Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, de är på relativt rak linje söderut/sydost i trakten kring grusvägen, men inte ända fram till Martorp.
Och visst är de förunderliga - det håller jag med om. Utkastade från bil tror jag inte - fynd avviker från grusvägen.
Jag anser dock inte att ett så stort sökområde sker i högre hastighet än det gjort. Det är segmentindelning och det finkammas i besvärlig terräng av högt gräs stora sträckor. Tack vare detta så har fynden hittats överhuvudtaget.
Det hade däremot tagit enorm tid att hitta henne om inte MP funnits på plats med ett så stort engagemang:
All heder till dem.
Jag anser du har fel i effektiviteten att hitta kroppen.
Det är polisledningen för söket som skall ge order hur söket skall läggas upp. De skall kunna göra bedömningen om Lisa hade blivit fört bort mot hennes egen vilja, och det anser jag de borde insett.
Då gäller det att söka alla lokaler med likspårhund om man tror hon blivit mördad, att söka igenom lokalerna på säteriet med likspårhund går på en halv dag, därför den här liklukten är mycket stark för hunden och de reagerar som de kommer innanför dörren i en lokal.
Att söka en levande människa eller blod från en levande kropp fordras en spårhund som är tränad för det, men det är lokalerna som skall först genomsökas.
När alla lokaler är genomsökta skall sökningen flyttas ut och då har Missing People en stor uppgift att fylla, därför de kan organisera skallgångskedjor i terrängen.
Med 1000 personer som deltog blir det enormt breda skallgångskedjor. Att gå in i lokaler som ägaren ger tillåtelse är endast poliser som kan göra och i det här fallet hade godsägaren gett tillåtelse att polisen kunde genomsöka alla lokaler på säteriet.
Missing People hittade aldrig någon kropp de hittade någon pryl och kontaktade polisen och den polisen skall med hund gått mot ekonomibyggnaden som fanns i närheten, när hunden kom i närheten av lokalen gav den skall, som är säkert bevis att lik finns i lokalen och polisen bröt upp dörren och hittade Lisas kropp.
Eftersom kroppen hittades på området i en lokal kan man dra slutsatsen att gärningsmännen kommer utifrån och inte från närområdet.