2015-07-18, 22:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Var hjälmen spräckt så är ju en påkörning mer troligt än en våldtäkt och styckmord. Om inte bröderna själva körde på flickan, vem kan bröderna tänkas hjälpa ? Vem kan tänkas vara så full eller dum (förutom mgm) att de råkar köra på en flicka under dagsljus ? Och varför skulle bröderna hjälpa till om de själva inte kört på henne.

Ingen info om att hjälmen var spräckt, och polisen har ju informerat om att hon blev mördad.
Så påkörning är väl ingen option.
2015-07-18, 22:27
Medlem
Fyndet av hjälmen tolkar jag som att den häktade har börjat berätta om brottet, svårt att se hur det skulle ske nu annars. (borde ha hittats tidigare)
2015-07-18, 22:28
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vad jag tycker är otroligt märkligt är att det, vad vi vet om, inte finns några övervakningskamror på cafeet, ladan, Blomberg godset, Martorp etc med tanke på att det sagts att det har varit åtskilliga stölder på dessa ställen, och dessutom många andra ställen i området.

AJ skulle ju nog ha råd med att sätta upp några kamror så att man kunne känna sig mera säker, så varför har han inte gjort det ???

Kan ju vara försäkringsbedrägeri.
Så länge inte försäkringsbolaget kräver kamera så gör man ju inget. Och med tanke på alla restriktioner för kamera så hade den nog inte visat mycket ändå
2015-07-18, 22:28
Medlem
Det fanns någon uppgift sen tidigare att fru och bröder skulle suttit ute och fikat vid bostaden 18.15.
Det var någon som gett dem alibi för denna tid.

Någon som känner igen detta eller är jag fel ute?
2015-07-18, 22:29
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Fyndet av Lisa's hjälm måste ju ha gjorts i dag skulle man tycka.

För om polisen inte hittat Lisa's hjälm aldeles nyligen altså i dag, vad skulle då vara deras mening med att gå ut med den info nu och så på en lördags kväll ???

Och varför går dom ut med denna info om hjälmen när dom inte vill berätta om något annat överhuvudtaget utan då skyller på sekretess/yppandeförbud ang. alt annan info ???
Det kan ha varit en journalist som fick tillfälle att prata med kommissarien och frågade specifikt om hjälmen.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Fyndet av hjälmen tolkar jag som att den häktade har börjat berätta om brottet, svårt att se hur det skulle ske nu annars. (borde ha hittats tidigare)
Den borde ha hittats tidigare oavsett om den häktade har börjat berätta eller inte. Så det säger inte att han har börjat berätta. Dessutom vet vi inte alls när fyndet gjordes.
Senast redigerad av scheele 2015-07-18 kl. 23:21.
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
om det nu är så att den ena brorsan haft ihjäl Lisa Holm och sen 10 minuter senare säger nä vafan nu åker vi och köper pizza, det är ju jävligt iskallt om inte annat.
2015-07-18, 22:30
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det fanns någon uppgift sen tidigare att fru och bröder skulle suttit ute och fikat vid bostaden 18.15.
Det var någon som gett dem alibi för denna tid.

Någon som känner igen detta eller är jag fel ute?
Det var mamman som påstod.
2015-07-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, Christer Fuxborg hittade nog på när han sa att batteriet var dåligt.
Ja, något måste han ju säga
2015-07-18, 22:31
Avslutad
Citat:

Håller med här! Hoppas det kommer mer smaskiga erkännanden snart..
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Polisen slänger ut ett kycklingben då och då för att visa att den gör något.
Ja men det var ju ändå lika bra att säga att hjälmen var hittad. Polisen gick ju ut och efterlyste hjälmen ett par timmar innan BO hittades och sen har man inte hört ett skvatt. Så hjälmen är väl ett av de här hemliga fynden som gjordes strax innan kroppen hittades. Om den inte var det så kan man ju givetvis spekulera om att den har hittats hemma hos balterna. Eller gömd inomhus på Martorp, tex i boden.
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför, men jag tror att den hittades för länge sedan. Och nu har man bedömt det som ofarligt för utredningen att kasta ut det här kycklingbenet till den dräglande pöbeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in