2015-07-17, 00:24
Medlem
snillet_1s avatar
Märktes rätt tydligt att Wilbacher tyckte att Ekdals flytt till Hamburg var väldigt konstig, men att han höll sig lugn för att upprätthålla en god relation till honom. I senaste Calciomania, då.

Och om man skall tro Willy så hade Ekdal "sanslöst många anbud" under det senaste halvåret. Men det slutar alltså med en tysk, instabil klubb som gjort sig av med två klasspelare som Behrami och VdV (reservation för att jag inte vet hur dessa presterade i Hamburg) under sommaren samt fick kvala för att överhuvudtaget ens fortsatt spela i BL?

Fattar ingenting.
Citera
2015-07-17, 08:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Från 2015-06-09:

Den gigantiskt store lille liraren dominerar MLS och amerikanarna hyllar honom välförtjänt.

Nu senast spelade Toronto på bortaplan i New York. Matchen slutade 4-4 efter att giovinco gjort hattrick och en assist. Giovinco har gjort 11 mål och 8 assist på 17 matcher. Toronto har gjort 26 mål totalt och Giovinco har varit direkt inblandad i 19 av dem...

Han är såklart den i särklass bäst betalda italienska spelaren, och borde vara självklar som nummer tio i Gli Azzurri.

Samtidigt är det lite lustigt att Allegri nästan desperat vill ha en nummer 10...

PS
Tio inlägg i rad. Antingen skriver jag fullständigt meningslösa inlägg eller så piskas en död tråd.

Jag läser allt du skriver men har ju inte så mycket att säga.
Den gamle Interbekante spelare Andreas Brehme säger i en intervju att han är övertygad om att Serie A kommer att komma tillbaka i gammalt gott slag även om det kan ta lite tid.

http://www.transfermarkt.de/brehme-italiener-kommen-wieder-dahin-bdquo-wo-sie-mal-waren-ldquo-/view/news/205626

Tyvärr bara på tyska.
Citera
2015-07-17, 10:03
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Märktes rätt tydligt att Wilbacher tyckte att Ekdals flytt till Hamburg var väldigt konstig, men att han höll sig lugn för att upprätthålla en god relation till honom. I senaste Calciomania, då.

Och om man skall tro Willy så hade Ekdal "sanslöst många anbud" under det senaste halvåret. Men det slutar alltså med en tysk, instabil klubb som gjort sig av med två klasspelare som Behrami och VdV (reservation för att jag inte vet hur dessa presterade i Hamburg) under sommaren samt fick kvala för att överhuvudtaget ens fortsatt spela i BL?

Fattar ingenting.
Den där podden har spårat ur. Gusten tror att han är Filip Hammar. Så jääääääla skön är han, i sitt eget huvud.

Jag tycker också att klubbvalet är märkligt. Det måste handla om att han blivit lovad en cementerad plats i startelvan och en viktig roll. Synd, då jag aldrig kommer se en Bundesliga-match i mitt liv och jag gillar Albin.
Citera
2015-07-17, 12:20
Medlem
Calogeros avatar
Jag tror stenhårt på Inter i år, igen. Vilket kanske inte är så klokt då det gått åt helvete nu ett par år trots att jag trott på dem. Men nu känns det som att det äntligen kan klaffa på riktigt. Miranda och Murillo är två väldigt duktiga försvarare, Kondogbia är en framtida jävla dynamit och Kovacic ser ut att bli kvar i klubben. Krydda det med Handanovic, Santon, Hernanes och Icardi och laget känns trots allt väldigt slagkraftigt.
Citera
2015-07-17, 12:26
Medlem
På tal om stora små lirare. Miccoli leker i EL-kvalet. Han spelar numera på Malta för Birkirkara. Efter att ha spelat mållöst på hemmaplan så vann de på bortaplan i Armenien mot Ulisses Jerevan med 3-1. Miccoli gjorde ett mål och en assist. Nästa omgång blir det West Ham som får äran att spela mot Miccoli...

Uppdatering:
Vafan, de spelade ju igår. West Ham vann hemma med 1-0 efter ett segermål i sista minuten.
Senast redigerad av Brille68 2015-07-17 kl. 12:35. Anledning: äh vafan, de spelade ju igår!
Citera
2015-07-17, 16:54
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
På tal om stora små lirare. Miccoli leker i EL-kvalet. Han spelar numera på Malta för Birkirkara. Efter att ha spelat mållöst på hemmaplan så vann de på bortaplan i Armenien mot Ulisses Jerevan med 3-1. Miccoli gjorde ett mål och en assist. Nästa omgång blir det West Ham som får äran att spela mot Miccoli...

Uppdatering:
Vafan, de spelade ju igår. West Ham vann hemma med 1-0 efter ett segermål i sista minuten.

Från Miccoli till Hiljemark. Det kommer att bli ett tungt ansvar för svensken att bära upp nummer tio i Palermo.

Citera
2015-07-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag läser allt du skriver men har ju inte så mycket att säga.
Den gamle Interbekante spelare Andreas Brehme säger i en intervju att han är övertygad om att Serie A kommer att komma tillbaka i gammalt gott slag även om det kan ta lite tid.

http://www.transfermarkt.de/brehme-italiener-kommen-wieder-dahin-bdquo-wo-sie-mal-waren-ldquo-/view/news/205626

Tyvärr bara på tyska.
Inget fel på tyska. Brehme har för mig alltid verkat vara en klok man, och han för ett balanserat och insatt resonemang. Till skillnad mot en annan tysk Interbekanting, Matthäus som i dagarna gått till angrepp mot Inter i allmänhet och hur de behandlat Shaqiri i synnerhet. I just detta fall har han inte nödvändigtvis fel, även om det i efterhand är lätt att kritisera Inters senare år. Men det leder mig till:
Citat:
...
Inters problem verkar inte vara att attrahera bra spelare, utan att bli av med överflödiga spelare?
...
För jag håller med Calogero att Inter har köpt bra och intressanta spelare:
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Jag tror stenhårt på Inter i år, igen. Vilket kanske inte är så klokt då det gått åt helvete nu ett par år trots att jag trott på dem. Men nu känns det som att det äntligen kan klaffa på riktigt. Miranda och Murillo är två väldigt duktiga försvarare, Kondogbia är en framtida jävla dynamit och Kovacic ser ut att bli kvar i klubben. Krydda det med Handanovic, Santon, Hernanes och Icardi och laget känns trots allt väldigt slagkraftigt.

Kanske går Ranocchia till Ogbonnas West Ham. Skulle de två kunna stoppa Miccoli?
Citera
2015-07-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vi vilar oss, Brille.
För mig är tråden ett sätt att vila. Då jag inte riktigt orkar eller vill göra något, utan sätter mig ner för att koppla bort hjärnan. Tjata lite Calcio med insatta skribenter.

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Från Miccoli till Hiljemark. Det kommer att bli ett tungt ansvar för svensken att bära upp nummer tio i Palermo.

Min son skulle göra ett fotbollskort per Serie A-lag och ville ha en relativt nutida bandiera som symboliserade varje lag (relativt avancerade i InDesign). Och för Palermo föll valet på Miccoli.
Citera
2015-07-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Fattar ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Den där podden har spårat ur. Gusten tror att han är Filip Hammar. Så jääääääla skön är han, i sitt eget huvud.

Jag tycker också att klubbvalet är märkligt. Det måste handla om att han blivit lovad en cementerad plats i startelvan och en viktig roll. Synd, då jag aldrig kommer se en Bundesliga-match i mitt liv och jag gillar Albin.
Jag har inte lyssnat på podden, men...

Ekdal har många gånger påpekat att han gärna vill uppleva andra ligor, och att han trivs i stora städer. Hamburg ger denna möjlighet. Dessutom borde han rimligtvis få en bra lön och spela en viktig roll.

Han har alltid hanterat sin roll på men i ännu större grad utanför planen, med stor professionalitet. Han är omtyckt på den vackra ön, och lämnar med goda vitsord. (Till skillnad mot den halte göteborgaren.)
Citera
2015-07-18, 01:33
Medlem
zachs avatar
Roligt se calcion lockar till sig lite tyngre namn. Varit lite så där ett par år. Men höjer ändå ett varningens finger. Roma får kanske salah. Kanon. Khedira hamnar i juve, götze kanske med, osv. Men trots att namnen smakar bra känns det lite cicinho över dom. Och man behöver varken vara pessimistisk eller överförfriskad eller som i mitt fall både och för att fundera lite... om vi ska ta oss upp till samma nivå eller ännu hellre förbi chelsea, bayern och real - varför tar vi deras bänknötare?

Fast huvudsaken är för mig att romagnoli stannar. Allt annat är oväsentligt.
Citera
2015-07-18, 08:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Inget fel på tyska. Brehme har för mig alltid verkat vara en klok man, och han för ett balanserat och insatt resonemang. Till skillnad mot en annan tysk Interbekanting, Matthäus som i dagarna gått till angrepp mot Inter i allmänhet och hur de behandlat Shaqiri i synnerhet. I just detta fall har han inte nödvändigtvis fel, även om det i efterhand är lätt att kritisera Inters senare år.

Matthäus är ett stort skämt och inte särskilt populär i Tyskland.

Nu ryktas Götze till Juventus kan dom inte ta Pep istället.
Citera
2015-07-19, 17:53
Medlem
Och då gör även Cagliari sitt intåg till den nya säsongen. Match mot Rappresentativa Barbagia på Stadio del Vento di Aritzo kl 18:00.

Riktigt bra stream:

http://www.cagliaricalcio.com/stagione/streaming
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in