2015-07-18, 20:50
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Oavsett vad de köpte, att ofta handla i en landsortsbutik tyder på att de inte hade brist på pengar, de kunde unna sig att inte köra en längre sträcka för att handla i en lågprisbutik, det är vad jag vill ha sagt.

Det har tidigare resonerats kring gästarbetares livsföring vad gäller ekonomi, se det i en sådan kontext.

Man behöver inte köra så långt för att "billiga" varor skall bli dyrare än om man köpt den samma mycket närmare för några kronor mer.

Sen det var inte så att det ligger en pizzeria i samband med matbutiken?
2015-07-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
BO hotade kanske GM med pappa "Han är snart här om jag inte hör av mig"
Ja, det är inte helt osannolikt.
2015-07-18, 20:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Man behöver inte köra så långt för att "billiga" varor skall bli dyrare än om man köpt den samma mycket närmare för några kronor mer.

Sen det var inte så att det ligger en pizzeria i samband med matbutiken?

Jag håller med dig, dock, litauerna handlade ofta i butiken, tro vad du vill, men mig säger det att de inte levde onormalt snålt som vissa gästarbetare gör. Om det var djupfrysta pizzor så tyder även det på att de inte snålade som vissa andra som hade bakat en pizza med billiga råvaror.

Jag har också sökt efter en pizzeria i anslutning till Handlarn, hittar dock ingen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BokmakareF
Det är fler som varit inne på att hon besökte ladan. Det här tycker jag verkar rimligt, utifrån att hon lovat att höra av sej när hon startar. Det förklarar varför sms:et dröjer ända till 18.23 och det kan vara förklaringen till att mobilen säger tack och hej kl 18.30. Hon laddade ju bara en kort stund...
Kan det va så att när telefonen dog efter sms:et. Lisa försökte starta om men misslyckades,gärningsmannen kom fram och kanske bara ville prata och testa av hur hon reagerade på en sexinvig.
Han kanske erbjöd ström för laddning i ladan Lisa följde med GM gjorde nya närmanden en liten fajt uppstod handsken tappades och där gick det som det gick,allt gick åt helvete
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fryst pizzor är inte dyra, tvärtom. Av tidningsartikeln framgår iofs inte att de köpte pizzor.
I den artikel jag läste står det att de köpte pizzor. (Expressen)
2015-07-18, 21:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Kan det va så att när telefonen dog efter sms:et. Lisa försökte starta om men misslyckades,gärningsmannen kom fram och kanske bara ville prata och testa av hur hon reagerade på en sexinvig.
Han kanske erbjöd ström för laddning i ladan Lisa följde med GM gjorde nya närmanden en liten fajt uppstod handsken tappades och där gick det som det gick,allt gick åt helvete

Varför skulle hon ladda mobilen då? Den hade hon ingen nytta av när hon körde hem, sms:et gick fram, återstod att köra hemåt.
2015-07-18, 21:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
http://www.apg29.nu/index.php?sida=kommentarer&u=4428
Citat:
Jag har fått bekräftat direkt från Personal som arbetar i Butik Källby.

Polisen har tidigare beslagtagit film från övervakningskamera för granskning aktuell kväll då Lisa saknades.
Kommentaren kom idag kl 14:15, tre timmar innan GT:s artikel. Jag vet inte vad det har för betydelse för beräkning av tidpunkten för polisens beslag, men det kan knappast ha varit länge sedan. Undrar varför personalen inte har hört av sig tidigare, eller har polisen bara dröjt med att följa upp tipset? Det är inget som stöder åtalet, precis.
2015-07-18, 21:01
Medlem
Citat:
Jag håller med dig, dock, litauerna handlade ofta i butiken, tro vad du vill, men mig säger det att de inte levde onormalt snålt som vissa gästarbetare gör. Om det var djupfrysta pizzor så tyder även det på att de inte snålade som vissa andra som hade bakat en pizza med billiga råvaror.

Jag har också sökt efter en pizzeria i anslutning till Handlarn, hittar dock ingen.
Visste litauerna om att det fanns övervakningskamera i butiken?
Hade de kort att handla för,eller kontanter?
2015-07-18, 21:02
Medlem
Citat:
Oavsett vad de köpte, att ofta handla i en landsortsbutik tyder på att de inte hade brist på pengar, de kunde unna sig att inte köra en längre sträcka för att handla i en lågprisbutik, det är vad jag vill ha sagt.

Det har tidigare resonerats kring gästarbetares livsföring vad gäller ekonomi, se det i en sådan kontext.

Du har en poäng där. Såna butiker ligger en del över "vanliga" livsmedelskedjors priser. Om de handlade alla varorna i en Handlarn-butik där blev det säkert 20-25 procent dyrare. Så de kanske kunde fixa det med sina löner.
2015-07-18, 21:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Varför skulle hon ladda mobilen då? Den hade hon ingen nytta av när hon körde hem, sms:et gick fram, återstod att köra hemåt.
För säkerhets skull, eller så ville hon ringa någon.
2015-07-18, 21:04
Medlem
Citat:
Kanske skulle ta en liten paus halvvägs hem ,kolla Facebook kan va en teori
Kan va jobbigt köra så långt i ett streck
2015-07-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag vet att veterinärer har använt kloroform
för att slöa ned halvvilda katter för avlivning.
Då är cancerrisken utan betydelse.
Om mot förmodan kloroform användes så var säkert cancerogena bieffekter utan relevans ifrån GM synsätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in