2015-07-17, 00:59
  #2977
Medlem
Rastaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan27
Haninge, du? Nej, fick ett ganska kasst könummer så jag ska försöka fixa bostad genom blocket istället.

Citat:
Ursprungligen postat av oscqr
Kul, jag är från Huddinge, hoppas att vi ses där nere och att du hittar en bostad!

Kul att ni valt L och V-sektionen!
Feel free att fråga om det är nåt ni undrar
Citera
2015-07-17, 02:38
  #2978
Medlem
kom in på personal- och arbetslivsfrågor. vet inte hur intressant det är, men med tanke på hur monotont mitt jobb är (en apa hade kunnat göra det) så skadar det nog inte med några akademiska poäng i bagaget. verkar det vara en kvinnodominerad bransch med, så jag får väl en automatisk fördel (länge leve kvotering, eller hur)
Citera
2015-07-17, 11:09
  #2979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastak
Kul att ni valt L och V-sektionen!
Feel free att fråga om det är nåt ni undrar

Jag antar att du redan pluggar i Lund alltså?

Vilken linje?
Är du nöjd med ditt val?
Hur är stämmningen generellt i Lund?
Är det mycket festande?
Vilken nation tillhör du?
Citera
2015-07-17, 19:33
  #2980
Medlem
Någon som vet när upprop osv är för lantmätarna? Var kan man se schemat?
Citera
2015-07-17, 21:32
  #2981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisWilson
Någon som vet när upprop osv är för lantmätarna? Var kan man se schemat?

http://www.student.lth.se/lantmateri/antagen_l

Varsågod kära klasskamrat!
finns ett schema längst ned på sida.
Citera
2015-07-17, 21:37
  #2982
Medlem
Schwindelfreis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscqr
Jag antar att du redan pluggar i Lund alltså?

Vilken linje?
Är du nöjd med ditt val?
Hur är stämmningen generellt i Lund?
Är det mycket festande?
Vilken nation tillhör du?

Frågan var förvisso inte ställd till mig, men jag besvarar den ändå. Tänk dig att 30 000 studenter studerar vid Lunds universitet, ett anrikt lärosäte i en liten stad. Studentlivet genomsyrar atmosfären i hela Lund, och stämningen i Lund skapas därefter. Om det är mycket festande? Tja, vi kan väl säga som så att det finns möjlighet att festa varje dag i veckan för den som vill. Ingenting jag hade rekommenderat dock, men festas gör det sannerligen.

De enda två riktiga studentstäderna i Sverige är Lund och Uppsala, vilket säger en del.
Citera
2015-07-17, 21:51
  #2983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwindelfrei
Frågan var förvisso inte ställd till mig, men jag besvarar den ändå. Tänk dig att 30 000 studenter studerar vid Lunds universitet, ett anrikt lärosäte i en liten stad. Studentlivet genomsyrar atmosfären i hela Lund, och stämningen i Lund skapas därefter. Om det är mycket festande? Tja, vi kan väl säga som så att det finns möjlighet att festa varje dag i veckan för den som vill. Ingenting jag hade rekommenderat dock, men festas gör det sannerligen.

De enda två riktiga studentstäderna i Sverige är Lund och Uppsala, vilket säger en del.

Haha tack för svaret. Det var precis vad jag ville höra
Pluggar du eller har du pluggat i lund?
Citera
2015-07-17, 22:21
  #2984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscqr
http://www.student.lth.se/lantmateri/antagen_l

Varsågod kära klasskamrat!
finns ett schema längst ned på sida.
Tackar!

32 kvinnor och 38 män antagna i vårt program. Det är ganska bra ratio för att vara ett ingenjörsprogram ändå =)
66/70 är under 24.
Citera
2015-07-17, 22:24
  #2985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisWilson
Tackar!

32 kvinnor och 38 män antagna i vårt program. Det är ganska bra ratio för att vara ett ingenjörsprogram ändå =)
66/70 är under 24.

Aa jag såg det, najs med brudar liksom. Hur gammal är du själv?
Citera
2015-07-18, 11:30
  #2986
Medlem
Rastaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscqr
Jag antar att du redan pluggar i Lund alltså?

Vilken linje?
Är du nöjd med ditt val?
Hur är stämmningen generellt i Lund?
Är det mycket festande?
Vilken nation tillhör du?

Tänker inte gå ut med program och nation med risk för att outa mig, men jag är med i V-sektionen, vilket du också kommer vara. Den innefattar brand, lant, och vägvatten studenterna och är LTHs största (och bästa såklart ) Det är exempelvis sektionen som har hand om mycket av nollningen och faddrarna i varje grupp är en blandning av lant, brand, och väg-vatten.
Är med i en nation som ligger nära LTH, men om du funderar på att välja ditten eller datten så spelar det egentligen knappast någon roll. Det går hur bra som helst att byta sen om du skulle vilja engagera dig i någon av dom och du kanske inte vet vilken förrns du pluggat ett år eller så!
Citera
2015-07-19, 14:09
  #2987
Medlem
Carcosas avatar
har alla antagna redan fått mail med info om programstart, nollning osv, eller brukar det komma efter andra urvalet när alla vet med säkerhet om de kom in eller inte?
Citera
2015-07-19, 16:08
  #2988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcosa
har alla antagna redan fått mail med info om programstart, nollning osv, eller brukar det komma efter andra urvalet när alla vet med säkerhet om de kom in eller inte?
Det kommer efter det slutgiltiga. Jag som ekonom fick hemskickat en pärm med papper med information om skolan, nollning och massa reklam för föreningar o dylikt. Vet inte hur det är för andra studenter, men kan tänka mig att alla får något sådant hemskickat. Så va bara lugn, det kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in