2015-07-17, 11:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Märklig historia. Tjejen är ju uppenbarligen populär, för sin breda värmländska och ser lite WT-snygg ut på ett sätt. Ingen stjärna, men en skön vanlig människa.

Hon har väl en åsikt som folk har mest: Att det uppenbarligen finns raser även inom arten människa (varför skulle det INTE göra det) och att man måste ha en benämning på de som huvudsakligen kommer från Afrika. Neger är väl det mest etablerade uttrycket. Att det ska vara så fasansfullt att säga visar ju bara vilket världsrekord i lättkränkthet denna grupp innehar.

Det står på Wikipedia:
Dessa folkgrupper har även kallats för svart eller "negroid ras", men detta har fallit ur bruk hos betydande delar av vetenskapen som i allt väsentligt redan på 1960-talet frångått teorierna om människoraser.

Alltså, vilket annat högstående däggdjur har INTE raser? Hästar, Kor, Katter, Hundar, Apor mm har mig veterligen alla olika raser, med olika egenskaper. Det är ju rätt sjukt ovetenskapligt att hävda att just människan inte skulle ha det (en art som dessutom är så spridd över klotet).

Poppis är väl att ta i. Det är en tjej som gör i huvudsak träningsvideor (jobbar som jag fattar det som personlig tränare). En av dessa videor blev poppis på Youtube så hon fick komma till fyran och köra ett träningspass med programledarna. Så i jämförelse är det som David mot Goliat som någon tidigare skrev.

Hon la även ut någon video om när hon tar upp olika ämnen som just en med detta då. Inget vidare rasistiskt utan mer bara ett konstaterande. Att just det ordet dyker upp till debatt hänger ju mycket samman med att den musik som Tensta gör använder ord som detta extremt flitigt.

Hela historien är ju löjlig. Programledarna borde skällt ut Tensta och tidningarna borde inte skrivit ett skit om att det var bra gjort. Allt detta gjort är att en ung tjej fått en massa näthat.
Citera
2015-07-17, 11:42
Medlem
smalagunillas avatar
Finns det inget klipp på när hon säger detta?
Citera
2015-07-17, 11:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalagunilla

Debatten var för ett par månader sedan och hon bad om ursäkt och tog bort videon då.

Finns dock den här där hon pratar invandring.
https://www.youtube.com/watch?v=Wj6OsoGfVGo
Citera
2015-07-17, 11:51
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storatuttar
Är Adam islamist?

Det var vanligt under 90-talet att rapartister i USA (även afroamerikanska profiler som Mike Tyson) konverterade till Islam. Efter 9/11 inte lika vanligt längre (amerikanerna är väldigt patriotiska). Om det blivit en trend i Sverige är jag dock osäker på. I TV-klippet ser han ju ut som en imam med sin långa "klänning" och sitt muslimskägg men helt säker är jag inte. Har också googlat på om Adam Eriksson (som han egentligen heter) uttryckt stöd för Islam och liknande men hittar inget.

50/50 skulle jag säga. Idag är det politiskt korrekt att vara muslim och man kan få flera fördelar hos eliten/media om man är muslim. Dock har ISIS framfart sakta men säkert börjat rubba detta.
Citera
2015-07-17, 11:52
Medlem
Har TV4 visat hennes "rasistiska" video på sin kanal eller? Har de inte det har de inte ett skit att be om ursäkt för. Det är väl endast den här Louise fel och vad jag förstår så har hon redan bett om ursäkt. Detta blev väldigt bra PR för de båda märker jag, vilken soppa! Klick-Sverige!
Citera
2015-07-17, 11:56
Medlem
Evropas avatar
Jaha.
Gäsp.

Hmm, är det 2004 igen, eller promotar han bara sin nya platta?
Citera
2015-07-17, 11:59
Medlem
kallpilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Haha, vad i hela världen har hon med SD att göra? Det hela är snarare komiskt: hon är uppenbarligen en trashig idiot, Adam Tensta är ännu mer skrattretande - en rappare som plötsligt blir moralkärring och ärkehycklare, och sedan kommer TV4 in i hela soppan. Det är en bra föreställning.

Där har du grunden till en redig jävla hönsgård.

Eazy-E vänder sig i graven för sina protegéer som lipar i tv istället för att agera gata!

Haha!
Citera
2015-07-17, 12:01
Medlem
Spiritualitys avatar
Negrer är en ras, precis som vi är en annan ras medan vi tillhör samma art. Vad är det som är problemet? Att Louise använde folkslag istället för ras? Vad vill Tensta att vi skall göra, erkänna att vi är samma ras när vi enbart tillhör samma art. Vill han ens korreleras med samma ras som oss nordeuropéer?
Citera
2015-07-17, 12:01
Medlem
Jag tycker han kan göra som han vill, hade jag suttit där tillsammans med Jan Helin och någon AFA aktivist så hade jag också velat dra från studion.
Citera
2015-07-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalagunilla
Nä hon sa det inte ens hon hade bara döpt ett videoklipp till " negerbög" det är allt det handlar om !

Billigt/Dåligt PR trick för att få publicitet helt enkelt !
Senast redigerad av Bajsolle2 2015-07-17 kl. 12:04.
Citera
2015-07-17, 12:02
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Du må förutsätta det, men då blir det ju fel eftersom andra har mer rätt än du. Varför krångla till det?

Fast nu är det ju du som krånglar till det; afrikan syftar på en person av negroid ras, inte på araber, berber eller boer. Fast detta vet ju du, egentligen. Googla annars afrikan och titta på bilderna.
Senast redigerad av Gullinkambe 2015-07-17 kl. 12:07.
Citera
2015-07-17, 12:10
Medlem
Hade man varit neger eller arab i Sverige hade man haft sitt på det torra genom att:
antingen försörjt sig i en skattefinansierad sysselsättning mot rasism/integrationsarbete för flyktingvärstingar det gått snett för från början
eller
kunnat göra karriär i sångarvärlden och fått exempellöst med pr i media för det (just för man är neger eller arab)
eller
i alla sammanhang kunnat dra fram rasistkortet och använda detta som räkmackan in bland berömmelse och pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in