2015-07-17, 00:27
Medlem
Det vore väl finfint om Niklaspiklas hatare kommer med riktigt konkreta hotbilder mot honom?
På det att han i likhet med bl.a. Lars Vilks erhåller livvaktsskydd, 7/ 24.
DÅ är ju problemet löst - han får aldrig chansen att nalkas något ume kvinns efter att ha krökat till.

Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Det borde redan finnas en rejäl hotbild mot en sån avskydd individ som Niklas Lindgren. Och då kan man antaga att det redan har vidtagits motåtgärder mot detta. T ex heter han antagligen något annat nu, hemlig adress osv. Personligen finner jag det märkligt att att han fortfarande vistas inom landet, men Lindgren kanske inte har alla hästar hemma?
Citera
2015-07-17, 13:10
Medlem
exquisitelys avatar
Jag tror det är från denna fond körkortsbidragen kommer:

http://stiftelsemedel.se/stiftelsen-freningens-fr-kriminalvrd-fond/
Citera
2015-07-17, 13:54
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Skulle mycket väl kunna vara någon av dem, passar in på hans tidigare yrke, praktiskt lagd. "Ansvarsfull alkoholhantering" skulle annars kunna vara nåt att lära sig av Nä men, stackars befolkningen i Övertorneå.
Jag tror faktiskt Niklas Lindgren skulle få en ohållbar situation i Övertorneå. Han skulle aldrig accepteras av befolkningen där upp och få någon plats i samhället. Niklas Lindgren skulle bli en paria, en fredlös och utstött individ i Övertorneå. Alla skulle känna igenom honom. Han skulle inte kunna röra sig på byn överhuvudtaget. Niklas Lindgren skulle inte stå ut i Övertorneå ens en vecka.
Citera
2015-07-17, 14:25
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Till att börja med: Det är inte jag som har gjort jämförelser mellan KK och NL. Jag har bara konstaterat att båda är sexualsadister och att ingen av dem är sympatisk!
Båda släpps ut i oförändrat skick -där har du ytterligare en likhet mellan dem.

Mitt inlägg baserades på att jag är oerhört kritisk till att Sverige genom schabbel och politisk opportunism gjorde lagändringar/förändrade tillämpningar av lagar på så vis att sexualsadistiska psykopater nu måste släppas ut fast hela jävla Sverige vet om att de är oförändrat lika jävla farliga!
Brottslingar som diskuteras i krimforum kan man väl säga vara genomgående osympatiska.

Man kan vara sexualsadist utan att mörda eller våldta, man kan inte hjälpa/välja vad man går igång på.
Men om man våldtar massa personer är det väl självklart att man är värre än någon som inte gör det (även om denne har en preferens för typ våldsporr).
Och om man våldtar folk och försöker ha ihjäl dem samtidigt är det väl självklart att man är värre än den som enbart våldtar.
Och om man tillhör den senare kategorin så har man "seriemördarproblematik". Däremot är jag inte säker på de i den första kategorin har det.
Citat:
Normalt försöker jag undvika svordomar, men här blev jag tvungen. Det är här jag menar att svenska folket har låtit sig luras av fagert tal från snackiga politiker.

(det fetade)
Jag vet det. Jag kan detta. Det är därför jag är upprörd. Jag är inte svensk, men som boende här påverkas jag av juridisk-politiska beslut.

EDIT: Jag vill påminna om att Sten Levander, professor inom rättsmedicin, med bestämdhet hävdar att NL för två decennier med allra största sannolikhet hade överlämnats till rättspsykiatrisk vård. Då hade man kunnat villkora frigivningen -på riktigt!
Det finns tyvärr ganska många exempel på seriemördare som dömts till vård, simulerat bättring, släppts och satt igång igen så fort de blir fria. (Edmund Kemper och en brittisk poisoner är de jag har på rak arm)
Citera
2015-07-17, 14:27
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Jag tror faktiskt Niklas Lindgren skulle få en ohållbar situation i Övertorneå. Han skulle aldrig accepteras av befolkningen där upp och få någon plats i samhället. Niklas Lindgren skulle bli en paria, en fredlös och utstött individ i Övertorneå. Alla skulle känna igenom honom. Han skulle inte kunna röra sig på byn överhuvudtaget. Niklas Lindgren skulle inte stå ut i Övertorneå ens en vecka.

Skulle vara kul att veta om det finns några övertorneaner här i tråden och vad ni isf tycker om ert eventuella sammhällstillskott?
Citera
2015-07-17, 15:04
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Jag vill påminna om att Sten Levander, professor inom rättsmedicin, med bestämdhet hävdar att NL för två decennier med allra största sannolikhet hade överlämnats till rättspsykiatrisk vård. Då hade man kunnat villkora frigivningen -på riktigt!
Naturligtvis hade detta varit den enda riktiga påföljden gällande Niklas Lindgren, liksom även för Kapten Klänning(fd. polismästare Göran Lindberg), Anders Eklund, mfl. Alla dessa mäns farlighet botas inte genom ett tidsbegränsat fängelsestraff. Alternativen skulle i så fall vara dödsstraff eller livstids fängelse på riktigt, innebärande fortsatt fängelse ända tills individen dör. Det viktigaste gällande nämnda förbrytare är att till vare pris skydda samhällsmedborgarna ifrån dessa brottslingar för all framtid.
Citera
2015-07-17, 15:25
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Niklas ser säkert fram emot att börja köra lastbil. Han skall bara fixa ett körkort för tunglastbil med släp först, Kriminalvården betalar utbildningen. Om Niklas inte får anställning av något åkeri kan han väl köpa en lastbil och jobba som egen företagare?

För vilka pengar?
Citera
2015-07-17, 15:36
Medlem
PiusXIIIs avatar
Det verkar stå väldigt lite om hagamannens hustru i tråden. Vem är hon? Hur kunde hon undgå att förstå vad som hände? Bor hon fortfarande kvar i huset han skrev över för att undvika att det gick i skadestånd? Är inte även hon hatad på orten? Ska jag starta en ny tråd?
Citera
2015-07-17, 16:07
Medlem
Varför skulle han inte kunna bo i övertårneå?
Han har ju sitt hus mitt i skogen ändå en bra bit från Umeå.
Blir väl ingen skillnad att bosätta sig där upp å ändå försvinna in.
Så klart kommer folk hålla koll på honom men det lär folk göra änvar han bor.
Citera
2015-07-17, 16:38
Medlem
Mer: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbotten/darfor-kan-lagen-inte-stoppa-honom
Citera
2015-07-17, 17:29
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
För vilka pengar?
Han får väl ta ett lån? Farsan som köpte huset av honom kan väl gå i borgen? Niklas kan väl även börja med en äldre begagnad, inte så dyr lastbil.
Citera
2015-07-17, 17:53
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Varför skulle han inte kunna bo i övertårneå?
Han har ju sitt hus mitt i skogen ändå en bra bit från Umeå.
Blir väl ingen skillnad att bosätta sig där upp å ändå försvinna in.
Så klart kommer folk hålla koll på honom men det lär folk göra änvar han bor.

Ja det gör ju saken lätt för en eventuell prickskytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in