2015-07-18, 21:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Batteriet var ju inte i bästa kondition enl Polisen
Har du möjligen en länk till den informationen? Jag kan inte längre minnas om Polisen sagt det eller om det vuxit fram som en trådsanning.
2015-07-18, 21:41
Medlem
Theforeigners avatar
Vad jag tycker är otroligt märkligt är att det, vad vi vet om, inte finns några övervakningskamror på cafeet, ladan, Blomberg godset, Martorp etc med tanke på att det sagts att det har varit åtskilliga stölder på dessa ställen, och dessutom många andra ställen i området.

AJ skulle ju nog ha råd med att sätta upp några kamror så att man kunne känna sig mera säker, så varför har han inte gjort det ???
2015-07-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du möjligen en länk till den informationen? Jag kan inte längre minnas om Polisen sagt det eller om det vuxit fram som en trådsanning.
Finns någonstans i början påträder där polisen informerar media mm
Tyvärr får du leta själv ,finns så mycket
2015-07-18, 21:45
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Batteriet var ju inte i bästa kondition enl Polisen

Hur vet polisen detta tro ?? Ser man på masttömningarna och spårningarna på hennes mobil hur mycket ström det är kvar i batteriet också ?? Har det funnits nån säker källa på detta eller är det bara nåt som någon har skrivit här ??
2015-07-18, 21:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Hur vet polisen detta tro ?? Ser man på masttömningarna och spårningarna på hennes mobil hur mycket ström det är kvar i batteriet också ?? Har det funnits nån säker källa på detta eller är det bara nåt som någon har skrivit här ??
Polisen har sagt det, källan är nog föräldrarna.
2015-07-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Polisen hade väl fått uppgifter från föräldrar om detta antar jag. Det finns i polisinfon men vem vill leta inget trådspöke
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Det blev kanske köpepizza för att de saknade rent mjöl i påsen?

Japp, någonting ditåt skulle jag faktiskt kunna tänka mig ligger nära sanningen.

Det är i och för sig inte onormalt att äta pizza en söndag, dock intressant att det åts färdigmat just den där kvällen. Hade de lagat mat söndag kväll så hade det varit lite mer uppseendeväckande.
Medlem
Qwarts avatar
2015-06-26, 02:19
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag bor nån mil från Blomberg och det jag hört är att hjälmen är hittad av MP och att den var spräckt. Men det är bara ett rykte.

Kom på att jag hörde detta för några veckor sen.
2015-07-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Polisen har sagt det, källan är nog föräldrarna.
Så du kommer ihåg detta XO?
2015-07-18, 21:51
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag håller med dig, dock, litauerna handlade ofta i butiken, tro vad du vill, men mig säger det att de inte levde onormalt snålt som vissa gästarbetare gör. Om det var djupfrysta pizzor så tyder även det på att de inte snålade som vissa andra som hade bakat en pizza med billiga råvaror.

Jag har också sökt efter en pizzeria i anslutning till Handlarn, hittar dock ingen.

Inte för att det spelar någon roll vad dom handlat och exakt vart. Det var ju en timme efter dådet och han kan ju ha mördat henne i ladan mitt emot cafét och låtit henne ligga i det där mjöklrummet/slakteriet.

Men om man kikade google streetview på den där Källby-handlaren så finns det iaf någon typ av inglasad terass på ena kortsidan som ser ut som någon typ av servering.
Senast redigerad av HenkeEdge 2015-07-18 kl. 21:53.
2015-07-18, 21:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Finns någonstans i början påträder där polisen informerar media mm
Tyvärr får du leta själv ,finns så mycket

Jag har letat i sammanfattningarna men inte hittat. Hur polisen skulle kunna känna till hur mkt laddning det var kvar i batteriet vet jag inte heller.
Oavsett detta tror jag inte på att flickan letat el i ladan eller annorstädes; hade hon ens laddare med sig och hur länge skulle hon isf haft tålamod att vänta? Hur länge räcker några minuters laddning?
2015-07-18, 21:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Visst finns det el i fiken, men mycket att göra lite rädd för chefen, glömde bort ladda, finns många teorier om laddning,
Har du aldrig glömt ladda din telen
Risk att hon går in själv, nej, men hon blev kanske erbjuden hjälp av någon som kunde lokalen
Dåligt med folk och chefen gick hem tidigare på eftermiddagen!
Är det verkligen någon som tror att flickorna inte kollat sina mobiler?
De verkar ladda upp bilder hemsidan och facebook stup i kvarten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in