2015-07-17, 19:33
Bannlyst
Det ni inte verkar förstå är att Adam var mycket ledsen över de kränkande orden han fick mot sig.
Ni verkar inte förstå hur det känns att varje dag bli förtryckt i Sverige.

Tänk er själva om ni sökte jobb och de sa nej. Ni priviligerade vita människor kommer aldrig förstå hur det är att leva i utanförskap och orättvisor. Adam blev rasistattackerad av TV4 och ni slänger skit på honom?

Fyfan!
Citera
2015-07-17, 19:34
Medlem
guderis avatar
Men nu kan vi i alla fall konstatera att allt snack om att den där åsiktskorridoren inte skulle existera är skitsnack.

Åsiktskorridoren i det offentliga rummet är så pass trång att om du en gång hamnat utanför finns ingen chans i världen att komma in igen.
Citera
2015-07-17, 19:39
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SystemOut
Det ni inte verkar förstå är att Adam var mycket ledsen över de kränkande orden han fick mot sig.
Ni verkar inte förstå hur det känns att varje dag bli förtryckt i Sverige.

Tänk er själva om ni sökte jobb och de sa nej. Ni priviligerade vita människor kommer aldrig förstå hur det är att leva i utanförskap och orättvisor. Adam blev rasistattackerad av TV4 och ni slänger skit på honom?

Fyfan!

Adam Tensta kan fara åt helvete. Maken till äcklig jävla parasit, sko sig på medias åsiktshybris och därmed ge en oskyldig människa en livstidsdom utan möjlighet att försvara sig
Citera
2015-07-17, 19:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Men nu kan vi i alla fall konstatera att allt snack om att den där åsiktskorridoren inte skulle existera är skitsnack.

Åsiktskorridoren i det offentliga rummet är så pass trång att om du en gång hamnat utanför finns ingen chans i världen att komma in igen.

Sant det "den goda vänstern" gör liksom bort sig själva. De hyllar en stark man och försätter en kvinna att bli hur rädd som helst. Bra gjort! Jag applåderar er! Jävla nollor alltså. Hon bad tom om ursäkt men ska alltså vara brännmärkt för livet för något inte ens brottsligt. Tänk om, tänk rätt! Om inte för er djävla skull för denna kvinnas skull! För det finns idioter där ute som tror på denna skit.
Citera
2015-07-17, 19:43
Medlem
hagsatras avatar
Det enda han lyckades med var att öka polariseringen och motsättningarna. Det sovande folket börjar äntligen vakna.
Citera
2015-07-17, 19:44
Medlem
Citat:
Adam Tensta kan fara åt helvete. Maken till äcklig jävla parasit, sko sig på medias åsiktshybris och därmed ge en oskyldig människa en livstidsdom utan möjlighet att försvara sig

Håller med, du sätter precis fokus på vad det handlar om. Jävla nolla!
Citera
2015-07-17, 19:44
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Tv4-Film visar just nu "Det våras för sheriffen" där både ordet "Neger" förekommer och de driver med dessa som att de vore lägre stående och mindre värda.

*stormar ut ur mitt vardagsrum i protest mot Tv4as normalisering av rasism.

Den här tråden är ju en enda lång upprepning. Vem har sagt att det handlade om att hon har sagt ordet neger? Det är ju en väldigt förenklad bild av Tenstas protest, när det mer handlar om innehållet i videon och att hon använde "negerbög" som hashtag. Sen finns det ju många gamla människor som har vuxit upp med bilden av att det är ok att kalla mörkhyade från t.ex. något afrikanskt land för neger, utan att det ska vara något skällsord för det. Jag läste en bok från 60-talet så sent som idag där ordet användes, och min enda reflektion var "idag vet vi bättre" (om man räknar bort alla normala SD:are som kan kalla alla som inte kommer ifrån Norden för neger).

Sen är det ju roligt vilka svart-vita-konflikter det blir, i stil med "Adam Tensta kritiserade normaliseringen av rasismen på Tv4, vi måste genast ta tjejen han kritiserade i försvar, oavsett hur hjärndött det hon säger är". Samma med det hängivna försvarandet av SD-politiker, ingenting som görs av rasister kan vara fel, skulle Jimmie Åkesson våldta sitt barn skulle det försvaras "Klar Jimmie måste få ha sex, det ska inte etablissemanget lägga sig i".

Jag gillar inte ens Adam Tenstas musik och jag kommer verkligen inte börja lyssna på den nu, men jag tycker ändå att det var rätt av honom att storma ut sådär, skapa lite kaos i den äckligt mysiga tv4-morgonsoffan. Sen att han både är AIK:are och vegan ska han också ha respekt för.
Senast redigerad av Durochmoll 2015-07-17 kl. 19:46.
Citera
2015-07-17, 19:48
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gissamusiken
Haha vad sjukt att själv sagt så och nu drar på sig offerkoftan när någon annan säger neger. Hyckleri minst sagt.
Tror negern ( ) reagerar så främst för att det är en vit person som säger "neger" ytterligare ett bevis för att mångkultur inte fungerar.
Citera
Medlem
Adam Tensta är lite sent ute i sin nisch. Hade han gjort detta för 2-3 år sedan, hade han i princip bara mötts av sympatier - nu kommer han både bli omtyckt på vissa håll, men illa omtyckt på många andra håll för det han gjort.

Det vill säga, det här beteendet betalar sig allt sämre. Hoppas fanskapet själv råkar illa ut på arbetsmarknaden när nu hans måltavla losade jobbet.
Citera
Bannlyst
Citat:

Har du ingen skam i kroppen?
Adam har sedan barnsben varit utsatt för rasism och orättvisor just pga hans hudfärg.
Jag gråter när jag läser sådana hjärtlösa kommentarer som du nu skrev.

DEN FINNS BARA EN RAS OCH DET ÄR MÄNNISKA!
Citera
2015-07-17, 19:49
Medlem
Hiroshima15s avatar
PR-grej. Album ska säljas, biljetter ska bokas, svennehoror ska vakna upp från andra kommersiella fenomen.

Adam Rinkeby skiter fullständigt i semantiska krusiduller. Han vill säga "nigger"; bra. Låt grabben rappa sig själv hela vägen ner i sörjan.

Han går till historien som en kappvändande bidragsnigger.
Citera
2015-07-17, 19:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Det enda han lyckades med var att öka polariseringen och motsättningarna. Det sovande folket börjar äntligen vakna.

Just detta gör mig extremt rädd. Det är som allt som skrivs, allt som händer numera är till för ett till slut krig. Sverige har aldrig någonsin haft ett inbördeskrig men nu vet man faktiskt ärligt inte om vi är på väg mot ett. Såhär kan det oavsett inte fortsätta med hat inbördes det kommer få utlopp förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in