2015-07-18, 22:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Fyndet av hjälmen tolkar jag som att den häktade har börjat berätta om brottet, svårt att se hur det skulle ske nu annars. (borde ha hittats tidigare)

Kan ju vara någon som varit ute på en lördags promenad och helt enkelt hittat den.
GM kan ju ha sparat hjälmen som någon sorts trofe´ men nyligen blivit rädd, och därför åkt en sväng med bilen och kastat hjälmen någonstans en bra bit från Blomberg området.

Hoppas polisen hittar något DNA el. från GM på hjälmen.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det fanns någon uppgift sen tidigare att fru och bröder skulle suttit ute och fikat vid bostaden 18.15.
Det var någon som gett dem alibi för denna tid.

Någon som känner igen detta eller är jag fel ute?

Du har rätt, men vi vet inte vem och vad de sagt till polisen. Bara att mamman hört det från några bekant till Litauerna. I sverige.
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
Senast redigerad av Tomato 2015-07-18 kl. 22:34.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
om det nu är så att den ena brorsan haft ihjäl Lisa Holm och sen 10 minuter senare säger nä vafan nu åker vi och köper pizza, det är ju jävligt iskallt om inte annat.

Kanske hade han henne i bilen medan han åt pizza. På vägen hem kastar han ut lite villospår efter suttit och funderat på pizzerian. Sedan kör han av dumpar tjejen där de senare hittade henne. Kanske hade han planer under veckan på att göra sig av med henne på något sätt.

Jag tror garanterat de har DNA som matchade bröderna, men att det tog tid att peka ut den ena brodern då DNA mellan syskon är mer lika än hos ej besläktade personer.
Senast redigerad av sampanl 2015-07-18 kl. 22:36.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luckybuddhaluke
Skriv din teori om hur det gick till.
Ja beskriv din teori oxå om man har telefonen i fickan.
2015-07-18, 22:33
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eller så har gärningspersonen använt hjälmen som ett vapen och krossat Lisas skalle med den, också ett alternativ.

Det finns ingen vettig förklaring till att bröderna skulle hjälpa någon annan att dölja ett brott tycker jag.

Du har säkert rätt. Annars hade ju polis och åklagare siktat in sig på fler än bara den litauiska familjen.

Men ändå, åklagare var så säker på båda brödernas skuld. Sen släpps den ene.

Vi får la se snart vart det tar oss
2015-07-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det fanns någon uppgift sen tidigare att fru och bröder skulle suttit ute och fikat vid bostaden 18.15.
Det var någon som gett dem alibi för denna tid.

Någon som känner igen detta eller är jag fel ute?

Modern påstår i AB eller Expressen att bekanta sett dem sitta och fika 18,15.
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Var hjälmen spräckt så är ju en påkörning mer troligt än en våldtäkt och styckmord. Om inte bröderna själva körde på flickan, vem kan bröderna tänkas hjälpa ? Vem kan tänkas vara så full eller dum (förutom mgm) att de råkar köra på en flicka under dagsljus ? Och varför skulle bröderna hjälpa till om de själva inte kört på henne.

Fast det krävs ju rejält med stryk för att spräcka en hjälm? Och då skulle ju kroppen ha "påkörningsskador" som man kanske inte direkt skulle hävda är ett mord?

Dom kanske försökte slå sönder hjälmen efter för att sprida ut o gömma, fast det blev för jobbigt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Jag vet inte varför, men jag tror att den hittades för länge sedan. Och nu har man bedömt det som ofarligt för utredningen att kasta ut det här kycklingbenet till den dräglande pöbeln.
Tror du tänker på handskarna, de hittades ju rätt tidigt. Hjälmen har väl varit lite av en gåta vart den tagit vägen?
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Var hjälmen spräckt så är ju en påkörning mer troligt än en våldtäkt och styckmord. Om inte bröderna själva körde på flickan, vem kan bröderna tänkas hjälpa ? Vem kan tänkas vara så full eller dum (förutom mgm) att de råkar köra på en flicka under dagsljus ? Och varför skulle bröderna hjälpa till om de själva inte kört på henne.

Javisst är det mera troligt att hon blev påkörd sedan hon länge gått runt och letat efter sin handske. Till slut gav hon upp sökandet och messade att hon skulle åka hem.
När hon tryckt på "sänd" är kliver hon ut på vägen och blir påkörd.

Men tyvärr går det inte att diskutera olycksteorin i den här tråden. Det är värre än att svära i kyrkan tydligen.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mopedhjälmen som vapen?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eller så har gärningspersonen använt hjälmen som ett vapen och krossat Lisas skalle med den, också ett alternativ.

Det finns ingen vettig förklaring till att bröderna skulle hjälpa någon annan att dölja ett brott tycker jag.

Det där har jag faktiskt inte tänkt på förut men skulle kunna vara fullt möjligt. Hjälmen är ju ett fruktansvärt vapen i händerna på någon med lite kraft i armarna.
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ingen info om att hjälmen var spräckt, och polisen har ju informerat om att hon blev mördad.
Så påkörning är väl ingen option.

Kan hon blivit påkörd och sedan avslutad så att säga.
Läste att någon skrev om spräckt hjälm. Men bara ett rykte
2015-07-18, 22:37
Medlem
[PHP][/PHP]
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Tror du tänker på handskarna, de hittades ju rätt tidigt. Hjälmen har väl varit lite av en gåta vart den tagit vägen?
Nej, jag tänker inte på handskarna. Det är ju locket på som det heter, och vill polisen inte tala om att de har hittat hjälmen så gör de inte det förrän de tycker att det är lämpligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in