Citat:
Ursprungligen postat av
Enzenn
Till att börja med: Det är inte jag som har gjort jämförelser mellan KK och NL. Jag har bara konstaterat att båda är sexualsadister och att ingen av dem är sympatisk!
Båda släpps ut i oförändrat skick -där har du ytterligare en likhet mellan dem.
Mitt inlägg baserades på att jag är oerhört kritisk till att Sverige genom schabbel och politisk opportunism gjorde lagändringar/förändrade tillämpningar av lagar på så vis att sexualsadistiska psykopater nu måste släppas ut fast hela jävla Sverige vet om att de är oförändrat lika jävla farliga!
Brottslingar som diskuteras i krimforum kan man väl säga vara genomgående osympatiska.
Man kan vara sexualsadist utan att mörda eller våldta, man kan inte hjälpa/välja vad man går igång på.
Men om man våldtar massa personer är det väl självklart att man är värre än någon som inte gör det (även om denne har en preferens för typ våldsporr).
Och om man våldtar folk och försöker ha ihjäl dem samtidigt är det väl självklart att man är värre än den som enbart våldtar.
Och om man tillhör den senare kategorin så har man "seriemördarproblematik". Däremot är jag inte säker på de i den första kategorin har det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enzenn
Normalt försöker jag undvika svordomar, men här blev jag tvungen. Det är här jag menar att svenska folket har låtit sig luras av fagert tal från snackiga politiker.
(det fetade)
Jag vet det. Jag kan detta. Det är därför jag är upprörd. Jag är inte svensk, men som boende här påverkas jag av juridisk-politiska beslut.
EDIT: Jag vill påminna om att Sten Levander, professor inom rättsmedicin, med bestämdhet hävdar att NL för två decennier med allra största sannolikhet hade överlämnats till rättspsykiatrisk vård. Då hade man kunnat villkora frigivningen -på riktigt!
Det finns tyvärr ganska många exempel på seriemördare som dömts till vård, simulerat bättring, släppts och satt igång igen så fort de blir fria. (Edmund Kemper och en brittisk poisoner är de jag har på rak arm)