2015-07-18, 23:03
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Idag mötte jag en dinosaurie. Är denna mening bevis för att dinosaurier vandrar fritt på Jorden, eller är det bara ord?

Intrycket jag fått av trådskaparen är att fenomenet ska styrkas, inte teorierna bakom.
Naturligtvis finns det gott om teorier bakom gang stalking, annars hade den här tråden inte existerat.
Men existensen av teorierna säger ingenting om fenomenets existens.

Eftersom vi enligt trådskaparen inte får göra anspråk på det mest uppenbara; "TIs" är inte mentalt hundraprocentiga, får vi helt enkelt begära bevis som inte kommer från deras fantasi: Fotografier, dokumenterade händelser och så vidare.
Det låter som en hög tröskel. Det är det inte.
Accepterar du min dinosaurie-mening som sanning för att jag skrev den är din tröskel för låg, precis som den är för låg om du accepterar GS som ett utspritt fenomen för att någon säger sig ha upplevt det.
Så du tycker att man inte ska ta upp de bakomvarande teorierna bara för att TS inte har redogjort för det?
Däremot var hen extra tydlig gällande sjukdomar. Hur tolkar du det?

Vill själv få klarhet om fenomenet verkligen existerar. Jag har föreslagit att de ska ta bilder som de delar och analyserar för att sedan lägga ut till oss.

Vi kanske tar åt oss av deras information på olika sätt. Jag har inget behov, intresse eller utbildning för att sätta diagnoser på FB:are. Däremot så försöker jag, med hjälp av bla deras texter, bidra med mina uppfattningar som kan vara till hjälp för att svara på topic.

Visst, de kan också vara mentalt störda enligt vissa uppfattningar men hur ska jag då veta att det stämmer? Det kan vara någon som vill att de ska ta den slutsatsen om någon som inte följer strömmen.

Om det här skulle tex. vara Stasi som har återuppstått så tror jag inte att en 'normal' människa skulle märka av det. Men tack vare för att evolutionen har försett oss med olika egenskaper så finns det då en chans. Jag tror inte någon vill uppleva det igen. Inte ens vanliga vakter och poliser.

Alan Turing var inte normal men han vände på 2:a världskriget. Trots det så blev han inte så speciellt uppskattad. Han fick nyligen upprättelse genom ett förlåt från Storbritanien. Men det hjälpte inte han.

En annan sak är att jag uppskattar också att slippa bo i en grotta och fundera på var man kan hitta mogna bär som går att äta. Jag tror det beror på att en onormal person kom på något som vi idag kallar för jordbruk.

Med det här så försökte jag förklara att jag skiter i vad folk har för diagnoser.
Och TI's berättelser kan vara till nytta för tråden men det är inte säkert att alla uppfattar det så.
Citera
2015-07-18, 23:10
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag tror att du har missförstått hur det funkar. Du frågar hur man skall bära sig åt för att göra någonting och sen när jag är vänlig och föreslår en lösning så anser du att det är mitt jobb att utföra den?
Jaha... hehe, ser nu att din fråga var retorisk. Jag uppfattade den som en teaser inför en riktigt smaskig redogörelse för något du hade upptäckt.

Sorry...

Inte meningen att svara på det viset när det kommer seriösa föreslag och frågor. Ber om ursäkt.

Och visst skulle det vara bra med övertygande inlägg med tex. bilder. TI's får börja fota lite så kanske det kommer snart...
Sen verkar Stasi-linjen intressant. Ska läsa på lite om det.
Citera
2015-07-18, 23:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Så du tycker att man inte ska ta upp de bakomvarande teorierna bara för att TS inte har redogjort för det?
Däremot var hen extra tydlig gällande sjukdomar. Hur tolkar du det?

Vill själv få klarhet om fenomenet verkligen existerar. Jag har föreslagit att de ska ta bilder som de delar och analyserar för att sedan lägga ut till oss.

Vi kanske tar åt oss av deras information på olika sätt. Jag har inget behov, intresse eller utbildning för att sätta diagnoser på FB:are. Däremot så försöker jag, med hjälp av bla deras texter, bidra med mina uppfattningar som kan vara till hjälp för att svara på topic.

Visst, de kan också vara mentalt störda enligt vissa uppfattningar men hur ska jag då veta att det stämmer? Det kan vara någon som vill att de ska ta den slutsatsen om någon som inte följer strömmen.

Om det här skulle tex. vara Stasi som har återuppstått så tror jag inte att en 'normal' människa skulle märka av det. Men tack vare för att evolutionen har försett oss med olika egenskaper så finns det då en chans. Jag tror inte någon vill uppleva det igen. Inte ens vanliga vakter och poliser.

Alan Turing var inte normal men han vände på 2:a världskriget. Trots det så blev han inte så speciellt uppskattad. Han fick nyligen upprättelse genom ett förlåt från Storbritanien. Men det hjälpte inte han.

En annan sak är att jag uppskattar också att slippa bo i en grotta och fundera på var man kan hitta mogna bär som går att äta. Jag tror det beror på att en onormal person kom på något som vi idag kallar för jordbruk.

Med det här så försökte jag förklara att jag skiter i vad folk har för diagnoser.
Och TI's berättelser kan vara till nytta för tråden men det är inte säkert att alla uppfattar det så.
Ena stunden så pratar du någorlunda begripligt och i nästa stund flummar du som värsta regnbågsmannen.

Menar du t ex på allvar att han kanske träffade en dinosaurie tidigare idag? Och att slutsatsen vi borde dra är att vilket trams som helst kan bevisa vad som helst bara man vill det och har en unik förmåga att uppfatta världen annorlunda?

Jo, om det är på det viset så är gang stalking bevisat många gånger om.

Jag såg förresten ett papper tidigare idag där det stod att du är skyldig mig en halv miljon. Vänligen skicka ett PM så svarar jag med kontonummer där du kan sätta in pengarna
Citera
2015-07-18, 23:24
Medlem
kurrekottes avatar
Kan någon förtydliga exakt vad gang stalking är och inte är?

Hur stort måste gänget som jävlas vara? Räcker det med en familj? Typ som i TV-programmet grannfejden?

Hur många tillfällen måste dom jävlas, räcker det med två? Tillsammans eller vardera?

Räknas vanlig mobbing? Spelar det någon roll om den utförs av barn eller vuxna?

Är det fortfarande gang-stalking om det är en diktatur som förföljer invånare? Räknas etniskt förtryck?

Spelar det någon roll om det finns en central ledning?

Behöver dom olika deltagarna känna till varandra? Eller räknas det fortfarande så länge dom är flera som stalkar oberoende av varandra, något som t ex kan drabba kändisar?
Citera
2015-07-18, 23:26
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Jag har inte gjort inspelningar, tagit kort eller filmat, med undantag för vid ett enda tillfälle. Däremot har jag skrivit massor med dagbok kring dessa händelser och upplevelser.

(Denna tråd ligger helt fel , då här resonerar folk mot ufon med mera, och då det är tortyr som avhandlas så borde denna ligga på en seriös debatt sida. )

Men vad startade det med för dej ? Om du nu kan säga utan att avslöja dej för mycket ?

Jag googlade lite tidigare och hittade en person som har ordnat liv och gott om vänner , bra jobb osv, men som efter att ha stött någon antipedofil sak så hade personen fått besök hemma då personen var ute , och denne börjat rigga upp webbkameror med mera men dessa var omriktade då personen kommit hem och märk att någon varit där ( I stora drag)

Men där verkar trakasserierna startat efter att personen tagit ställning mot något och att det därefter pågått i flera år, där behövs ju "bara" tex att värden är pedo och att han går in och arrangerat om små saker i hemmet, ordnar insyn och sedan väcker personen på olika tider för att trötta ut denne.

Och inget världsligt "GS" nät som vissa försöker påskina att alla som varit trakasserade tror att det är (och just den biten diskuterar inte jag , bara metoderna och att det är nog omfattande nät dessa har ändå) med "hundra tusentals personer " vara av några från Mars och gröna

Mitt började efter lite frågor under en "hektiskt" tid utav folk som jag tog för en sak men som inte beteende sig som jag var van och sedan dess så har det djävlas på alla fronter.

Hittade en länk för en tid sedan och såg där datum. De datumen sammanfaller med starten av min dels hektiska (minst sagt) tid och då nya bekanta ställde frågor om "jobb".

Nu med del facit i hand så tror jag och är ganska säker på att att min hektiska tid skapades av dessa nya bekanta, då de "högg mig i ryggen" på samma sätt som min "hektiska" tid börjat och de vill inte att det ska komma fram utöver att de kört "länken med datumen " antydningar flera gånger sedan dess.
Så jag har redan namn och bilder från start på några av dem och sedan bland annat filmat några av deras för mig okända bekanta då de djävlas etcetera etcetera.
Senast redigerad av Harfager 2015-07-18 kl. 23:51.
Citera
2015-07-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
(Denna tråd ligger helt fel , då här resonerar folk mot ufon med mera, och då det är tortyr som avhandlas så borde denna ligga på en seriös debatt sida. )

Men vad startade det med för dej ? Om du nu kan säga utan att avslöja dej för mycket ?

Jag googlade lite tidigare och hittade en person som har ordnat liv och gott om vänner , bra jobb osv, men som efter att ha stött någon antipedofil sak så hade personen fått besök hemma då personen var ute , och denne börjat rigga upp webbkameror med mera men dessa var omriktade då personen kommit hem och märk att någon varit där ( I stora drag)

Men där verkar trakasserierna startat efter att personen tagit ställning mot något och att det därefter pågått i flera år, där behövs ju "bara" tex att värden är pedo och att han går in och arrangerat om små saker i hemmet, ordnar insyn och sedan väcker personen på olika tider för att trötta ut denne.

Och inget världsligt "GS" nät som vissa försöker påskina att alla som varit trakasserade tror att det är (och just den biten diskuterar inte jag , bara metoderna och att det är nog omfattande nät dessa har ändå) med "hundra tusentals personer " vara av några från Mars och gröna

Mitt började efter lite frågor under en "hektiskt" tid utav folk som jag tog för en sak men som inte beteende sig som jag var van och sedan dess så har det djävlas på alla fronter.

Hittade en länk för en tid sedan och såg där datum. De datumen sammanfaller med starten av min dels hektiska (minst sagt) tid och då nya bekanta ställde frågor om "jobb".

Nu med del facit i hand så tror jag och är ganska säker på att att min hektiska tid skapades av dessa nya bekanta, då de "högg mig i ryggen" på samma sätt som min "hektiska" tid börjat och de vill inte att det ska komma fram utöver att de kört "länken med datumen " antydningar flera gånger sedan dess.
Så jag har redan namn och bilder från start på några av dem och sedan bland annat filmat några av deras för mig okända bekanta då de djävlas etcetera etcetera.

Ja, det är verkligen tortyr - där är vi helt ense.

Däremot tror jag att det blir lite svårt för mig att svara på din fråga kring när det startade för mig genom att ge dig ett svar som du skulle vilja höra eller som du skulle godta enligt din personliga åsikt som handlar om att detta inte är ett världsomfattande nätverk. För där skiljer vi oss åt i våra åsikter.

Men jag kan ändå säga att för mig så startade det redan i barndomen med övervakning och observationer av mig. Jag är nog en lite annan sorts TI än vad du är eftersom att för mig har det handlat om psykologisk experimentering i forskningssyfte. Själva GS trappades upp när jag började intressera mig för sanningssökeri och liknande ämnen, samt ännu mer när jag vaknade upp och insåg vad som var i görningen.

Vet att detta låter ytterst märkligt och att mycket få, om ens någon (med undantag av andra s k "experimentees") tror mig. Jag förstår och respekterar att inte heller du förmodligen kan ta till dig denna info med tanke på hur din världssyn ser ut, så det är helt ok.

Kanske skulle det vara bättre för dig om du samtalade och utbytte erfarenheter med en TI som har blivit det på mer liknande grunder som dig själv? Tror du inte på mitt vittnesmål som helhet kan det bli väldigt svårt att uppnå fullt förtroende från din sida gentemot mig.
Citera
2015-07-19, 00:54
Medlem
Citat:
Förstår jag dig rätt när jag tror att du tog upp detta exempel för att visa på att det går att lära sig att bli observant på sånt som bryter mot mönstret men att exemplet i sig inte hade någon direkt koppling till frågan om en händelse skulle kunna vara ett GS-fenomen eller naturligt fenomen?

Denna specifika händelse visade sig ju med största sannolikhet ha en naturlig förklaring.

Jag undrar också om du tror på att GS förekommer eller inte? Eller om du kanske är osäker och inte riktigt vet? Jag frågar därför att du skrev i ett tidigare inlägg att GS inte existerar på riktigt utan att det snarare handlar om mobbing, medan du senare skrev att du inte längre är utsatt för gangstalking. Så har du varit utsatt tidigare, men nu har det upphört? Har lite svårt att förstå riktigt vart du står i frågan.

Förtydligande:

Vid närmare eftertanke kan du kanske bortse från detta inlägg som skrevs av mig i ett obalanserat tillstånd. En möjlighet är att inlägget från speedygonsalez var menat som en attack på mitt psyke för att få mig ur balans, vilket också delvis fungerade, för jag kände själv att jag blev foggy och mycket mindre klartänkt efteråt.
Citera
2015-07-19, 00:58
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Förtydligande:

Vid närmare eftertanke kan du kanske bortse från detta inlägg som skrevs av mig i ett obalanserat tillstånd. En möjlighet är att inlägget från speedygonsalez var menat som en attack på mitt psyke för att få mig ur balans, vilket också delvis fungerade, för jag kände själv att jag blev foggy och mycket mindre klartänkt efteråt.
Har du varit med om någon konkret händelse som omöjligen kan förklaras med någon annan alternativ teori än gang stalking?
Citera
2015-07-19, 01:13
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ja, det är verkligen tortyr - där är vi helt ense.

Däremot tror jag att det blir lite svårt för mig att svara på din fråga kring när det startade för mig genom att ge dig ett svar som du skulle vilja höra eller som du skulle godta enligt din personliga åsikt som handlar om att detta inte är ett världsomfattande nätverk. För där skiljer vi oss åt i våra åsikter.

Men jag kan ändå säga att för mig så startade det redan i barndomen med övervakning och observationer av mig. Jag är nog en lite annan sorts TI än vad du är eftersom att för mig har det handlat om psykologisk experimentering i forskningssyfte. Själva GS trappades upp när jag började intressera mig för sanningssökeri och liknande ämnen, samt ännu mer när jag vaknade upp och insåg vad som var i görningen.

Vet att detta låter ytterst märkligt och att mycket få, om ens någon (med undantag av andra s k "experimentees") tror mig. Jag förstår och respekterar att inte heller du förmodligen kan ta till dig denna info med tanke på hur din världssyn ser ut, så det är helt ok.

Kanske skulle det vara bättre för dig om du samtalade och utbytte erfarenheter med en TI som har blivit det på mer liknande grunder som dig själv? Tror du inte på mitt vittnesmål som helhet kan det bli väldigt svårt att uppnå fullt förtroende från din sida gentemot mig.

Oj , dessa var "lite" olika berättelser och erfarenheter åtminstone hur det började, och visst drömmer nog flera om att styra världen . Om man hade ett infraljud / magnet tanke ändrande instrument som man på håll kunde förhindra ett folkmord med så vore ju syftet gott , men om detta användes i vardagen så vore det mindre bra .

Jag funderar ju nu på anledningar "hur det kan vara " också , som tex var det överbeskyddande då du växte upp så att någon håller ett öga på dig än i dag ? Och har någon bett fel gubbe att hålla ögonen åt dem på dej ?? . Vi kan vara överens om att fler än en vill ha världsmakten ( och då kan lika gärna jag ta den ) och att de stasi metoder som stått på bland annat wiki fungerar än i dag om än i andras händer .
Jag vet inget om experiment på barn men , var det i skadande syfte ? Om de gav dig extra d-vitamin och kollade om du blev allergisk , förkyld lika fort som innan så var det ju nog ett gott syfte.Men psykologiska , vad gick dessa ut på ?
Senast redigerad av Harfager 2015-07-19 kl. 01:16.
Citera
2015-07-19, 01:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Förstår jag dig rätt när jag tror att du tog upp detta exempel för att visa på att det går att lära sig att bli observant på sånt som bryter mot mönstret men att exemplet i sig inte hade någon direkt koppling till frågan om en händelse skulle kunna vara ett GS-fenomen eller naturligt fenomen?

Denna specifika händelse visade sig ju med största sannolikhet ha en naturlig förklaring.

Jag undrar också om du tror på att GS förekommer eller inte? Eller om du kanske är osäker och inte riktigt vet? Jag frågar därför att du skrev i ett tidigare inlägg att GS inte existerar på riktigt utan att det snarare handlar om mobbing, medan du senare skrev att du inte längre är utsatt för gangstalking. Så har du varit utsatt tidigare, men nu har det upphört? Har lite svårt att förstå riktigt vart du står i frågan.
Ja du förstod rätt, en människa kan uppfatta ganska små avvikelser från det normala. Och det är väl detta som kan utnyttjas för att psyka människor med gangstalking.

Jag är övertygad om att gs förekommer och var själv utsatt för liknande förföljelser när jag var yngre. Nuförtiden verkar ingen slösa tid på mig. För mig är det självklart att mobbing och förföljelser även tar sig extrema former och att DDR och Stasi inte var något undantag som bekräftade en regel om att diskret mobbing i syfte att skada människor psykiskt och socialt inte förekommer allmänt.

Jag är inne på ett liknande spår som dig, att samhället alltid har varit extremt strukturerat i det fördolda. Det finns ett spel om dominans i världen. Vissa behövs, för de som spelar spelet, och andra är mer eller mindre oönskade.

Jag fick liknande testresultat som dig vid tester (130+) på den tiden när jag ibland testades och även för mig har alltid omtanke och anständighet varit ett måste. Vilket nog är en oönskad kombination. Om man hör till 150+ eller har påtagliga ledaregenskaper riskerar man antagligen att bli uppmärksammad, adjungerad och slutligen korrumperad eftersom de som styr har ett stort behov av kvalificerade medhjälpare.

De som är tillräckligt begåvade för att ana och artikulera den dolda verkligheten från ett utifrånperspektiv neutraliseras för att deras idéer och attityder inte ska vinna fäste i bredare folklager. Det är förklaringen på Stasis gs-verksamhet och på motsvarande verksamheter över hela världen.

Men det finns säkert många olika motiv och olikartade gs-grupperingar.
Senast redigerad av iesho 2015-07-19 kl. 02:35.
Citera
2015-07-19, 02:16
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Kan någon förtydliga exakt vad gang stalking är och inte är?

Hur stort måste gänget som jävlas vara? Räcker det med en familj? Typ som i TV-programmet grannfejden?

Hur många tillfällen måste dom jävlas, räcker det med två? Tillsammans eller vardera?

Räknas vanlig mobbing? Spelar det någon roll om den utförs av barn eller vuxna?

Är det fortfarande gang-stalking om det är en diktatur som förföljer invånare? Räknas etniskt förtryck?

Spelar det någon roll om det finns en central ledning?

Behöver dom olika deltagarna känna till varandra? Eller räknas det fortfarande så länge dom är flera som stalkar oberoende av varandra, något som t ex kan drabba kändisar?
Äntligen något konstruktivt från skeptikerhållet! Men en exakt definition verkar lite överdrivet på något sätt.

Jag tycker att grupper som bedriver organiserade förföljelser mot enskilda är den allmänna definitionen, men att de speciella organiserade förföljelser som mest diskuteras på internet nuförtiden snarare handlar om vilka moment som förekommer eller t.o.m. är vanligt förekommande vid organiserad förföljelse.

Självklart måste inte alla moment finnas i varje organiserad förföljelse och inte heller behöver det vara samma schema vid olika tillfällen. Modus operandi kan förstås varieras vilket ytterligare försvårar att identifiera och bevisa verksamheten.

Frågan om hur många gånger är väl berättigad men alltför teoretiserande och anpassad till något sorts förfelat bevisbördestänkande. Först upptäcker man förföljelserna, sedan upprepas de tills det att de slutar. Om det är dagligen, under veckoslut eller någon gång då och då, är ovidkommande.

Det viktigaste är att det är organiserat och självklart räknas alla motiv. När organiserade grupper trakasserar utpekade individer, t.ex. på facebook, så tycker jag att det är gangstalking, men inte den gangstalking som är ifrågasatt: organiserad och diskret förföljelse i syfte att alltmer skada individer.
Citera
2015-07-19, 02:32
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Förtydligande:

Jag resonerar ibland på ett sätt som kanske misstolkas, men menar att förföljelser av typ som är allmänt erkänd (men som kanske inte alltid har varit det) "flyter över" i de former av mer subtila trakasserier som de idag ifrågasatta förföljelserna antar. Det finns knappast någon mental mur som hindrar den ena sorten från att utvecklas till den andra. Är man beredd att delta i mobbing och intriger, så är man också beredd att delta i gs-förföljelser. Och kanske göra det utan ersättning ens för mil- och telefonkostnader?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in