2015-07-19, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Snart ispremiär och varken Ledda eller Jämtin är sajnade.

Sjuk värld.
Rätt lustigt att du glömde nämna att ni står utan tränare också
Citera
2015-07-19, 12:52
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Vilka "många" lag har värvat bättre än Modo? Det är skillnad på att ha värvat bättre än Modo och att ha ett bättre lag än Modo. Om det slår väl ut för Modo kan man gå långt.

Ullmark > Bjurö (Dock är inte Bjurö värvad för att ersätta Ullmark. Det gör Reiderborn.)
Ahnelöv > Welch
Roche > Heshka
Lehtivuori > Whitney
Flanagan > Wilson
Påhlsson > Ritchie
Hari > Butler
Kempe > Thomas
Nättinen > Pettersson (Spelade så lite ifjol, så räknar honom som ett nyförvärv)
Önerud > Nilsson

Det är bara på två positioner som Modo värvat sämre. Nilsson och Bjurö ersätter varken Önerud eller Ullmark ur ett kortsiktigt perspektiv. Modo har värvat väldigt bra. Men spelarna ska även leverera. Men man har värvat väldigt bra.
Nylander, Hossa och Smolenak var inte med från säsongens början. Jag har jämfört hur trupperna sett ut från seriestart.

Skulle nog säga att DIF, Luleå och Färjestad har värvat bättre än Modo iaf. Men Modo har gjort en riktigt stark silly på pappret.
Citera
2015-07-19, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Skulle nog säga att DIF, Luleå och Färjestad har värvat bättre än Modo iaf. Men Modo har gjort en riktigt stark silly på pappret.
Skillnaden är att Luleå och Färjestad nämns som svenska mästare . Men det säger ju ingenting. Det är ju stor skillnad att vara guldtippat och att slå ur underläge. Modo har ingen press alls på sig.
Citera
2015-07-19, 13:08
Medlem
m4tt145s avatar
Djurgården har för dåliga backar för att kunna hävda sig överhuvudtaget. Offensivt sett ser det riktigt bra ut dock, det kan räcka till en 6e/7e plats.
Citera
2015-07-19, 13:30
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Djurgården har för dåliga backar för att kunna hävda sig överhuvudtaget. Offensivt sett ser det riktigt bra ut dock, det kan räcka till en 6e/7e plats.

Jag har sagt det flera gånger förut. Det var samma backar som gjorde det bra förra året. Som dessutom är unga och utvecklas. Högström, Falk, Holm och Norell är alla bra backar som är väldigt underskattade. Sen finns det talanger som AOM, Englund, Press och Westlund. Skulle snarare säga att vi har en av seriens bredaste backbesättning. Och så har vi förstärkt med den back som gjorde mest poäng i 5vs5 förra säsongen.
Citera
2015-07-19, 13:30
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:

Luleå och Färjestad håller jag med om. DIF har värvat bra framåt men backförvärven är om något osäkra kort. Dom har bägge visat upp offensiva kvalitéer, men dock så finns mycket att kvar bevisa när det gäller spel i egen zon.
Citera
2015-07-19, 13:40
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Jag har sagt det flera gånger förut. Det var samma backar som gjorde det bra förra året. Som dessutom är unga och utvecklas. Högström, Falk, Holm och Norell är alla bra backar som är väldigt underskattade. Sen finns det talanger som AOM, Englund, Press och Westlund. Skulle snarare säga att vi har en av seriens bredaste backbesättning. Och så har vi förstärkt med den back som gjorde mest poäng i 5vs5 förra säsongen.

11 backar hos Djurgården, inklusive Fernholm som är slut. Det är många unga som du säger. Men det är andra säsongen som är svårast. Nu har dom spelat sarg ut under första säsongen, och ska därmed ta nästa steg i utvecklingen. Det är den som är svårast. Många sjätte/sjundebackar hos DIF.
Ser man till statistiken som har inte ungtupparna i DIF-försvaret imponerat. Men dom ska utvecklas, dom är unga..
Citera
2015-07-19, 13:59
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
11 backar hos Djurgården, inklusive Fernholm som är slut. Det är många unga som du säger. Men det är andra säsongen som är svårast. Nu har dom spelat sarg ut under första säsongen, och ska därmed ta nästa steg i utvecklingen. Det är den som är svårast. Många sjätte/sjundebackar hos DIF.
Ser man till statistiken som har inte ungtupparna i DIF-försvaret imponerat. Men dom ska utvecklas, dom är unga..

Fernholm har jag redan räknat bort och han var ändå en av våra sämre backar förra säsongen innan skadan så är ingen större förlust kvalitetsmässigt.

Vad för statistik? Man får alltid sämre statistik i ett bottenlag. Holm, Falk och Högström var våra bästa backar ifjol och tror knappast de är sämre denna säsong. Hultström är precis den sorts back vi behöver. Skicklig att transportera puck med bra förstapass. Saknade det mycket ifjol.

Tror på en väldigt rolig säsong iaf. Känns typ tvärtom mot förra året vid den här tiden då vi gjort en av de sämsta silly season någonsin.
Citera
2015-07-19, 14:20
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Men så är ju kvaliteten på alla andra lag betydligt högre denna säsongen. Sedan kommer det bli ännu svårare om Djurgården ska försöka spela mycket mer offensivt än förra säsongen.

Att ha en bred backbesättning är ju inte synonymt med en bra backbesättning. På pappret är backarna inte mer än kanske 9e/10e bäst i serien.
Senast redigerad av m4tt145 2015-07-19 kl. 14:26.
Citera
2015-07-19, 14:46
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Fernholm har jag redan räknat bort och han var ändå en av våra sämre backar förra säsongen innan skadan så är ingen större förlust kvalitetsmässigt.

Vad för statistik? Man får alltid sämre statistik i ett bottenlag. Holm, Falk och Högström var våra bästa backar ifjol och tror knappast de är sämre denna säsong. Hultström är precis den sorts back vi behöver. Skicklig att transportera puck med bra förstapass. Saknade det mycket ifjol.

Tror på en väldigt rolig säsong iaf. Känns typ tvärtom mot förra året vid den här tiden då vi gjort en av de sämsta silly season någonsin.

Varför är man ett av dom sämre lagen? Man har sämre spelare än dom med en bättre tabellplacering, med några undantag.
Dom backarna du nämner var dom sämre i plus/minusligan. Inte för att den säger allt, men man får ändå en fingervisning om kvalitén på spelarna.

Jag höjer, i sann Azdz-anda, ett varningens finger för att Djurgården floppar. 12:e placering. Förstalinan gör bra i från sig, men det räcker inte när valparna i försvaret gör bort sig i var och varannat byte. Zuccarello säger; "Vad var det jag sa? Thoresen, du skulle ha sajnat med Modo."
Citera
2015-07-19, 15:24
Medlem
Citat:
Varför är man ett av dom sämre lagen? Man har sämre spelare än dom med en bättre tabellplacering, med några undantag.
Dom backarna du nämner var dom sämre i plus/minusligan. Inte för att den säger allt, men man får ändå en fingervisning om kvalitén på spelarna.

Jag höjer, i sann Azdz-anda, ett varningens finger för att Djurgården floppar. 12:e placering. Förstalinan gör bra i från sig, men det räcker inte när valparna i försvaret gör bort sig i var och varannat byte. Zuccarello säger; "Vad var det jag sa? Thoresen, du skulle ha sajnat med Modo."
Är det till och med att du höjer ett varningens finger att dom gör en Leksand och åker ur den andra säsongen i SHL?
Citera
2015-07-19, 15:59
Medlem
Hur ser det ut i Karlskrona och Rögle? Har höga förhoppningar på att båda ska åka ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in