2015-07-17, 19:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länkar.

Citat:
Ursprungligen postat av tankar
OK Mogna-Meloner, jag ser vad du skriver och jag visste inte om detta var en trådsanning - jag har nog inte heller hunnit följa med tillräckligt bra i den här tråden som innehåller så mycket information från så många som vill hjälpa till och försöka förstå vad som hänt Lisa.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

http://www.expressen.se/gt/stort-sokpadrag-efter-forsvunnen-tonaring/

Från Expressens artikel: "Innan Lisa Holm avslutade sitt pass skickade hon ett sms till sina anhöriga där hon skrev att hon snart skulle komma hem."
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-07-17 kl. 19:33.
2015-07-17, 19:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Något väldigt intressant var iaf det fynd som MPS uppenbarligen gjorde, personerna kunde samtidigt kopplas på något sätt till fynden, området etc och länsman slog till direkt.
Jag är ganska övertygad att man haft intresse för individerna och anat att detta dåd är en lokal sälle som har mördat flickan. Efterhand man får fynd, masttömningar, vittnesförhör mm så sluts ringen kring personerna och då männen i första hand.

De kan området som hand i handske, de kan röra sig fritt utan att väcka uppmärksamhet, fyndet och platsen gav polisen möjlighet att gripa dem, förmodligen ett avgörande fynd som direkt kunde koppla männen. Jag tror det bara var en tidsfråga innan ett gripande skulle ske, en viktig pusselbit föll på plats och man bojade männen i deras bostad.
Det är så många fynd så möjligheten att kunna koppla typ DNA till MGM är sannolikt ganska hög.
Ja, det återstår att se vad de fortsatta analyssvaren kan visa, och inte minst gäller ju det vilket fordon NB (och ev. AB) kan ha använt. - Pga ofullständig, eller på vissa områden helt utebliven, information är det väldigt svårt att bedöma hållfastheten i den indiciekedja man ev. lyckats få ihop.
2015-07-17, 19:31
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det finns ett intressant avsnitt i denna intervju.

"Pratade direkt efter Lisa försvann

I fredags kväll, vid halvåtta tiden svensk tid, pratade den äldre av bröderna med sin mamma senaste gången.

– Hans fru höll på att laga middag och min yngre son var ute och fiskade. Hans storebror sa att han också tänkte gå ut om det nappade."

Det var ju den tiden någon annan försökte skapa ett alibi, genom att han sett bröderna på en övervakningsfilm från handelsboden i Källby.

Mamman pratade med äldre sonen på fredagskvällen vid 19:30

2 av de 3 litauerna, bröderna ska ha köpt pizza söndagskvällen vid 19:30
2015-07-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Ja det är ytterst märkligt.Det finns ingen GM som KAN ha sådan tur tidsmässigt,det MÅSTE varit planerat alltsammans. Och om det är planerat så är det ännu märkligare att GM placerar BO i ett skåp i en byggnad.Liklukten kommer att kännas på flera hundra meters radie.Det verkar som planeringen gått över i panik för att det inte blev som GM tänkt sig.
Enda alternativet som jag ser det om överfallet har skett vid mopeden är att GM har använt kniv eller annat vapen och håll det mot BO.... då uppstår väl inte spår från tumult dftersom man förmodligen inte skulle våga försvara sig utan göra som man blir tillsagd..... GM har på så vis fått hdnbe att följa med till ex ladan eller sin bil eller liknande. .....
2015-07-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Sen att han har haft turen och slå till i rätt ögonblick också. 18:23 skickar Lisa sitt SMS och gissningsvis tar det inte mer än 2-3 minuter för henne att ge sig iväg efter det.
Funderat på en liten teori.....
Kan det inte vara så att när Lisa kommer runt hörnet där mopeden står är MGM redan där.... han kanske har grejat med nått på baksidan... slängt skräp eller vad som i kontainern. Det står ju även ett bord med stolar där oxå... han kanske satte sig ner och tog en cigarett alternativt att han sett att en av tjejerna på moped åkt lite innan och vet att en är kvar och därför gör sig ett ärende dit. När Lisa kommer så kanske de småpratar lite eftersom Lisa då inte känner något obehag.... sen säger hon att hon ska åka och skickar sms till pappan går till mopeden tar på hjälm och handskar sätter i nyckeln (känns som man absolut skulle kunna göra det när man fortfarande är stående brevid ?) Men då onnan hon hinner sätta sig kommer MGM fram eftersom han vill mer så att säga..... vad som sen händer har jag inte funderat så mkt på...... kanske nån annan kan fylla i.
2015-07-17, 19:42
Medlem
Just nu!

Brödernas bil hårdgranskas

Källa: http://www.expressen.se
2015-07-17, 19:44
Medlem
Om man inte hittar teknisk bevisning i bilen
lär ett mordåtal bli svårt att få till...
2015-07-17, 19:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Om man inte hittar teknisk bevisning i bilen
lär ett mordåtal bli svårt att få till...
Det är inte omöjligt. Man hittade inga spår i Marinas bilar i Spekeröd, men åtal blev det. Men det är troligt att misstankegraden sänks.
2015-07-17, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är inte omöjligt. Man hittade inga spår i Marinas bilar i Spekeröd, men åtal blev det. Men det är troligt att misstankegraden sänks.

Hur transporteringen gått till är inte avgörande, men jag skulle bli mycket förvånad ifall man inte har ett hårstrå eller så i mgm bil
2015-07-17, 19:51
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Just nu!

Noterar att den bil som diskuterades igår i tråden är undersökt och avförd från utredningen. Åtminstone talas det om en bil med koppling till Blomberg.

I övrigt sedvanlig kvällstidningsdramatik. Det är knappast något dråpslag mot utredningen om inget hittas.
2015-07-17, 19:59
Medlem
Citat:
Just nu!

I min enfaldhet trodde jag att det redan var gjort..
Undra på att allt tar tid med det här tempot!!
2015-07-17, 20:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
OK Mogna-Meloner, jag ser vad du skriver och jag visste inte om detta var en trådsanning - jag har nog inte heller hunnit följa med tillräckligt bra i den här tråden som innehåller så mycket information från så många som vill hjälpa till och försöka förstå vad som hänt Lisa.

Menade inget illa och ursäkta om jag lät aggressiv. Tycker bara det är tråkigt att teorier blir sanningar. Uppskattar att det finns seriösa teorier och att det spekuleras kring dessa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in