2015-07-18, 00:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
6 Pers? Skämt?
6 pers för att sitta och vänta och vända på några papper under semestern är väl ändå rätt godkänt?
Det är nog många som har häcken full på NFC och rättsmedicin förutom de här figurerna.
2015-07-18, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
6 pers för att sitta och vänta och vända på några papper under semestern är väl ändå rätt godkänt?
Det är nog många som har häcken full på NFC och rättsmedicin förutom de här figurerna.

Chefen gick dessutom på semester idag så antagligen 5 om inte någon sommarvikarie fyller den platsen då.
Senast redigerad av Quishlish 2015-07-18 kl. 00:47.
2015-07-18, 00:48
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag läste detta på Facebook. Det sade ingenting annat än att det var svårt för polisen att bära sorgen och besvikelsen som infann sig då hon efter flera dagars letande var med på att finna den unga kvinnan död.
tycker det är upp till var och en att tolka det som skrevs !! men det finns nog inga ord i världen som kan beskriva det som infann sig då LH hittades död,,,
och ordet besvikelse är nog inte det rätta ordet
Vila i frid Lisa H
2015-07-18, 00:48
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, de räcker inte, för han måste ha haft en bil. Du hoppas att en instabil advokat avgör skuldfrågan, vilket ökar risken för att en oskyldig döms. Jag delar inte den uppfattningen.
Han har haft fem dygn på sig att dränka sin bil i klorin och dammsuga den tusen gånger. Inte alls säkert att där hittas nåt. Hittar man något på kroppen eller i anslutning till den så räcker det gott för fällande dom. Kroppen kan också vara behandlad med nåt starkt ämne och då kan dna-spår vara förstört så återstår då mikropartiklar. Det kan även finnas annan bevisning som räcker för fällande dom i det här fallet som alla prylar man har hittat. Då är ju det vanliga att MGM plötsligt erkänner viss inblandning, tex våldtäkt, men att någon annan mördade henne. Och då får ju rätten ta ställning till hur trovärdigt det är att någon annan skulle bara dyka upp och mörda BO.
2015-07-18, 00:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Han har haft fem dygn på sig att dränka sin bil i klorin och dammsuga den tusen gånger. Inte alls säkert att där hittas nåt. Hittar man något på kroppen eller i anslutning till den så räcker det gott för fällande dom. Kroppen kan också vara behandlad med nåt starkt ämne och då kan dna-spår vara förstört så återstår då mikropartiklar. Det kan även finnas annan bevisning som räcker för fällande dom i det här fallet som alla prylar man har hittat. Då är ju det vanliga att MGM plötsligt erkänner viss inblandning, tex våldtäkt, men att någon annan mördade henne. Och då får ju rätten ta ställning till hur trovärdigt det är att någon annan skulle bara dyka upp och mörda BO.
Så du tror alltså inte att polisen upptäcker om bilen dränkts i klorin och dammsugits tusen gånger. Du smet förbi min kommentar om advokaten. Jag tycker det är trist att skuld avgörs av befattningshavares kompetens istället för sanningen, tycker inte du?
2015-07-18, 00:52
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Om han skulle ha dränkt bilen i klorin ! lär nog lukten av klorin sitta i ganska länge efteråt !
Och det leder nog till en undran ifrån polisen isåfall !
2015-07-18, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
6 Pers? Skämt?

Kan instämma. Det verkar lite lite men de kanske har så pass mycket material så det inte behövs fler i nuläget.
Senast redigerad av April62 2015-07-18 kl. 00:56.
2015-07-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
Om han skulle ha dränkt bilen i klorin ! lär nog lukten av klorin sitta i ganska länge efteråt !
Och det leder nog till en undran ifrån polisen isåfall !

De kan undra hur mycket de vill, de måste ändå hitta klara bevis. Det är inte olagligt att tvätta bilen i 100 liter klorid...
2015-07-18, 00:58
Medlem
reg Ety 232.
2015-07-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men så är det ju inte om de inte undersöker alla bilar på samma sätt - vilket var just min poäng.
Okej Fattar tror jag Men är inte 100% med på hur du tänker. Tror du att polisen har sökt varje dag i deras bil? Kan du skriva hur du tänker, dvs utveckla lite DVS vad är skillnaden mellan olika undersökningar av bilarna?

PS. Bilen är kanske "beslagtagen" för han är MGM? Det har väl gjorts husrannsakan i MGMs hem också men inte husrannsakan hos så många andra. Men det verkar som polisen tror att MGM inte har lånat någons annan bil för att transportera LH i dagsläget iaf. Frågan blir då om det kan varit en annan GM med en annan bil, men just nu är väl MGM huvudmisstänkt.

Gällande polisen intresse för bilen. Kan det finnas hjulspår av MGMs bil i närheten av moppen? Kan hundar känt någon doft från bilen? Kan någon ha sett bilen den aktuella tidpunkten?
2015-07-18, 00:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Kan instämma. Det verkar lite lite men de kanske har så pass mycket material så det inte behövs fler i nuläget.
Det behövs inte fler, eftersom någon är på sannolika skäl misstänkt för mord. Enda uppgiften nu är att leta efter bevis mot honom. Man behöver inte söka efter eller utreda någon annan.
2015-07-18, 01:02
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så du tror alltså inte att polisen upptäcker om bilen dränkts i klorin och dammsugits tusen gånger. Du smet förbi min kommentar om advokaten. Jag tycker det är trist att skuld avgörs av befattningshavares kompetens istället för sanningen, tycker inte du?
Nej, jag tycker att man ska ha den advokat man förtjänar. Och i det här fallet så verkar det ju ha blivit högsta vinsten så att säga. Faktiskt tveksamt om någon annan adokat skulle vilja ta över fallet. Nej jag tycker gott att MGM kan behålla den nuvarande advokaten och fila på sina alternativa teorier istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in