2015-07-17, 22:43
Bannlyst
Invandrarnas bidrag sedan 2014 ja vi kan ta Göteborg med omnejd som ett exempel. Jag skojar inte jag hänvisar till PK media Expressen.

Saxat ur texten "Under 18 månader skottskadades 58 personer i Göteborg – i princip alla var en produkt av det pågående gängkriget."
http://www.expressen.se/gt/gangkrigen-kostar-sahlgrenska-miljoner/

Det är siffror som inte dagens unga som älskar Negrer och muslimer vill kännas vid. Jag saxar ytterligare från texten.
" Av dessa vårdades 47 personer på sjukhus, tio dog och fyra sköts i huvudet. Alla utom en var män – med kopplingar till gängen i Göteborg. Den sammanlagda vårdtiden för de skottskadade var 316 dagar.
Läkartidningen har nu publicerat en studie av bland annat Hans Granhed, överläkare på Sahlgrenskas Traumavårdsenhet."

Jag undrar är det konstigt att man säger att det var lugnare förr? A.T får inga vänner av folk på mitt jobb iallafall.
Citera
2015-07-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Och varför tror du det om du aldrig någonsin har hört en sådan låt?
Har jag fel?
Citera
2015-07-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
Det intressanta med ordet neger är att det mestadels används när man diskuterar själva ordet med självutnämnda mestadels vita negerexperter på nätet.

Om det är så viktigt för dem att ordet inte används borde de läsa på om Streisandeffekten.
Folk kan väl använda ordet "neger" bäst de vill, men då ska de inte bli så himla förvånade om en del mörkhyade personer känner sig illa berörda av det, eftersom det faktiskt till viss del ÄR förknippat med rasism.
Det är ungefär som att kalla en person med sjukdomen Cerebral Pares för "ett CP".
Citera
Medlem
Mikojans avatar
TV4 bryter med Youtubestjärnan skriker aftonblaskan ut. Jaha, så det barnsliga uttåget lönade sig för den okände förortsgossen.

TV4 lägger sig platt för rätt etnicitet och tryck från det Stockholms mediaetablissemanget.

Mot sånt har inte en flicka från Grums en chans.
Citera
Bannlyst
Konstigt att folk bryr sig mkt då det handlar om skräpmedia som för övrigt avvisas hårt här.
Citera
2015-07-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det är ok. snacka om etnecitet.

Vem får lov att säga neger? Vem får lov att saga nigger?

Ska vi ha olika språkbruk fåor olika etniciteter?
Varifrån kommer uppgiften att Adam Tenstas invändning mot klippet gällde just bruket av ordet neger?

Hälften av inläggen i denna tråd utgår från det, så någonstans ifrån kommer uppgiften.

Jag missade hela debatten kring klippet i våras när det begav sig, och nu är ju klippet tyvärr borttaget.
Citera
2015-07-17, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Varifrån kommer uppgiften att Adam Tenstas invändning mot klippet gällde just bruket av ordet neger?

Hälften av inläggen i denna tråd utgår från det, så någonstans ifrån kommer uppgiften.

Jag missade hela debatten kring klippet i våras när det begav sig, och nu är ju klippet tyvärr borttaget.

Är det något annat. Att hon är kvinna? Vit? Talar svenska? vad?
Citera
2015-07-17, 22:50
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
TV4 bryter med Youtubestjärnan skriker aftonblaskan ut. Jaha, så det barnsliga uttåget lönade sig för den okände förortsgossen.

TV4 lägger sig platt för rätt etnicitet och tryck från det Stockholms mediaetablissemanget.

Mot sånt har inte en flicka från Grums en chans.

Fruktansvärda tider vi går till mötes. Hur kan detta ens vara möjligt? Alla är så jävla rädda att bli stämplade som "rasister" i media, så att de gör precis vad som helst för en med mörkare nyans på sin kropp. Och självklart utnyttjar de detta. Fyfan vad äckligt
Citera
2015-07-17, 22:51
Medlem
Mikeyjamess avatar
Det är såna här händelser som gör att man i direktsändning bör sända med 5 minuter fördröjning för tittarna. Adams statement hade kunnat klippas bort och raderats på 5 minuter, programledarna säger att inslaget med Adam utgår och vi hade tittat som vanligt.

Kanske att Adam hade bölat i media om att han faktiskt var på plats men då står ju ord mot ord
Citera
2015-07-17, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Svensken flyr invandrarna, segregationen är nästan total i Sverige.

http://www.oru.se/Nyheter/Forskningsnyheter/Forskningsnyheter/Vara-val-okar-segregationen/

Andra trådar här på FB hänvisar till rapporter, där 2-4% invasion av mångkultur räcker för att Svensken packar väskorna för gott.

Utifrån detta kan man deducera att majoriteten Svenskar inte vill betala för immigration.
Endast en mongoloid skulle vill byta ut sin välfärd mot "problem" .

Visst, men jag och WT-patrasket diskuterade i grund och botten hans påstående om att "ingen vill ha invandrare här". Tänk över allting som sker i Sverige just nu och säg mig, stämmer det att ingen vill ha invandrare här?
Citera
2015-07-17, 22:52
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie

Precis! Hela tråden är en lång upprepning av den gissningen. Tittar man på Nyhetsmorgonklippet nämner han aldrig att det skulle vara orsaken.
Citera
2015-07-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Fruktansvärda tider vi går till mötes. Hur kan detta ens vara möjligt? Alla är så jävla rädda att bli stämplade som "rasister" i media, så att de gör precis vad som helst för en med mörkare nyans på sin kropp. Och självklart utnyttjar de detta. Fyfan vad äckligt

Nja jag tror inte det. Kanske beroende på var du bor.

I Skåne så var det många kommuner som SD hade 25 % i valet. Man har nästan dubblat sig sedan dess. Ingen försöker dölja längre utan alla talar klarspråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in