2015-07-16, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Hans bästa vän i fängelset var Englas mördare Anders Eklund. Kanske han har tipsat om hur fritt och bra det är att köra lastbil. Dessutom kan man ta upp lifterskor? Jag börjar tro på riktigt att det ligger någonting i det jag skrev.

Det måste finnas någon som tar hand om han direkt vid frigivning. Kanske inte dödar han, men sönderslagen tror jag på starkt.. Som kommer ske 00:00 på grund av hans hotbild.

Det kan inte vara så enkelt att han får betalt körkort och är välkommen till en utbildning, för att sen få anställning hos ett åkeri.

Vem skulle vilja ha han som anställd? Träffa kunder när han ska lasta av. Nej nej. Så kommer det aldrig bli.
Citera
2015-07-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Det måste finnas någon som tar hand om han direkt vid frigivning. Kanske inte dödar han, men sönderslagen tror jag på starkt.. Som kommer ske 00:00 på grund av hans hotbild.

Det kan inte vara så enkelt att han får betalt körkort och är välkommen till en utbildning, för att sen få anställning hos ett åkeri.

Vem skulle vilja ha han som anställd? Träffa kunder när han ska lasta av. Nej nej. Så kommer det aldrig bli.
Den som anställer honom måste vara lika sjuk själv. Om nu Hagamannen är med på firmafesten kan ju vad som helst hända. Speciellt om chefen är en kvinna.
Citera
2015-07-16, 17:40
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Hans bästa vän i fängelset var Englas mördare Anders Eklund. Kanske han har tipsat om hur fritt och bra det är att köra lastbil. Dessutom kan man ta upp lifterskor? Jag börjar tro på riktigt att det ligger någonting i det jag skrev.
De båda vännerna skröt väl för varandra om allt de gjort? Det brukade även trivas mycket bra tillsammans under gemensamma grillaftnar och middagar, under den superbekväma fängelsevistelsen, då de hölls helt åtskilda från alla vanliga fångar. Anders Eklund brukade stå vid grillen.
Niklas ser säkert fram emot att börja köra lastbil. Han skall bara fixa ett körkort för tunglastbil med släp först, Kriminalvården betalar utbildningen. Om Niklas inte får anställning av något åkeri kan han väl köpa en lastbil och jobba som egen företagare?
Citera
2015-07-16, 17:50
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Nu tror jag du får gå till arkiven och läsa på litet.
Du väljer att använda ordet 'roliga' när du talar om KK. Jag ser inge roligt alls i att ett av Sveriges högsta polisbefäl och som föreläste på PHS, samtidigt under ytan är en fullständig galning, en fullblodspsykopat med klara sexualsadistiska böjelser även han.

Det var inte så enkelt som att KK bara raggade upp flickor på driven; KK våldtog grovt de unga kvinnor han fick tag på. KK ingick i en ring med andra sexualsadister. Inga 'roliga' farbröder alls.

Men Sverige lät sig luras.
För vilken gång i ordningen vet jag inte.

EDIT: Att du väljer att uttala dig om NL och bedömer honom vara värre(?) än KK samtidigt som du avslöjar att du inte känner till så mycket om just KK och hans grova brott, det visar att du inte är riktigt seriös.
KK åkte aldrig för mordförsök, bet inte av kroppsdelar, försökte inte trycka ut ögonen och gav sig på prostituerade istället för oskyldiga. Prostituerade fattar att det är ett riskabelt yrke och gör det ändå.

Båda är sexualsadister som utsatte sina offer för sjukt jobbiga grejer, men Niklas Lindgren var värre än KK, hands down.

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
I landet absurdistan är nog möjligheterna att göra sig lustig över fall som det med NL Ändlösa.

Om det avståtts från en s.k. CirkusQvick (om en ickemördare) under tio år, så kunde de förspillda resurserna kanske istället lagts på att klura ut hur figurer som NL bäst kan tas omhand?

Det går inte, finns ingen behandling som fungerar på folk med seriemördar-"problematik". De svarar jättebra på inlåsning men det är typ as far as it goes släpper man ut dem börjar de igen.
Citera
2015-07-16, 18:56
Bannlyst
Finns det, eller har det funnits planer på att skada han vid frigivning?

Finns det några aktiva här i tråden som känner hans offer?

Vad tror ni om att han kommer bli kraftigt misshandlad? Kanske till och med ihjälslagen?
Citera
2015-07-16, 18:58
Medlem
var hittar man SVT dokumentären om hagamannen?
tänkte att de kan ju va kul o se nu när han släpps
Citera
2015-07-16, 19:04
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Finns det, eller har det funnits planer på att skada han vid frigivning?

Finns det några aktiva här i tråden som känner hans offer?

Vad tror ni om att han kommer bli kraftigt misshandlad? Kanske till och med ihjälslagen?

Det borde redan finnas en rejäl hotbild mot en sån avskydd individ som Niklas Lindgren. Och då kan man antaga att det redan har vidtagits motåtgärder mot detta. T ex heter han antagligen något annat nu, hemlig adress osv. Personligen finner jag det märkligt att att han fortfarande vistas inom landet, men Lindgren kanske inte har alla hästar hemma?
Citera
2015-07-16, 21:12
Medlem
Det är naturligtvis fullständigt åthelvete att Niklas skall få ha
ett fritt jobb som truckdriver osv.

Vi har haft ett antal fall i usa där truckdrivers varit serial rapists
and serial murders
Citera
2015-07-16, 21:35
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President89
var hittar man SVT dokumentären om hagamannen?
tänkte att de kan ju va kul o se nu när han släpps

Film Fallet - Hagamanen (2009): https://youtu.be/8wqt0qmzWJM

Dokumentär Sveriges radio: https://youtu.be/7wLUuhgGyfM

Tvprogram svt hagamannen: https://youtu.be/apm1MOaaCRw
Senast redigerad av Attityd 2015-07-16 kl. 21:39.
Citera
2015-07-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
En fråga först: Sitter du uppe och dricker och drogar på nätterna?
Det skulle i så fall kunna utgöra en delförklaring till nivån på dina inlägg.

(det fetade)
Jag blir litet undrande över hur du tänker om det du där skriver. Menar du på fullt allvar att NL borde tagit det nyfödda barnet med sig ut på sin våldtäktsrunda? Det låter inte som Den smartaste idén om du frågar mig.
Eller antyder du, Den smarta, att mamman var så olämplig som vårdnadshavare, så att barnet av NL borde tagits från mamman?
Det blir ofta väldigt oklart vad du menar med det du skriver.

Du har i ett inlägg strax ovan konstaterat att brott lönar sig. Din lakoniska kommentar rörde konstaterandet att NL hade beviljats 3.500:- för att ta körkort. Menar du att det går att se en lönsamhet i att sitta i fängelse i närmare tio år och för det betalas med ynka 3.500:-?
Folk jag umgås med och som gått på Handels och nu är färdiga jurister kan räkna. Du påstår dig vara snart färdig jurist. Hur räknar du hem lönsamhet i ett "projekt" som NL:s?

En annan sak: Om du med "brott lönar sig" försöker visa att du skulle stå över brottslig verksamhet, så kan jag påminna dig om att inköp av illegala substanser även det är att betrakta som brott.
Du har i en annan tråd här på flashen visat intresse för att skaffa droger illegalt.
Jag tror inte Sverige behöver fler ignoranta, uppblåsta och drogiga jurister.

Den smarta -tsss..

Kan det möjligtvis vara så att du är lågbegåvad? Eller har du bara svårt med det svenska språket?
Jag postade en länk på ett foto med NL, hans sambo och det nyfödda barnet samt skrev att han lämnade sambon och det nyfödda barnet på BB medan han gick ut och våldtog en kvinna.
Jag ville med det jag skrev och i och med det fetstilta visa på hur sjuk handling det var av NL och poängtera det. Att du sedan fattat det som att jag menar att mamman skulle vara olämplig som förälder eller något annat av alla konstiga scenarier du skrev bekräftar min misstanke om att du besitter en låg intelligens.

I ett annat inlägg i denna tråd svarade jag på en kommentar att "Det lönar sig tydligen att begå brott" och detta var menat som sarkasm och jag tänkte i skrivande stund att det är så självklart att man förstår det, men tydligen inte. Men naturligtvis tycker jag inte att brott lönar sig och jag förespråkar heller inte det.

Huruvida jag skrivit om droger på detta forum eller brukar dessa är för ämnet och diskussionen irrelevant.

Gällande mitt inlägg om NL:s körkort så anser jag inte att jag som skattebetalare ska stå för en våldtäktsmans körkort, nej. Tror inte jag är ensam om att ha den åsikten.
Han är en vuxen människa med ansvar över sina handlingar och han har själv satt sig i sin situation. Det handlar inte om summan på 3500kr utan om att NL får diverse privilegier, privilegier som resten av pöbeln inte får trots att de följer lagar och sliter hårt för i princip ingenting.

Trist för dig att dina vänner kom in på Handels men inte du så att du måste referera till dem. Men det är klart, om man inte ens kan dra enkla slutsatser eller förstå sig på sarkasm vilket man vanligtvis börjar göra i 12 årsåldern så ..😂😂
Citera
2015-07-16, 22:33
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
Han har ju varit upp till Övertorneå och kollat in utbildning. Så gissningsvis är det där.

http://www.utbnord.se/sv/vara-utbildningar

http://mobil.nsd.se/nyheter/lulea/hagamannen-pa-hemligt-besok-i-overtornea-8983851.aspx

Skulle mycket väl kunna vara någon av dem, passar in på hans tidigare yrke, praktiskt lagd. "Ansvarsfull alkoholhantering" skulle annars kunna vara nåt att lära sig av Nä men, stackars befolkningen i Övertorneå.
Citera
2015-07-16, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
KK åkte aldrig för mordförsök, bet inte av kroppsdelar, försökte inte trycka ut ögonen och gav sig på prostituerade istället för oskyldiga. Prostituerade fattar att det är ett riskabelt yrke och gör det ändå.

Båda är sexualsadister som utsatte sina offer för sjukt jobbiga grejer, men Niklas Lindgren var värre än KK, hands down.

Det går inte, finns ingen behandling som fungerar på folk med seriemördar-"problematik". De svarar jättebra på inlåsning men det är typ as far as it goes släpper man ut dem börjar de igen.

Till att börja med: Det är inte jag som har gjort jämförelser mellan KK och NL. Jag har bara konstaterat att båda är sexualsadister och att ingen av dem är sympatisk!
Båda släpps ut i oförändrat skick -där har du ytterligare en likhet mellan dem.

Mitt inlägg baserades på att jag är oerhört kritisk till att Sverige genom schabbel och politisk opportunism gjorde lagändringar/förändrade tillämpningar av lagar på så vis att sexualsadistiska psykopater nu måste släppas ut fast hela jävla Sverige vet om att de är oförändrat lika jävla farliga!

Normalt försöker jag undvika svordomar, men här blev jag tvungen. Det är här jag menar att svenska folket har låtit sig luras av fagert tal från snackiga politiker.

(det fetade)
Jag vet det. Jag kan detta. Det är därför jag är upprörd. Jag är inte svensk, men som boende här påverkas jag av juridisk-politiska beslut.

EDIT: Jag vill påminna om att Sten Levander, professor inom rättsmedicin, med bestämdhet hävdar att NL för två decennier med allra största sannolikhet hade överlämnats till rättspsykiatrisk vård. Då hade man kunnat villkora frigivningen -på riktigt!
Senast redigerad av Enzenn 2015-07-16 kl. 23:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in