2015-07-17, 11:10
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Jag vet inte mycket, men jag har för mig att han, Addam, har gjort uttalanden där han vänder sig till de massivt arbetslösa i förorterna, uttalanden som, "försök vända de som ni upplevt i förorterna till er fördel" och då menat i syfte att lyckas på ett lagligt sätt i livet.

Ingen lätt uppgift precis .Och jag tror han insinuerade på sig själv vid tillfället för uttalandet.

Jag har också för mig att han vänt sig till blatteskolor och försökt prata på detta sätt i syfte att få blattarna att bli mera laglydiga. Jag tror en del blattar uppfattar detta som hus- negeraktigt, men.. vad vet jag

Personligen. Kunde inte bry mig mindre om vad en lakritstomte gör, tycker, är, vill, säger ..osv
Låter virrigt.

"Husneger" är ett idiotiskt och fult ord. Bara kriminella och terrorister säger så. Det blir ganska konstigt när svenskar slänger ur sig det.
Citera
2015-07-17, 11:11
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Alltså, vilket annat högstående däggdjur har INTE raser? Hästar, Kor, Katter, Hundar, Apor mm har mig veterligen alla olika raser, med olika egenskaper. Det är ju rätt sjukt ovetenskapligt att hävda att just människan inte skulle ha det (en art som dessutom är så spridd över klotet).
Det beror på att antropologin har dominerats av studenter till juden Franz Boas som använde vetenskapen för politiska ändamål, för att bekämpa "nazism", "rasism" och "antisemitism":
Citat:
Franz Uri Boas was a German-American[3] anthropologist and a pioneer of modern anthropology who has been called the "Father of American Anthropology". ...his grandparents were observant Jews...

Boas was one of the most prominent opponents of the then popular ideologies of scientific racism, the idea that race is a biological concept and that human behavior is best understood through the typology of biological characteristics.

Boas combated racism, berated anthropologists and folklorists who used their work as a cover for espionage, worked to protect German and Austrian scientists who fled the Nazi regime, and openly protested Hitlerism.

When the Nazi Party in Germany denounced "Jewish Science" (which included not only Boasian Anthropology but Freudian psychoanalysis and Einsteinian physics), Boas responded with a public statement signed by over 8,000 other scientists, declaring that there is only one science, to which race and religion are irrelevant.
https://en.wikipedia.org/wiki/Franz_Boas
Notera att artikeln ovan är skriven ur en kulturmarxistisk vinkel och legitimerar hans verklighetsfrånvända teorier. Hans inflytande över antropologin och hans politiska infallsvinkel framgår dock.
Senast redigerad av Germangestalt 2015-07-17 kl. 11:49.
Citera
2015-07-17, 11:11
Medlem
A.Ericssons avatar
En riktig pajas och ickeperson denne Tensta givetvis, men kan inte låta bli att le lite smått åt det faktum att TV4 fick svettas lite. Finns det något jag hatar mer än äckliga, uppkäftiga våldtäktsnegrer som Adam Tensta, så är det judiska mediahus som TV4-Gruppen
Citera
2015-07-17, 11:15
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Vadå "man måste följa programledarnas uppmaningar"? Hur fick du för dig att det var en lag för s.k. bra TV?

Man kan visst köra sitt rasistkort varenda gång, så länge som den inhemska befolkningen fogar sig. Det lönar sig! Kanske inte för relationerna mellan grupper på lång sikt, men säkert för den enskilde som vill ha uppmärksamhet här och nu. Det är bra för TV4 och bra för Adam Skabbförort.

Adam Tenstas incitament är i alla fall givet. Debattartikeln och protesten i tv sammanfaller tidsmässigt med lanseringen av nya albumet ”The Empty”. En påstådd svensk rasism passar väl in i den populärkulturella mall som hiphopen direktöversatt från ett USA som har helt andra problem.
http://www.svd.se/lat-adam-tensta-ga

Uppmaning kanske var fel ord. Men att det skulle vara någon lag har jag adlrig påstått. Tycker bara det handlar om hyfs, att följa programledarna och det som på förhand har bestämts. Tänk om en programledare hade lämnat studion bara för att hen inte delar en gästs åsikter.
Citera
2015-07-17, 11:19
Bannlyst
Louise är en mardröm för SD sympatisörer . hon låter trashig och obildad och bad så klart genast om ursäkt för sin nu borttagna video ,när media ringde på dörren. Kan Adams agerande ha med sitt skivsläpp att göra? Absolut.

Är Louise och SD sympatisörer duktiga på att iklä sig offerkoftan? Inte längre. Nu är de så bekväma med sina åsikter att vi kommer se fler idioter uttala sig kränkande om människor. Vi kommer se fler pudlar av fler obildade folkliga youtubekaraktärer . Normaliseringen av rasism är skrämmande
Citera
2015-07-17, 11:20
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Uppmaning kanske var fel ord. Men att det skulle vara någon lag har jag adlrig påstått. Tycker bara det handlar om hyfs, att följa programledarna och det som på förhand har bestämts. Tänk om en programledare hade lämnat studion bara för att hen inte delar en gästs åsikter.
Jag bryr mig inte om att se programmet, men jag tvivlar på att någon blev besviken för att artisten gjorde något artistiskt. Han är ju inbjuden för att hans musik ska sälja.
Citera
2015-07-17, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Låter virrigt.

"Husneger" är ett idiotiskt och fult ord. Bara kriminella och terrorister säger så. Det blir ganska konstigt när svenskar slänger ur sig det.

Jag håller med, det mesta är virrig med dessa varelser.

Terrorister och kriminella använder begreppet hus-neger säger du ? Javisst, men då mestadels i skepnad av vänsteranhängare , och ordet hus-neger används i syfte att tysta sina invandrarmotståndare, alltså invandrare som är emot mera invadering av invandrare eller tänker lite för mycket på Sveriges ve och väl.

Nä.. och visst, hus-neger låter inte så fint. Men det är vad det är...tänker jag.
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-07-17 kl. 11:37.
Citera
2015-07-17, 11:23
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shyvana
Om du inte förstår TV4, så borde du heller inte förstå Tensta själv.

http://www.metro.se/noje/tank-2010-och-mycket-techno/ObjgkC!19_2519-42/

"– Det är inte ett dugg fel att köra med det. Så länge det finns niggers, bitches och hoes ska man få säga det. Jag står inte för censur. "

Detta är det bästa jag läst på FB någonsin tror jag. En sådan underbar tillfredsställelse det blir av att inse hur dumma i huvudet folk verkligen är, åter igen.

adam kan ju hoppa in som extra programledare på sommarmorgon-tv. Det är ju redan en neger och en blatte där.

.
Citera
2015-07-17, 11:25
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Afrikan blir ju problematiskt, då det omfattar nordafrikaner som alltså är kaukaser/vita.

Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
En "afrikan" kan vara en nordafrikan vilket är en mer arabisk variant av människa.

Där håller jag inte med er, araber i Nordafrika benämns aldrig afrikaner, på samma sätt som araber i Västasien aldrig benämns asiater.
Om någon säger att en person har afrikansk härkomst, förutsätter man att det är en person av negroid ras.
Citera
2015-07-17, 11:31
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Där håller jag inte med er, araber i Nordafrika benämns aldrig afrikaner, på samma sätt som araber i Västasien aldrig benämns asiater.
Om någon säger att en person har afrikansk härkomst, förutsätter man att det är en person av negroid ras.
Du må förutsätta det, men då blir det ju fel eftersom andra har mer rätt än du. Varför krångla till det?
Citera
2015-07-17, 11:34
Medlem
storatuttars avatar
Är Adam islamist?
Citera
2015-07-17, 11:35
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Louise är en mardröm för SD sympatisörer . hon låter trashig och obildad och bad så klart genast om ursäkt för sin nu borttagna video ,när media ringde på dörren. Kan Adams agerande ha med sitt skivsläpp att göra? Absolut.

Är Louise och SD sympatisörer duktiga på att iklä sig offerkoftan? Inte längre. Nu är de så bekväma med sina åsikter att vi kommer se fler idioter uttala sig kränkande om människor. Vi kommer se fler pudlar av fler obildade folkliga youtubekaraktärer . Normaliseringen av rasism är skrämmande

Haha, vad i hela världen har hon med SD att göra? Det hela är snarare komiskt: hon är uppenbarligen en trashig idiot, Adam Tensta är ännu mer skrattretande - en rappare som plötsligt blir moralkärring och ärkehycklare, och sedan kommer TV4 in i hela soppan. Det är en bra föreställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in