Citat:
Ursprungligen postat av
Bara-Robin
Tv4-Film visar just nu "Det våras för sheriffen" där både ordet "Neger" förekommer och de driver med dessa som att de vore lägre stående och mindre värda.
*stormar ut ur mitt vardagsrum i protest mot Tv4as normalisering av rasism.
Den här tråden är ju en enda lång upprepning. Vem har sagt att det handlade om att hon har sagt ordet neger? Det är ju en väldigt förenklad bild av Tenstas protest, när det mer handlar om innehållet i videon och att hon använde "negerbög" som hashtag. Sen finns det ju många gamla människor som har vuxit upp med bilden av att det är ok att kalla mörkhyade från t.ex. något afrikanskt land för neger, utan att det ska vara något skällsord för det. Jag läste en bok från 60-talet så sent som idag där ordet användes, och min enda reflektion var "idag vet vi bättre" (om man räknar bort alla normala SD:are som kan kalla alla som inte kommer ifrån Norden för neger).
Sen är det ju roligt vilka svart-vita-konflikter det blir, i stil med "Adam Tensta kritiserade normaliseringen av rasismen på Tv4, vi måste genast ta tjejen han kritiserade i försvar, oavsett hur hjärndött det hon säger är". Samma med det hängivna försvarandet av SD-politiker, ingenting som görs av rasister kan vara fel, skulle Jimmie Åkesson våldta sitt barn skulle det försvaras "Klar Jimmie måste få ha sex, det ska inte etablissemanget lägga sig i".
Jag gillar inte ens Adam Tenstas musik och jag kommer verkligen inte börja lyssna på den nu, men jag tycker ändå att det var rätt av honom att storma ut sådär, skapa lite kaos i den äckligt mysiga tv4-morgonsoffan. Sen att han både är AIK:are och vegan ska han också ha respekt för.