2015-07-19, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Om han är oskyldig tror jag han kände så här när han blev intagen till förhör.
Senast redigerad av ulvan 2015-07-19 kl. 04:23.
2015-07-19, 04:30
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Hade inte tänkt på det tidigare att de kunde ha snackat ihop sig så mycket . Man kanske dessutom inte kan utesluta att det som jag fetade i din spoiler kan vara efterkonstruktion från mamman. DVS att sonen aldrig har sagt så, men mamman säger att han sagt det. Vet inte hur smarta de är, men de kanske visste att svenskar inte vill bli utmålade som några som anklagar någon bara för den inte är född i Sverige. Genom mammans uttalande fick de ju ut en "hypotes" i media om att polisen kan ha tagit de bara för de är utlänningar (antydan att de är oskyldiga och drabbades bara för de inte är födda i Sverige). En hypotes som media kunde ha tolkat som om det är synd om MGM då de är drabbade för de inte är svenskar. Eller tänker jag fel nu?[/spoiler]
2015-07-19, 04:42
Medlem
CarlosRexs avatar
Detta hade varit en solklar GM för LGWP men MGM stämmer mycket dåligt eller egentligen inte alls.

2015-07-19, 04:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Detta hade varit en solklar GM för LGWP men MGM stämmer mycket dåligt eller egentligen inte alls.

Är det där en teori? eller är det fakta att denna person eksisterar och att det som du skriver har hänt?
2015-07-19, 05:44
Medlem
En timme efter att man mördat eller det skett genom olyckshändelse, går man då och köper pizza och agerar helt lugnt??? Visst det kan vara någon sorts alibi men jag tycker det rimmar illa. De flesta borde vara mycket skärrade!!!
Undrar starkt vad de har på MGM som gör att han omhäktas...
2015-07-19, 07:01
Medlem
Måste bara citera Jerzy på AB i samband med hjälmen hittats: – Om man hittat den hemma hos den misstänkta brodern är det ett ganska starkt bevis.

Hur slut i huvudet får man vara? Visst jag kan köpa att Jerzy uttalar sig på detta viset om nu brodern skulle vara skyldig med tanke på att han då spridit alla tekniska bevis rakt mot sitt hem och således borde vara helt bakom flötet, men kan en människa, mördare verkligen vara så urbota dum så han skulle ha hjälmen i sitt hem? Kan aldrig tänka mig det men det återstår att se om denna litauer blev tappad i golvet som liten eller om det är en helt annan mördare. Jag tror definitivt på det sistnämnda i alla fall.
2015-07-19, 07:04
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
En timme efter att man mördat eller det skett genom olyckshändelse, går man då och köper pizza och agerar helt lugnt??? Visst det kan vara någon sorts alibi men jag tycker det rimmar illa. De flesta borde vara mycket skärrade!!!
Hahah vilken naiv stackare! De har köpt pizza någon timme efter och måste därför vara oskyldiga enligt den naive lille stackaren.
Empatilösa människor fungerar inte som gemene man, det finns känslokalla empatilösa människor, det finns människor med ett stört inre, det finns människor som inte har några spärrar.
Öststatare och just litauer har gjort sig skyldiga till mycket råa mord i Sverige flera gånger tidigare.
I Litauen begås ca: 10 ggr fler mord per capita jämfört i Sverige, de har alltså en våldsbrottslighet skyhögt högre jämfört den vi svenskar har.
I det fall de hade köpt korv med bröd hade de då kunnat vara skyldiga?
2015-07-19, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
De två bröderna var och köpte 3 pizzor 19.30 och Lisa sände SMS till sin far ca 18.30 och han fanns på platsen där mopeden var ställd ca 21.00, sedan gick han runt och sökte Lisa genom att fråga personer om de sett till någonting om Lisa, bland annat skall han ha besökt de tre gästarbetarna som alla var hemma och hade ingenting hört eller sedd.
Gästarbetarna hade en bil som har kontrollerats och några spår från Lisa kan aldrig ha hittats där därför 2 personer blev frisläppta av gästarbetarna.
Enligt uppgift i Litauen skall de ha uppgifter från rätten i Sverige att något DNA från bröderna fanns inte på Lisa.
Alla de här uppgifterna visar att gästarbetarna hade ingenting med Lisas död att göra och är helt oskyldiga.
Att väcka åtal mot någon av dem kan ses som orimligt, om det är någon mening att väcka åtal måste det finnas bevis mot gästarbetaren att han fälls för mord, dråp eller vållande till annans död, som kan ses som orimligt med det material som finns.
2015-07-19, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
De två bröderna var och köpte 3 pizzor 19.30 och Lisa sände SMS till sin far ca 18.30 och han fanns på platsen där mopeden var ställd ca 21.00, sedan gick han runt och sökte Lisa genom att fråga personer om de sett till någonting om Lisa, bland annat skall han ha besökt de tre gästarbetarna som alla var hemma och hade ingenting hört eller sedd.
Gästarbetarna hade en bil som har kontrollerats och några spår från Lisa kan aldrig ha hittats där därför 2 personer blev frisläppta av gästarbetarna.
Enligt uppgift i Litauen skall de ha uppgifter från rätten i Sverige att något DNA från bröderna fanns inte på Lisa.
Alla de här uppgifterna visar att gästarbetarna hade ingenting med Lisas död att göra och är helt oskyldiga.
Att väcka åtal mot någon av dem kan ses som orimligt, om det är någon mening att väcka åtal måste det finnas bevis mot gästarbetaren att han fälls för mord, dråp eller vållande till annans död, som kan ses som orimligt med det material som finns.
Finns det någon källa på det fetade?
2015-07-19, 07:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
"Polisen har tidigare beslagtagit film från övervakningskamera för granskning aktuell kväll då Lisa saknades."

Tidigare i det här fallet kan ju ha varit mycket tidigare dvs tom för flera veckor sedan. Tidpunkten för detta tidigare inhämtning framgår ju inte. Eller hur?
Du är otrolig. Ibland är du så urbota jobbig med dina eviga bortförklaringar att det nästan blir komiskt. Du kan aldrig erkänna något- inte ens när det t.ex presenteras överväldigande statistik. Så börja nu inte hitta på igen och gör dina gissningar till sanning.
Tidigare kan vara tidigare idag. Det står inget om när filmen hämtades, men eftersom apg29 och GT presenterade nyheten med tre timmars mellanrum finns det anledning att tro att det skedde i närtid.

Angrip mina argument, inte min person. Diskussionen blir väldigt jobbig annars.
2015-07-19, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hahah vilken naiv stackare! De har köpt pizza någon timme efter och måste därför vara oskyldiga enligt den naive lille stackaren.
Empatilösa människor fungerar inte som gemene man, det finns känslokalla empatilösa människor, det finns människor med ett stört inre, det finns människor som inte har några spärrar.
Öststatare och just litauer har gjort sig skyldiga till mycket råa mord i Sverige flera gånger tidigare.
I Litauen begås ca: 10 ggr fler mord per capita jämfört i Sverige, de har alltså en våldsbrottslighet skyhögt högre jämfört den vi svenskar har.
I det fall de hade köpt korv med bröd hade de då kunnat vara skyldiga?
Mordet på Lisa är inte att någon kommit fram och mördat henne med en kniv exempelvis och sedan stuckit iväg, ett sådant mord går mycket snabbt, men då hade brottsplatsen varit vid mopeden som den inte är.
Det sannolika är att hon kidnappats från mopeden av två personer och placerats i en bil och de åkt ifrån platsen.
Någon brottsplats har inte hittats som är mycket viktigt i sammanhanget.
Vad man vet är att kroppen hamnat ca 1,3 km från mopeden i en lokal och är sannolikt styckad.
Hela den här operationen har skett i dagsljus som gör att den kan ses som välplanerad och organiserad och tar en viss tid att genomföra, de har vetat exakt hur mycket tid de hade till förfogande. Några bindande bevis till någon förövare finns inte utan endast en massa osannolika spekulationer.
En saker är säker det är ingen förstagångsmördare som varit i farten, utan gärningsmän med tidigare erfarenhet.
2015-07-19, 07:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Rhona har sagt att det gjordes flera fynd nära den plats där Lisa hittades, strax innan detta skedde.
Hjälmen bör ha varit en av dem, gissar jag.

Det verkar ha varit tre fynd totalt på fredag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in