2015-07-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Hon kanske tvingades att skicka sms till pappa med typ pistol i nacken? Det förklararar förseningen efter stängning
Varför skulle en GM vilja att hon messade sin pappa att hon var på väg? Borde inte en GM velat att hon skulle ha messat att hon är några timmar försenad eller att hon kommer hem imorgon istället eller liknande?
2015-07-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Fynd gjordes vid Medelplana Kyrka. Är det inte så att Medelplana kyrka ligger på den vägen till Källby?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20945009.ab

Kyrkan ligger åt andra hållet, alltså norr om caféet. Fynd där ska inte ha något med förvinnandet att göra.
Senast redigerad av helsan 2015-07-18 kl. 18:00.
2015-07-18, 17:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bra, där kom du med en till tänkbar förklaring till att Lisa gick självmant över vägen, och dröjsmålet med SMS:et. Hon behövde leta rätt på ett eluttag. Se'n kan vem som helst ha varit i ladan. Om NB begick brottet och var tillsammans med sin bror vid pizzaköpet bör rimligtvis det ha varit telefonkontakt mellan dem. "Öh, brorsan, jag måste ha alibi. Kan vi köpa pizza i den där butiken du vet har kameraövervakning". "Visst, brorsan, mig kan du alltid lita på". Telefonkontakten registrerades och om den registreringen saknas så får jag svårt att få ihop ditt scenario.

Nu kan de ju redan ha bestämt att åka iväg och handla när MGM kommer hem efter vad han nu skulle göra. Men att våga sig på att ringa/smsa och riskera registrering känns dumt om vi tar för givet att han slagit sönder Lisas telefon för att den inte ska spåras.

Borde inte polisen märkt tidigare när de begärde ut infon från telefonbolaget(dvs innan Lisa hittades) att en telefon till förutom Lisas var påslagen i området?
2015-07-18, 17:59
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Vilka är de tekniska bevisen som har säkrats???

Polisen släpper ingen sådan information nu , vi får vänta !
2015-07-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Varför skulle en GM vilja att hon messade sin pappa att hon var på väg? Borde inte en GM velat att hon skulle ha messat att hon är några timmar försenad eller att hon kommer hem imorgon istället eller liknande?
GM ville kanske vinna tid, kl 18.23 var BO kanske redan besudlad
2015-07-18, 18:01
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Ny länk till vad som precis nyss kom på expressens hemsida
http://www.expressen.se/gt/broderna-kan-ha-fangats-pa-film/
Faan , jag börjar ju bli riktigt slängd på det här jag också .
Bröderna kan ha fångats på film, vilket betyder att man inte vet. En viss möjlighet föreligger att nån på Expressen har läst om detta i denna tråd och tagit sig en tur till affären.
2015-07-18, 18:03
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Bröderna kan ha fångats på film, vilket betyder att man inte vet. En viss möjlighet föreligger att nån på Expressen har läst om detta i denna tråd och tagit sig en tur till affären.

Jag lutar åt detta också. Självklart har polisen hämtat den filmen för längesen. Är ju inget avslöjande Expressen kommer med direkt.
2015-07-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luckybuddhaluke
Tja 18:45 hade han istället kunnat välja att köra 5-6 mil bort och dumpa kroppen istället för att gömma den nära hemmet och åka till pizzerian för alibi. Fast en pizza är ju aldrig fel förstås

Varför han inte åkte iväg och dumpade kroppen direkt var kanske:
1) LH kanske var i livet när hon togs till Martorp
2) Han kanske fick panik och blockout och inte visste vad som var smartast
3) Han kanske var tvungen att åka och köpa pizza då hans fru ringde och undrade var han höll på med och krävde att han skulle köra de till pizzerian
4) Det fanns kanske inte tillräckligt med bensin i fordonet som han hade LH
5) Han kanske tänkte tanka full tank innan han skulle dra iväg lååååångt bort för att dumpa kroppen, och behövde tanka innan och passade på att köpa pizza för att skaffa alibi.
6) Han hade kanske redan dumpat henne på något ställe (dvs kroppen på martorp transporterades dit senare).
Senast redigerad av ulvan 2015-07-18 kl. 18:11.
2015-07-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Spanjoren?
Ja, någon styvson till AJ enligt tidigare tråd här
2015-07-18, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan

Jag tror hon skickade smset där, sen gick de fort serru! GM kom snabbt bakifrån slet loss BO, in i ett fordon. Körde iväg med BO. Där inne hände det saker. Viktigt poängtera att GM täckte igen däckspåren efteråt. BO var så illa sargad att hon lades i ladan. Hälldes något medel över BO för att försöka få bort liket från den här världen (vid den tiden var hon redan död givetvis". Efter alla bevis slängts ut går GM lugnt och sansat hem, där pizza väntas lite senare.

Sen braka helvetet löst med helikoptrar, MP och poliser exakt överallt.
2015-07-18, 18:07
Medlem
Theforeigners avatar
Vem tror på allvar att någon som 30-45 minuter efter att ha mördat en ung flicka kommer på att köra efter pizza ?

Ja jag vet att dom som tror det menar att GM skulle ha gjort det för att skaffa alibi, men den tror jag inte på.

Skulle gärna höra vad den person som sålde pizza till bröderna den kvällen har att säga om hur bröderna uppförde sig, altså om den person märkt någon nervositet eller dylikt hos någon av bröderna, eller om dom båda var precis som vanligt (det står i artiklen att bröderna var kända i butiken)?
2015-07-18, 18:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle

Ta och läs hela artiklen:

http://www.expressen.se/gt/broderna-kan-ha-fangats-pa-film/

"Även samma kväll som Lisa Holm försvann, enligt av varandra oberoende uppgiftslämnare.
– Hon som jobbade i butiken har berättat att bröderna var där bara någon timme efter att Lisa försvann, runt klockan halv åtta på söndagskvällen, säger en person.
– De köpte pizza. Litauerna var ofta där och handlade, de var kända kunder och hon som jobbade i butiken kan inte ha tagit fel, säger en annan person."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in