Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Märktes rätt tydligt att Wilbacher tyckte att Ekdals flytt till Hamburg var väldigt konstig, men att han höll sig lugn för att upprätthålla en god relation till honom. I senaste Calciomania, då.
Och om man skall tro Willy så hade Ekdal "sanslöst många anbud" under det senaste halvåret. Men det slutar alltså med en tysk, instabil klubb som gjort sig av med två klasspelare som Behrami och VdV (reservation för att jag inte vet hur dessa presterade i Hamburg) under sommaren samt fick kvala för att överhuvudtaget ens fortsatt spela i BL?
Fattar ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av
BonhommeDeNeige
Den där podden har spårat ur. Gusten tror att han är Filip Hammar. Så jääääääla skön är han, i sitt eget huvud.
Jag tycker också att klubbvalet är märkligt. Det måste handla om att han blivit lovad en cementerad plats i startelvan och en viktig roll. Synd, då jag aldrig kommer se en Bundesliga-match i mitt liv och jag gillar Albin.
Jag har inte lyssnat på podden, men...
Ekdal har många gånger påpekat att han gärna vill uppleva andra ligor, och att han trivs i stora städer. Hamburg ger denna möjlighet. Dessutom borde han rimligtvis få en bra lön och spela en viktig roll.
Han har alltid hanterat sin roll på men i ännu större grad utanför planen, med stor professionalitet. Han är omtyckt på den vackra ön, och lämnar med goda vitsord. (Till skillnad mot den halte göteborgaren.)