Citat:
Så du tycker att man inte ska ta upp de bakomvarande teorierna bara för att TS inte har redogjort för det?Idag mötte jag en dinosaurie. Är denna mening bevis för att dinosaurier vandrar fritt på Jorden, eller är det bara ord?
Intrycket jag fått av trådskaparen är att fenomenet ska styrkas, inte teorierna bakom.
Naturligtvis finns det gott om teorier bakom gang stalking, annars hade den här tråden inte existerat.
Men existensen av teorierna säger ingenting om fenomenets existens.
Eftersom vi enligt trådskaparen inte får göra anspråk på det mest uppenbara; "TIs" är inte mentalt hundraprocentiga, får vi helt enkelt begära bevis som inte kommer från deras fantasi: Fotografier, dokumenterade händelser och så vidare.
Det låter som en hög tröskel. Det är det inte.
Accepterar du min dinosaurie-mening som sanning för att jag skrev den är din tröskel för låg, precis som den är för låg om du accepterar GS som ett utspritt fenomen för att någon säger sig ha upplevt det.
Intrycket jag fått av trådskaparen är att fenomenet ska styrkas, inte teorierna bakom.
Naturligtvis finns det gott om teorier bakom gang stalking, annars hade den här tråden inte existerat.
Men existensen av teorierna säger ingenting om fenomenets existens.
Eftersom vi enligt trådskaparen inte får göra anspråk på det mest uppenbara; "TIs" är inte mentalt hundraprocentiga, får vi helt enkelt begära bevis som inte kommer från deras fantasi: Fotografier, dokumenterade händelser och så vidare.
Det låter som en hög tröskel. Det är det inte.
Accepterar du min dinosaurie-mening som sanning för att jag skrev den är din tröskel för låg, precis som den är för låg om du accepterar GS som ett utspritt fenomen för att någon säger sig ha upplevt det.
Däremot var hen extra tydlig gällande sjukdomar. Hur tolkar du det?
Vill själv få klarhet om fenomenet verkligen existerar. Jag har föreslagit att de ska ta bilder som de delar och analyserar för att sedan lägga ut till oss.
Vi kanske tar åt oss av deras information på olika sätt. Jag har inget behov, intresse eller utbildning för att sätta diagnoser på FB:are. Däremot så försöker jag, med hjälp av bla deras texter, bidra med mina uppfattningar som kan vara till hjälp för att svara på topic.
Visst, de kan också vara mentalt störda enligt vissa uppfattningar men hur ska jag då veta att det stämmer? Det kan vara någon som vill att de ska ta den slutsatsen om någon som inte följer strömmen.
Om det här skulle tex. vara Stasi som har återuppstått så tror jag inte att en 'normal' människa skulle märka av det. Men tack vare för att evolutionen har försett oss med olika egenskaper så finns det då en chans. Jag tror inte någon vill uppleva det igen. Inte ens vanliga vakter och poliser.
Alan Turing var inte normal men han vände på 2:a världskriget. Trots det så blev han inte så speciellt uppskattad. Han fick nyligen upprättelse genom ett förlåt från Storbritanien. Men det hjälpte inte han.
En annan sak är att jag uppskattar också att slippa bo i en grotta och fundera på var man kan hitta mogna bär som går att äta. Jag tror det beror på att en onormal person kom på något som vi idag kallar för jordbruk.
Med det här så försökte jag förklara att jag skiter i vad folk har för diagnoser.
Och TI's berättelser kan vara till nytta för tråden men det är inte säkert att alla uppfattar det så.
) och att de stasi metoder som stått på bland annat wiki fungerar än i dag om än i andras händer .