2015-07-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag tror hon skickade smset där, sen gick de fort serru! GM kom snabbt bakifrån slet loss BO, in i ett fordon. Körde iväg med BO. Där inne hände det saker. Viktigt poängtera att GM täckte igen däckspåren efteråt. BO var så illa sargad att hon lades i ladan. Hälldes något medel över BO för att försöka få bort liket från den här världen (vid den tiden var hon redan död givetvis". Efter alla bevis slängts ut går GM lugnt och sansat hem, där pizza väntas lite senare.

Sen braka helvetet löst med helikoptrar, MP och poliser exakt överallt.
jag tror det initiala brottet begicks före kl 18.23... Varför skulle BO dröja kvar ensam på lite kuslig plats, stölder hade inträffat där o män med märkliga blickar verkar ha uppmärksammats
2015-07-18, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Har GW rätt, har de häktat fel gubbe?

Nej, det är rätt man som sitter där men intressant att se hur det gått till. LH hittades INNE ( alltså i en byggnad) på Martorps gård och där behövdes säkert nycklar för att komma in. Gården ligger ganska avsides och det har begåtts flera inbrott i området så finns det nog lås på byggnaderna. Det är någon som har behörighet att vara därinne som dumpat kroppen där ( som har nycklar). Samtidigt som det finns teknisk bevisning mot MGM.
2015-07-18, 18:13
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vem tror på allvar att någon som 30-45 minuter efter att ha mördat en ung flicka kommer på att köra efter pizza ?

Ja jag vet att dom som tror det menar att GM skulle ha gjort det för att skaffa alibi, men den tror jag inte på.

Skulle gärna höra vad den person som sålde pizza till bröderna den kvällen har att säga om hur bröderna uppförde sig, altså om den person märkt någon nervositet eller dylikt hos någon av bröderna, eller om dom båda var precis som vanligt (det står i artiklen att bröderna var kända i butiken)?

Vem , jo en psykopat .
2015-07-18, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
jag tror det initiala brottet begicks före kl 18.23... Varför skulle BO dröja kvar ensam på lite kuslig plats, stölder hade inträffat där o män med märkliga blickar verkar ha uppmärksammats

Enligt LH kollegor på cafét sa de hejdå något innan den tiden? Tror knappast ett brott kunde begås så snabbt.
Senast redigerad av Gosif 2015-07-18 kl. 18:33.
2015-07-18, 18:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Vem , jo en psykopat .

Om MGM är psykopat så hade någon i hans omgivning upptäkt det, han har ju jobbat på Blomberg Säteri i 6 år.
2015-07-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Nej, det är rätt man som sitter där men intressant att se hur det gått till. LH hittades INNE ( alltså i en byggnad) på Martorps gård och där behövdes säkert nycklar för att komma in. Gården ligger ganska avsides och det har begåtts flera inbrott i området så finns det nog lås på byggnaderna. Det är någon som har behörighet att vara därinne som dumpat kroppen där ( som har nycklar). Samtidigt som det finns teknisk bevisning mot MGM.
Jag har hela tiden trott som du, rätt man på rätt plats... Men visst är det mycket som förvånar
2015-07-18, 18:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Nja, en byggbod är inte Fort Knox. Den kan mycket väl ha varit olåst.
2015-07-18, 18:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Överrepresenterad betyder inte i majoritet. Har du något belägg för att unga kvinnor oftare mördas av personer de är obekanta med än personer de är bekanta med?

Imbecill frågeställning.

Kvinnor som mördas i relationer där de en egenhändigt väljer våldsamma män får väl antas vara ”bekanta” med mördaren? Den kategorin är den i särklass största.

Kvinnor som utomhus överfalls, våldtas, och återfinns mördade - har mycket sällan någon relation till sin baneman.

Kan du se skillnaden mellan dessa kategorier??
2015-07-18, 18:21
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om MGM är psykopat så hade någon i hans omgivning upptäkt det, han har ju jobbat på Blomberg Säteri i 6 år.

MGMs fru och bror kan veta det , och vad vet vi om vad dom berättat för Polisen i Förhör !
2015-07-18, 18:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Imbecill frågeställning.

Kvinnor som mördas i relationer där de en egenhändigt väljer våldsamma män får väl antas vara ”bekanta” med mördaren? Den kategorin är den i särklass största.

Kvinnor som utomhus överfalls, våldtas, och återfinns mördade - har mycket sällan någon relation till sin baneman.

Kan du se skillnaden mellan dessa kategorier??
Ja, det ser jag. Men Lisa kan vara bekant med mannen utan att han är våldsam. Det är inte heller säkert att Lisa egenhändigt valde mannen, det kan vara någon som spanat in "snyggaste tjejen i klassen", kanske en stalker.
2015-07-18, 18:22
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kloroform är en bevisad cancerogen för råttor och möss och en misstänkt cancerogen för människor och använde sedan länge varken till sövning av människor eller djur

Är det inte samma sak om jag skrev att det användes förr i sjukvården och att det inte används sedan länge till människor eller djur som du skriver ??? Det där inlägget förstod jag inte
2015-07-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Enligt LH kollegor på cafét sa de hejdå något innan den tiden? Tror knappast ett rott kunde begås så snabbt.
BO kolleger skulle passa busstid typ kl 18.20... Gissar de lämnade arbetsplatsen ca 18.05-18.10... Magnus Uggla sjöng om man som besudlade "flanellen" på 4 sek, jag gissar det sekundära brottet var avklarat kl 18.23

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in