2015-07-19, 00:05
Medlem
Isnatts avatar
Ett svensk ögonblick värt att nämnas och värt att glömmas är när time out testades i fotbollsallsvenskan. Fy vad segt det var, nån satans halmstadstränare som vid underläge 3-0 skulle ta time out i minut 89 som om det skulle hjälpa, man stod ju bara och ville hem. Som tur var så blev det väl bara ett ettårigt försök.
Citera
2015-07-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Så värst mycket teknik visar han inte upp direkt. En massa skottfinter mot ett korpförsvar.
Lovligt kass förstatouch när han får bollen också. Hade den första motståndaren faktiskt försökt ta bollen istället för att hoppa in i Zlatan hade målet aldrig blivit av.

Missförstå mig inte. Jag älskar Zlatan. Men det målet måste vara hans mest överskattade nånsin.
Visst NAC Breda är inget vidare bra lag och det var uselt försvarsspel i den situationen men med den retoriken så är klackmålet mot Italien i EM 2004 och bicacletan mot England också överskattade mål eller? Om du nu älskar Zlatan som du säger så borde väl du om någon inse att Zlatan är Zlatan och att han har det där lilla extra som ingen har. Vem hade exempelvis gjort ett likadant klackmål ? Zlatan har gjort så otroligt många fina mål under sin karriär och bevisat så många gånger vilken världspelare han är. Känns nästan provocerande att du försöker ta ifrån honom målet jag tänkte på här.
Citera
2015-07-19, 10:04
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Visst NAC Breda är inget vidare bra lag och det var uselt försvarsspel i den situationen men med den retoriken så är klackmålet mot Italien i EM 2004 och bicacletan mot England också överskattade mål eller? Om du nu älskar Zlatan som du säger så borde väl du om någon inse att Zlatan är Zlatan och att han har det där lilla extra som ingen har. Vem hade exempelvis gjort ett likadant klackmål ? Zlatan har gjort så otroligt många fina mål under sin karriär och bevisat så många gånger vilken världspelare han är. Känns nästan provocerande att du försöker ta ifrån honom målet jag tänkte på här.
Vad har Zlatans övriga mål att göra med det som du tog upp? Det målet är överskattat, så är det bara.
Känns det provocerande? Gråt då.
Citera
2015-07-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Vad har Zlatans övriga mål att göra med det som du tog upp? Det målet är överskattat, så är det bara.
Känns det provocerande? Gråt då.
Ta det lugnt menade inte så, förstår vad du menar. Men faktum är att det går att drar paraleller med dom andra målen också. Zlatan hade kunnat bli avblåst för hög spark innan klackmålet och Joe Hart var ju felplacerad vid cykelsparksmålet och blablabla, du förstår vad jag menar. Det är så typiskt svenskt att leta fel hela tiden. ALLA mål som görs innehåller ju en viss tur om man ska hårddra det. Men du tycker ju att Lustig är en av våra bästa backar i landslaget också så knappast oväntat att du överskattar att mycket vackert mål av en av våra bästa spelare i samma veva
Citera
2015-07-19, 20:40
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Läst namnet på tråden? Det där Zlatan-målet är mer uttjatat än bortglömt.

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ett svensk ögonblick värt att nämnas och värt att glömmas är när time out testades i fotbollsallsvenskan. Fy vad segt det var, nån satans halmstadstränare som vid underläge 3-0 skulle ta time out i minut 89 som om det skulle hjälpa, man stod ju bara och ville hem. Som tur var så blev det väl bara ett ettårigt försök.
Haha vilket år var detta? Hur lång var en timeout?
Citera
2015-07-19, 20:45
Medlem
Att Henke Larsson gjorde 53 ligamål på en säsong i Celtic tycker jag bör nämnas i tråden. Ja skotska ligan är en usel liga, men det visar hur stor målskytt Henke var.
Citera
2015-07-19, 20:47
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Läst namnet på tråden? Det där Zlatan-målet är mer uttjatat än bortglömt.

Haha vilket år var detta? Hur lång var en timeout?
96 kanske. På den tiden allsvenskan inte var jätterolig direkt. Arenorna var 'vallar', tränarna stod i träningsoveraller och fotbollsskor, dom spelare som var bra var överlägsna, det kom 3 000:- och tittade, tifot bestod av ungar som klippt sönder en tidning, nån fucking Wålemark nickade in 1-1 i minut 92 i ösregnet, ramsorna 'a la 'GE MIG ETT D!'. Det var en jävla lunk alltså. Och så time out på det. Dom kanske var 2 minuter eller nåt.
Citera
2015-07-19, 20:48
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Att Henke Larsson gjorde 53 ligamål på en säsong i Celtic tycker jag bör nämnas i tråden. Ja skotska ligan är en usel liga, men det visar hur stor målskytt Henke var.

Synd att det inte stämmer då.

https://en.wikipedia.org/wiki/Henrik_Larsson#Career_statistics

Kämpa.
Citera
2015-07-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Synd att det inte stämmer då.

https://en.wikipedia.org/wiki/Henrik_Larsson#Career_statistics

Kämpa.
Wikipedia är knappast världens bästa källa men okej då.

Sveriges avancemang till EM-2000 tycker jag ändå är värt att nämnas. Är det någon som pratar om det idag?
Citera
2015-07-19, 20:58
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
96 kanske. På den tiden allsvenskan inte var jätterolig direkt. Arenorna var 'vallar', tränarna stod i träningsoveraller och fotbollsskor, dom spelare som var bra var överlägsna, det kom 3 000:- och tittade, tifot bestod av ungar som klippt sönder en tidning, nån fucking Wålemark nickade in 1-1 i minut 92 i ösregnet, ramsorna 'a la 'GE MIG ETT D!'. Det var en jävla lunk alltså. Och så time out på det. Dom kanske var 2 minuter eller nåt.
Haha.Tack för spännande info. Låter lite mysigt ändå. Var runt den tiden farsan drog med mig på fotboll.
Citera
2015-07-19, 21:16
Medlem
Citat:

hattrick i misslyckade poster i en och samma tråd på G? tror jag "höjer ett varningens finger" för det
Citera
2015-07-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
hattrick i misslyckade poster i en och samma tråd på G? tror jag "höjer ett varningens finger" för det
Men den här gången stämmer det ju. Fakta från wikipedia ger jag inte mycket för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in