2015-07-18, 21:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Så du kommer ihåg detta XO?
Google kommer ihåg om man skriver "lisa holm batteri -flashback"
Citat:
Polisen har genom pejling kunnat fastställa varifrån hon skickade sitt sista sms, det till föräldrarna, från en plats i närheten av mopeden.

Sedan dess har mobilen varit avslagen.

- Vi vet inte varför men hennes batteri var dåligt, säger Christer Fuxborg.
2015-07-18, 21:53
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Hur vet polisen detta tro ?? Ser man på masttömningarna och spårningarna på hennes mobil hur mycket ström det är kvar i batteriet också ?? Har det funnits nån säker källa på detta eller är det bara nåt som någon har skrivit här ??
"Polisen har genom pejling kunnat fastställa varifrån hon skickade sitt sista sms, det till föräldrarna, från en plats i närheten av mopeden. Sedan dess har mobilen varit avslagen. - Vi vet inte varför men hennes batteri var dåligt, säger Christer Fuxborg."

Källa: http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2740259-spar-hittat-efter-forsvunnen-17-aring
2015-07-18, 21:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
"Polisen har genom pejling kunnat fastställa varifrån hon skickade sitt sista sms, det till föräldrarna, från en plats i närheten av mopeden. Sedan dess har mobilen varit avslagen. - Vi vet inte varför men hennes batteri var dåligt, säger Christer Fuxborg."

Källa: http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2740259-spar-hittat-efter-forsvunnen-17-aring

Exakt vad polisen menar med att batteriet var dåligt vet vi inte, det kan betyda att det inte tar emot laddning men också att det var lite ström i det eller att det var skadat på något sätt. Hur påverkar väder och vind ett batteri som ligger utomhus?
2015-07-18, 21:59
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Polisen har sagt det, källan är nog föräldrarna.

Jaha , då måste hon väl ha skrivit det i sms:et hem också då ?? Annars har dom en extrem förmåga att veta saker trots att man väl inte hittat hela mobilen eller batteriet vad jag vet . Att det NOG var föräldrarna som sagt det var inget bra bevis på att så var fallet . Bättre förklaring vill jag nog ha .... Enligt era fina inflikade uttalanden av polisen så visste dom ju inte varför . Att det var dåligt efter sms:et kan ju bero på att MGM försökt slå sönder telefonen men inte fått död på den till 100 % på en gång .
2015-07-18, 21:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeEdge
Inte för att det spelar någon roll vad dom handlat och exakt vart. Det var ju en timme efter dådet och han kan ju ha mördat henne i ladan mitt emot cafét och låtit henne ligga i det där mjöklrummet/slakteriet.

Men om man kikade google streetview på den där Källby-handlaren så finns det iaf någon typ av inglasad terass på ena kortsidan som ser ut som någon typ av servering.
Han visste inte när kavalleriet skulle komma och hitta kroppen. Han ville nog inte komma försent.
2015-07-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har letat i sammanfattningarna men inte hittat. Hur polisen skulle kunna känna till hur mkt laddning det var kvar i batteriet vet jag inte heller.
Oavsett detta tror jag inte på att flickan letat el i ladan eller annorstädes; hade hon ens laddare med sig och hur länge skulle hon isf haft tålamod att vänta? Hur länge räcker några minuters laddning?
Det var bara en teori jag hade
Kanske GM sa han hade powerladare i ladan, teori igen
2015-07-18, 22:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jaha , då måste hon väl ha skrivit det i sms:et hem också då ?? Annars har dom en extrem förmåga att veta saker trots att man väl inte hittat hela mobilen eller batteriet vad jag vet . Att det NOG var föräldrarna som sagt det var inget bra bevis på att så var fallet . Bättre förklaring vill jag nog ha .... Enligt era fina inflikade uttalanden av polisen så visste dom ju inte varför . Att det var dåligt efter sms:et kan ju bero på att MGM försökt slå sönder telefonen men inte fått död på den till 100 % på en gång .
Jo, Christer Fuxborg hittade nog på när han sa att batteriet var dåligt.
2015-07-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Exakt vad polisen menar med att batteriet var dåligt vet vi inte, det kan betyda att det inte tar emot laddning men också att det var lite ström i det eller att det var skadat på något sätt. Hur påverkar väder och vind ett batteri som ligger utomhus?

Skriv din teori om hur det gick till.
Medlem
Har inte följt alla sidor riktigt. Men denne AJ? Dennes son hur gammal är han? Och var befinner sej dom nu? Hade han en BMW x3/x5? Som AJ försökte att sälja på två olika firmor?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spöregn eller minusgrader är katastrof, annars ingen större påverkan. Hurså?
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Google kommer ihåg om man skriver "lisa holm batteri -flashback"

Citat:
Polisen har genom pejling kunnat fastställa varifrån hon skickade sitt sista sms, det till föräldrarna, från en plats i närheten av mopeden.

Sedan dess har mobilen varit avslagen.

- Vi vet inte varför men hennes batteri var dåligt, säger Christer Fuxborg.

Fuxborg säger också:
Citat:
Telefonen har dött på grund av att batteriet laddats ur eller blivit avstängd. Sen har vi ingen indikation, säger Christer Fuxborg.

Summa summarum: Mobilen har stängts av och dom vet inte varför.
2015-07-18, 22:02
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
2015-06-26, 02:19

Kom på att jag hörde detta för några veckor sen.
Det var en annan del av en hjälm som skulle hittats vid medelplana och var sedan ett visir om jag minns rätt.
Den hade ingen koppling till Lisa. Polisen gick efter detta på torsdagen eller fredagen ut med en "efterlysning" på en diskret mönstrad hjälm med hakskydd och visir.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in