt huset tillbaka igen och fram till vägen. Orsak?
Föraren tutade? Hon lämnar nyckel och påse med moppen och går för att höra efter vad föraren vill.
2015-07-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
OM det är denne spanjor, är det ett glapp i hans twitter några veckor i juni, samt foton på facebook.

Edit: Och ena smalbenet i gips.

MGM måste borde ha kunnat kommunisera med folk i Sverige, han har väl snackat med tex AJ ett flertal gånger. Tror inte AJ berättar vilket arbete som ska utföras och hur det ska göras på teckenspråk
2015-07-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, men han heter knappast Jönsson. Låter inte spanskt i mina öron.
Nej fel av mig ,det är nog frun
2015-07-19, 22:55
Medlem
Qwarts avatar
Jag uppfattade det som att den svarta SUV stått på andra sidan vägen i närheten av där hon hade sin moped. De som berättade detta trodde inte denna SUV hade nåt med Lisas öde att göra, då hon sett "bekväm" ut när hon stod där.

Det verkar finnas flera i tråden som bor runt Blomberg, borde väl isf finnas nån mer som hört nåt, eller som kunde fråga bekanta om de vet nåt. Jag känner inte de jag pratade med så väl, att jag kan höra av mig till dem för mer information.

De jag pratade med är skötsamma objektiva människor i medelåldern, så jag tror inte det är påhitt från deras sida iaf. Skulle väl vara om personen de pratade med, vill sprida falska saker för att rikta misstankarna åt annat håll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in