2015-07-18, 22:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, Christer Fuxborg hittade nog på när han sa att batteriet var dåligt.

Jaha , där ser man . Lita aldrig på en polis .....
2015-07-18, 22:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luckybuddhaluke
Skriv din teori om hur det gick till.

Ehhh, va? Jag har ingen teori, jag har ingen aning om hur det gick till, dock så har jag ett antal gånger fört resonemang om vad som kan ha hänt baserat på vad vi känner till.

Menar du vad jag tror har hänt så har jag en tro i stora drag. Lisa och mördarens vägar korsas av en slump bakom ladan, ett sexuellt motiv, gärningspersonen och offret känner till varandra sedan tidigare, ungefär så.
2015-07-18, 22:06
Medlem
Norske vg.no om hjelmen, lagt ut klokka 21.52
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/politiet-har-funnet-lisa-holms-hjelm/a/23491280/
2015-07-18, 22:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Norske vg.no om hjelmen, lagt ut klokka 21.52
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/sverige/politiet-har-funnet-lisa-holms-hjelm/a/23491280/
Samma som GT.
2015-07-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det stämmer att trion åt pizza söndag kväll så kan det i någon mån indikera att de av någon anledning inte hade tid, lust eller ork att tillaga något i det egna köket, eller en kombination av alla tre anledningar.

Vem brukade laga mat i hushållet? Vad jag känner till så sägs det att den äldre brodern vid något tillfälle lagade mat, han kunde kanske inte göra det den där söndagen och då körde hans fru och den yngre brodern och handlade pizza åt dem alla tre.

Om bröderna jobbade 10 timmar, 6 dagar i veckan, så var det nog frun som lagade maten. Men handlade gjorde troligtvis någon av bröderna, med bilen. Söndag blev det snabblagad pizza, eftersom en av bröderna var upptagen med annat och blev sen med inköpen.
2015-07-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Enligt Eniro är det 6,5 km mellan Blomberg-Källby. Körtid ca 9 minuter..
Mobilen tvärdog 18:30.. så det är självklart man kan hinna med en del på ca timme.

Precis, det var vid den tidpunkten det påstod blivit batteritorsk.

Det kanske inte var något dåligt batteri utan både mobilen och offret lämnade det jordiska vid denna tidpunkt.
2015-07-18, 22:12
Medlem
Theforeigners avatar
Fyndet av Lisa's hjälm måste ju ha gjorts i dag skulle man tycka.

För om polisen inte hittat Lisa's hjälm aldeles nyligen altså i dag, vad skulle då vara deras mening med att gå ut med den info nu och så på en lördags kväll ???

Och varför går dom ut med denna info om hjälmen när dom inte vill berätta om något annat överhuvudtaget utan då skyller på sekretess/yppandeförbud ang. alt annan info ???
2015-07-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Samma som GT.

De är också alerta, bra.
2015-07-18, 22:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Fyndet av Lisa's hjälm måste ju ha gjorts i dag skulle man tycka.

För om polisen inte hittat Lisa's hjälm aldeles nyligen altså i dag, vad skulle då vara deras mening med att gå ut med den info nu och så på en lördags kväll ???

Och varför går dom ut med denna info om hjälmen när dom inte vill berätta om något annat överhuvudtaget utan då skyller på sekretess/yppandeförbud ang. alt annan info ???
Polisen slänger ut ett kycklingben då och då för att visa att den gör något.
2015-07-18, 22:20
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jaha, jamen då KAN polisen ju gå ut och meddela när dom hittat något intressant, så varför inte om dom hittat DNA el. i MGMs bil som vissa här i tråden hånade om att det kan polisen ju inte !

Var hjälmen spräckt så är ju en påkörning mer troligt än en våldtäkt och styckmord. Om inte bröderna själva körde på flickan, vem kan bröderna tänkas hjälpa ? Vem kan tänkas vara så full eller dum (förutom mgm) att de råkar köra på en flicka under dagsljus ? Och varför skulle bröderna hjälpa till om de själva inte kört på henne.
2015-07-18, 22:23
Bannlyst
Skulle på något sätt vara jävligt tradigt om bröderna från Litauen är oskyldiga till Lisas död men att man på övervakningskameran från affären ser att de snattar något sjukt billigt liksom, typ läppstift till storebrorsans fruga.
2015-07-18, 22:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Var hjälmen spräckt så är ju en påkörning mer troligt än en våldtäkt och styckmord. Om inte bröderna själva körde på flickan, vem kan bröderna tänkas hjälpa ? Vem kan tänkas vara så full eller dum (förutom mgm) att de råkar köra på en flicka under dagsljus ? Och varför skulle bröderna hjälpa till om de själva inte kört på henne.

Eller så har gärningspersonen använt hjälmen som ett vapen och krossat Lisas skalle med den, också ett alternativ.

Det finns ingen vettig förklaring till att bröderna skulle hjälpa någon annan att dölja ett brott tycker jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in