2015-07-18, 02:21
Medlem
Har nog god koll på händelseförloppet men det är en detalj som stör.
Personen hade sett bröderna på en övervakningsfilm 19.30. Vem är han?
Hans påstående var utlagt på (som jag uppfattade det) på en religiös bloggsida.
Är han någon känd person på trakten, handlare i Källby eller predikant?
Var det samme man som åkte omkring på en fyrhjuling och letade?
Han verkar i vart fall bekant med bröderna, annars hade han inte kunnat kommit med detta påstående.
2015-07-18, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja det är förstås en möjlighet , men vil gärna att hon själv förklarar hur hon tänkte.

Jodå, en förklaring borde man ge.
2015-07-18, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
17-åring som sagt.
Det är Inget Barn.

Ingen förälder hade löpt amok efter 30 minuters sen ankomst.
Ja, de hade kunnat bli oroliga, de hade kunnat bli arga - men de hade inte råkat i sken och med händerna sträckta över huvudet rusat runt i alla riktningar för att försöka rädda "barnet" från döden.

Kan du förklara för mig varför det är omöjligt att tex pappan var/är mördaren?
Varför menar du att det är osannolikt?

Om ditt barn (japp ditt barn kommer alltid för dig vara just ditt barn) åker moped flera mil till sitt nya jobb för första gången och om du sedan inte skulle få svar efter avresan hemåt skulle väl snarare ALLA bli oroliga.

Jag har själv en dotter, hade hon varit 17 och ska åka moped hem från jobbet och om jag inte skulle få tag på henne och tiden passerat med 30 min hade jag också satt mig i bilen och åkt mot hennes jobb med hjärtat i halsgropen.

Kommer man sedan fram och hittar hennes moped utan ett spår av sitt barn så skulle vem som helst dra igång vad dom kunnat.
2015-07-18, 02:25
Medlem
theforeigner svar: varför kollade du upp min info? varför kollade du upp regnummer
2015-07-18, 02:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamya
theforeigner svar: varför kollade du upp min info? varför kollade du upp regnummer
Du lämnade regnummer i tråden. Varför skulle inte #Theforeigner kolla upp det? Det gjorde jag också.
2015-07-18, 02:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Du verkar veta mycket om förundersökningen? Inga detaljer alls om förhör mm. har ju släppts öppet.
Nej det var fru advokaten som var ute och svamlade om att brorsan och frugan inte var pålitliga vittnen för att de var ute efter att rädda sitt eget skinn. Vilket hon iofs har rätt i. Här kommer det ju att yrkas på livstid och då är det få som vill riskera att åka dit om man nu är oskyldig till mord. Så någon hjälp från familjen blev det inte för MGM och därför så sitter han nu i tryggt förvar i sin lilla etta.
2015-07-18, 02:36
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamya

Därför att du postade det så klart, man räknar ju med att det är en mening med det när någon bara postar ett bil reg nr.

Men om inte det var meningen från din sida, vad var då meningen ?
2015-07-18, 02:45
Medlem
Theforeigners avatar
Är det Cafe ägaren Lena och AJ som går med armarna om varandra i denna video vid 1:53 till 1:55 ?

Och är det AJs son, GJ, som står vid en svart/mörkblå skåpbil och väntar på AJ (det liknar honnom)? på väg till Stockholm ???

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-drabseksperts-tre-teorier-om-lisa-mordet/5613066

Någon som kan se vad det är för bil, skåpbilen altså.
2015-07-18, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
En journalist har sagt ordagrant till mig "man kan vara styckad, men det här är värre!" Hur man ska tolka det vet inte jag.
Sannolikt ett knivmord med många olika knivar, och styckning med stympning, kan vara det sannolika.
Det har funnits indikationer om att det är ett brutalt styckmord, man kan alltid hoppas att det är inte sanningen.
Allting kommer fram med obduceringsprotokollet, det som är sanningen.
2015-07-18, 02:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Är det Cafe ägaren Lena och AJ som går med armarna om varandra i denna video vid 1:53 till 1:55 ?

Och är det AJs son, GJ, som står vid en svart/mörkblå skåpbil och väntar på AJ (det liknar honnom)? på väg till Stockholm ???

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-drabseksperts-tre-teorier-om-lisa-mordet/5613066

Någon som kan se vad det är för bil, skåpbilen altså.
Kvinnan är troligen Lena. Hon har en vit, kortärmad t-shirt, precis som i intervjun. Vem mannen är är svårare att avgöra, men det kan vara AJ, denne man: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=61 86601. Det är svårt att avgöra, men hårfästet ser ut att sträcka sig över hela hjässan och hårfärgen stämmer, och det ser ut att vara en gammal man.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-07-18 kl. 03:00.
2015-07-18, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
Om han skulle ha dränkt bilen i klorin ! lär nog lukten av klorin sitta i ganska länge efteråt !
Och det leder nog till en undran ifrån polisen isåfall !

Precis klorin lukt går inte att ta fel på :-(
2015-07-18, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
De kan undra hur mycket de vill, de måste ändå hitta klara bevis. Det är inte olagligt att tvätta bilen i 100 liter klorid...

Varför ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in