2015-07-17, 23:51
Medlem
helt onödigt att han ska lämna bara för att han fick en fråga om henne. han kunde ju bara svarat och inte betee sig som en snorunge. ärligt talat,
Citera
2015-07-17, 23:52
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det där visade inte ett skit om vad hon skrivit... jag vill ha bevis på hennes rasistiska uttalanden annars

De är säkert raderade. Jag tror verkligen inte att nyheter24 eller andra källor( de säger samma sak om vad hon sa) skulle hitta på saker. Så du får nöja dig med källorna.
Citera
2015-07-17, 23:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
De är säkert raderade. Jag tror verkligen inte att nyheter24 eller andra källor( de säger samma sak om vad hon sa) skulle hitta på saker. Så du får nöja dig med källorna.

Nej jag får inte nöja mig med källorna... antingen tar man fram bevis för att någon är rasist, eller är alla som uttrycker sig jävla svenne rasist också?

Ken Ring kanske är rasist han med?
Citera
2015-07-17, 23:53
Medlem
Citat:
Inte rasist? Haha. Du är lustig du. När räknas man som rasist? Hon sa negerbög och skrev andra nedsättande kommentarer om svarta, när tycker du hon ska räknas som en rasist?

Negerbög är väll inte rasism, menar du på att en neger ej skulle kunna vara homosexuell?
Typ exemplet på rasism är väll det utspridda hat ungdomsgängen från förorterna håller sig med.
Citera
2015-07-17, 23:56
Medlem
Citat:
Du har rätt i att han tog upp det. Sorry, men han var där för att diskutera sin debattartikel så det var det de skulle prata om.

Menar du att TV4 ska stå bakom en rasist som bland annat skriver "negerbög"?
Jag har inte sett vad hon skrev efter"negerbög" men varför förtränga att en neger också skulle kunna vara bög?

Adam tog sig friheten att yttra sig negativt om någon annan i tv, så varför ska han gnälla på andras yttrandefrihet när det inte passar honom?
Citera
2015-07-17, 23:56
Bannlyst
AT...kunde protestera högljutt... köp en enkel biljett och lämna Sverige. Niggah
Citera
2015-07-17, 23:57
Bannlyst
Det känns som att tråden har hamnat i ett stiltje och nu känns det som att det inte räcker med att barnen tackar föräldrar för några bra år på 80 och 90 talet föräldrar som förövrigt är i min ålder.

Då vill jag referera till en låttext från 1979 som vi bara älskade när vi gick i Gymnasiet. Det var en tid när vi var oskulldsfulla 7 år inan Palme blev mördad och 10 år inan muren i Berlin föll.

Texten handlar om hur vi som i dag över 50 år i dag såg på framtiden. Jag och nästan alla i min ålder var helt säkra på att det som skrevs i tidningar och sades på nyheterna nästan alltid var till 95 % sant. Min generation hade en grupp som aldrig blev lika stora som Gyllene tider eller som Abba inte ens lika stora som Ace of base.

Dom hette Ebba Grön och likt mig så finns det många Punkare än i dag inom politiken försvaret och andra myndigheter. Nu drar jag inte på det längre här kommer Texten:

Mitt liv är att ljuga
dribbla med folk
senare på kvällen
så byter jag om (Då är jag en pervers politiker...)

Mitt liv är att piska
piska och slå
mitt liv är att piska
kvinnor i gummi
Jag vill att dom ska skita
piska och slå
då känner jag kuken
då vill den stå (Då är jag en pervers politiker...)
https://www.youtube.com/watch?v=i2_anTEZiVU

Det som har hänt sedan 1979 är att jag litar mer på politiker än på journalister och det hade aldrig skett om inte journalister haft så annorlunda åsikter än vad folk som redan bor i Sverige har. Det är synd väldigt synd det skapar klyftor och hela grejen med att journalister som förr var sanningssägare har blivit PK korrekta.
Dagens journalister vill påverka i stället för att förmedla hela bilden det är något nytt och det sliter isär vårt fina samhälle.

En sån som Adam Tensta var på den tiden en icke rebell som bara ville synas stjärngosse kläder med abdulla skägg. Fårlåt men sant..
Citera
2015-07-17, 23:58
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej jag får inte nöja mig med källorna... antingen tar man fram bevis för att någon är rasist, eller är alla som uttrycker sig jävla svenne rasist också?

Ken Ring kanske är rasist han med?

Jo, du får nöja dig med källorna. De är pålitliga.

Om jag tycker svenskar upplever det som rasistiskt och kränkande, så accepterar jag det. Jag har aldrig personligen inte använt uttrycket " jävla svenne".
Citera
2015-07-17, 23:59
Medlem
Är hon rasist?
Eller är hon bara ett lågutbildat slödder-WT någonstans på Sveriges baksida som inte fattar bättre?
Citera
2015-07-18, 00:00
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Jag har inte sett vad hon skrev efter"negerbög" men varför förtränga att en neger också skulle kunna vara bög?

Adam tog sig friheten att yttra sig negativt om någon annan i tv, så varför ska han gnälla på andras yttrandefrihet när det inte passar honom?

Jag skrev aldrig att svarta inte kan vara bögar, men ordet neger är rasistiskt. Hur mycket du än vrider och vänder på det så kommer det alltid vara så. Acceptera det.
Citera
2015-07-18, 00:01
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Är hon rasist?
Eller är hon bara ett lågutbildat slödder-WT någonstans på Sveriges baksida som inte fattar bättre?

Det kan vara mycket möjligt.
Citera
2015-07-18, 00:03
Medlem
Glauciuss avatar
Måste bara gratulera Adam Tensta. Från att vara en skiten liten "musiker" med den komiska genren "rap" så har han faktiskt lyckas med att få publicitet. Snygg pr-kupp.
För övrigt känns hela hans agerande överdrivet, att storma ut ur tv-studion är ett barnsligt agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in