Det känns som att tråden har hamnat i ett stiltje och nu känns det som att det inte räcker med att barnen tackar föräldrar för några bra år på 80 och 90 talet föräldrar som förövrigt är i min ålder.
Då vill jag referera till en låttext från 1979 som vi bara älskade när vi gick i Gymnasiet. Det var en tid när vi var oskulldsfulla 7 år inan Palme blev mördad och 10 år inan muren i Berlin föll.
Texten handlar om hur vi som i dag över 50 år i dag såg på framtiden. Jag och nästan alla i min ålder var helt säkra på att det som skrevs i tidningar och sades på nyheterna nästan alltid var till 95 % sant. Min generation hade en grupp som aldrig blev lika stora som Gyllene tider eller som Abba inte ens lika stora som Ace of base.
Dom hette Ebba Grön och likt mig så finns det många Punkare än i dag inom politiken försvaret och andra myndigheter. Nu drar jag inte på det längre här kommer Texten:
Mitt liv är att ljuga
dribbla med folk
senare på kvällen
så byter jag om (Då är jag en pervers politiker...)
Mitt liv är att piska
piska och slå
mitt liv är att piska
kvinnor i gummi
Jag vill att dom ska skita
piska och slå
då känner jag kuken
då vill den stå (Då är jag en pervers politiker...)
https://www.youtube.com/watch?v=i2_anTEZiVU
Det som har hänt sedan 1979 är att jag litar mer på politiker än på journalister och det hade aldrig skett om inte journalister haft så annorlunda åsikter än vad folk som redan bor i Sverige har. Det är synd väldigt synd det skapar klyftor och hela grejen med att journalister som förr var sanningssägare har blivit PK korrekta.
Dagens journalister vill påverka i stället för att förmedla hela bilden det är något nytt och det sliter isär vårt fina samhälle.
En sån som Adam Tensta var på den tiden en icke rebell som bara ville synas stjärngosse kläder med abdulla skägg. Fårlåt men sant..