Citat:
Ursprungligen postat av
JoshTee
Fernholm har jag redan räknat bort och han var ändå en av våra sämre backar förra säsongen innan skadan så är ingen större förlust kvalitetsmässigt.
Vad för statistik? Man får alltid sämre statistik i ett bottenlag. Holm, Falk och Högström var våra bästa backar ifjol och tror knappast de är sämre denna säsong. Hultström är precis den sorts back vi behöver. Skicklig att transportera puck med bra förstapass. Saknade det mycket ifjol.
Tror på en väldigt rolig säsong iaf. Känns typ tvärtom mot förra året vid den här tiden då vi gjort en av de sämsta silly season någonsin.
Varför är man ett av dom sämre lagen? Man har sämre spelare än dom med en bättre tabellplacering, med några undantag.
Dom backarna du nämner var dom sämre i plus/minusligan. Inte för att den säger allt, men man får ändå en fingervisning om kvalitén på spelarna.
Jag höjer, i sann Azdz-anda, ett varningens finger för att Djurgården floppar. 12:e placering. Förstalinan gör bra i från sig, men det räcker inte när valparna i försvaret gör bort sig i var och varannat byte. Zuccarello säger; "Vad var det jag sa? Thoresen, du skulle ha sajnat med Modo."