2015-07-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Snälla, förklara det här med bilarna, hänger inte med. I tråden pratas även om en bil där en bilhandlare kontaktat polisen för att det var en stank i en bil.

Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är med all säkerhet samma som polisen säger ha lämnats in på verkstad och nu avfört.
Men de betyder ju och andra sidan inte att de har någon mer för undersökning.

Jag börjar snart tro att AJ var tvungen att leasa ett nytt fordon för att hålla gården och tippgropsbygget igång under kriminaltekniska undersökningen av hans fordonsflotta

Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Trodde du att polisen tog med henne i bagaget till polisbilen?

ja många har ju trott det i tråden!
2015-07-17, 18:37
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Trodde du att polisen tog med henne i bagaget till polisbilen?

Nej takräcket.

Det var nån som sade att man absolut inte kör avlidna i ambulanser pga resurser osv, man måste använda likbilar till detta.
Nu får vi alltså annan info som förtäljer att ambulanser visst kör redan döda personer.
2015-07-17, 18:38
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Nä, polisen har alla pusselbitar men portionerar bara det de tycker behövs..

Polisen säger:" Någon har begått ett stort misstag här". Förtydligande: Polisen vet vem som mördat LH

Polisen säger: " Vi tror att Lisa finns kvar i området" Förtydligande: Vi vet ungefär var Lisa finns bevarad. Polisen sitter inne med en massa triumfkort. 95/5 att rätt man sitter häktad. Finns till och med teknisk bevisning som sammanbinder den MGM/BO.. Hur många pusselbitar behöver ni till innan ni löst pusslet?

Självklart ska locket ligga på och förundersökningssekretessen gälla. Det ska inte släppas nån info för att allmänheten vill det, utan ska så klart hållas på utifrån att de just har sina triumfkort.
2015-07-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Nej takräcket.

Det var nån som sade att man absolut inte kör avlidna i ambulanser pga resurser osv, man måste använda likbilar till detta.
Nu får vi alltså annan info som förtäljer att ambulanser visst kör redan döda personer.

Ja, han killen som körde sjuktransportan, påtalade ju detta för mig, han måste ju veta det i sitt yrke!
2015-07-17, 18:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Nä, polisen har alla pusselbitar men portionerar bara det de tycker behövs..

Polisen säger:" Någon har begått ett stort misstag här". Förtydligande: Polisen vet vem som mördat LH

Polisen säger: " Vi tror att Lisa finns kvar i området" Förtydligande: Vi vet ungefär var Lisa finns bevarad. Polisen sitter inne med en massa triumfkort. 95/5 att rätt man sitter häktad. Finns till och med teknisk bevisning som sammanbinder den MGM/BO.. Hur många pusselbitar behöver ni till innan ni löst pusslet?

Du vet väl att inte alla som häktas och åtalas är skyldiga? Likaså inte alla som döms. Herr Quick är ju en sån person. Nej, jag säger inte att MGM är oskyldig, men jag är inte så naiv att jag tror att nån som sitter häktad automatiskt är skyldig...
2015-07-17, 18:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Nej takräcket.

Klart att ambulanser kör döda människor. Om en ambulans kallas till en olycksplats, och den skadade har avlidit, kör den inte tom tillbaka. Det är inte alls ovanligt att ambulanser används även vid transporter av människor som man vet i förväg är avlidna, om de inte har mer akuta ärenden. I det här fallet passade polisen sannolikt på att hämta kroppen under presskonferensen på natten, och det kan ha varit svårt att rekvirera en politibil.
2015-07-17, 18:44
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det du refererar till, dvs inlägget angående att Lisa egentligen skulle smsat mamman men istället skickade det till pappan, är en TRÅDSANNING. Endast sanning i denna tråd. En person i tråden som inte har nån fakta i fallet och inte alls känner Lisa lade fram en TEORI om att smset var ett hemligt tecken från Lisa. Plötsligt sprids denna teori som en sanning...

Så häng inte upp dig på detta i tron att det är info från vänner och bekanta. Det är inte det.
Jag har inte hittat någon tillförlitlig uppgift att SMS:et gått till pappan.
Polisen (Fuxborg) och 98% av medias artiklar säger att föräldrarna fått SMS från Lisa.
Har pappan eller polisen uttalat sig någonstans eller är det en trådsanning som även någon journalist gått på?
2015-07-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Patrullen åkte ut efter att MPS rapporterat in fynd. När patrullen kommer till platsen får de av MPS reda på att bröderna uppträtt misstänkt. Patrullen ser på avstånd bröderna och bedömer att det är bråttom att kunna säkra deras identiteter varpå man springer i kapp männen (antagligen är de då på väg i riktning mot Martorp). Härefter återvänder man till MPS och tittar närmare på fyndet. Antag vidare att man då tror sig förstå - eller kan konstatera - att fyndet tillhör LH; åminner sig var och hur brödernas identiteter säkrats: de hade sett ut att vara på väg mot Mantorp (som kan ha legat inom eller i utkanten av polisens utvidgade sökområde söderut) men ändrat riktning efter att polisen pratat med dem; man gick då i stället tillbaka till sin bostad. - Polisen konfererar om saken och fattar ett snabbt beslut: Bröderna plus NB:s hustru tas nu in på förhör samtidigt som deras bostad spärras av och undersöks.

Under tiden som husrannsakan pågår skyndar man sig att titta närmare på vad som kan dölja sig i byggnaderna vid Mantorp; tar sig in i den stora ladan m.fl. utrymmen - innan man sent under kvällen når det lilla skjulet och där hittar LH:s döda kropp. - Bröderna anhölls lördag, strax efter kl. 01.00; kvinnan några minuter senare.

Något väldigt intressant var iaf det fynd som MPS uppenbarligen gjorde, personerna kunde samtidigt kopplas på något sätt till fynden, området etc och länsman slog till direkt.
Jag är ganska övertygad att man haft intresse för individerna och anat att detta dåd är en lokal sälle som har mördat flickan. Efterhand man får fynd, masttömningar, vittnesförhör mm så sluts ringen kring personerna och då männen i första hand.

De kan området som hand i handske, de kan röra sig fritt utan att väcka uppmärksamhet, fyndet och platsen gav polisen möjlighet att gripa dem, förmodligen ett avgörande fynd som direkt kunde koppla männen. Jag tror det bara var en tidsfråga innan ett gripande skulle ske, en viktig pusselbit föll på plats och man bojade männen i deras bostad.
Det är så många fynd så möjligheten att kunna koppla typ DNA till MGM är sannolikt ganska hög.
2015-07-17, 18:50
Medlem
bilringens avatar
http://www.expressen.se/gt/sa-viktig-ar-brodernas-bil-for-lisa-holm-fallet/
2015-07-17, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Va till Skövde idag, jag åkte i en liggande sjukresa, snackade lite med killen som körde mig, sa att jag trodde jag skulle få åka bårbil?

Vi snackade lite om fallet LH, han berättade då att Ambulansen, tar ev avlidna personer idag! Då har vi förklaringen för att det stod en ambulans, då LH hittades, då va det den hon fördes bort i.

Detta har ju varit uppe i tråden, hur hon kom där ifrån.

Ambulansen tar med avlidna i vissa fall - av etiska skäl för anhöriga eller om det handlar om offentlig plats. Förväxla inte detta med Lisa som varit död i 5 dygn.
2015-07-17, 18:53
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är med all säkerhet samma som polisen säger ha lämnats in på verkstad och nu avfört.
Men de betyder ju och andra sidan inte att de har någon mer för undersökning.

Jag börjar snart tro att AJ var tvungen att leasa ett nytt fordon för att hålla gården och tippgropsbygget igång under kriminaltekniska undersökningen av hans fordonsflotta

Det stod att de undersökt minst en bil till än litauernas..
.
2015-07-17, 18:57
Medlem
Citat:
Jo det finns det. När deras mamma säger detta så anser jag källan vara tillförlitlig..

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/

Det finns ett intressant avsnitt i denna intervju.

"Pratade direkt efter Lisa försvann

I fredags kväll, vid halvåtta tiden svensk tid, pratade den äldre av bröderna med sin mamma senaste gången.

– Hans fru höll på att laga middag och min yngre son var ute och fiskade. Hans storebror sa att han också tänkte gå ut om det nappade."

Det var ju den tiden någon annan försökte skapa ett alibi, genom att han sett bröderna på en övervakningsfilm från handelsboden i Källby.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in