Citat:
Ursprungligen postat av
H.Branting
Verkligen inte, högst normalt. förbluffad att folk inte släppt det här än. Pappan/Familjen behövde ju inte ens ha varit särskilt oroliga till en början, kanske bara undrade varför hon tog sån tid och åkt för att möta. den riktiga paniken startade nog senare.
Känner mig dessutom rätt bekväm med situationen just nu, den häktade sitter ju givetvis inte där bara för att han råkat bo i närheten. Läser man genom raderna förstår man ju att det finns flera faktorer som är rätt svåra att snacka bort för vår käre litauer. Hur många hade egentligen nycklar till boden där lisa hittades? troligtvis bara bröderna, kanske någon annan som dock har starkt alibi. Inget som räcker till en dom än men hade det vart ett odds hade det knappt vart spelvärt. Vad som gör mig nyfiken är VAR avled hon samt NÄR. Hoppas att målet är såpass starkt att det går till rättegång så man får sig en inblick i FUP. Det behöver den här loopen till tråd också
"Pappan/Familjen behövde ju inte ens ha varit särskilt oroliga till en början, kanske bara undrade varför hon tog sån tid och åkt för att möta. den riktiga paniken startade nog senare." - skriver du.
Men då har du inte förstått det instrumentala här. Dvs du skrev att det tog tid för pappan att arbeta upp en stark oro.
Men sanningen är att det bara handlade om 30 minuter.
Förstår du? Endast en halvtimme.
Efter att Lisa kommit endast 30 minuter senare hem än vad som var beräknat (och inte svarade i telefon) så galopperade pappan ut till sin bil och jagade efter henne.
Så du ser att det fanns ingen tid till att bygga upp en oro.
Det var en i stort sett omedelbar reaktion.
Men jag är också angelägen av att veta var själva mordplatsen är.
JAg är inte särskilt övertygad om att caféet är mordplatsen. Där finns inga spår efter någon konflikt tex. Och inga grannar har vare sig sett eller hört något.
Det borde innebära att mordplatsen är någon annanstans.
Själv tänker jag mycket på en sk "älskare" som hn träffat på. Den söndriga telefonen kan peka på ett bråk. Dvs hon hade sparade sms eller bilder på sådant som gjort en älskare svartsjuk.
Mobilmasterna visar att hon var på väg hemåt. Dvs det gick söderut när telefonen till slut stängdes av. Den stängdes av ungefär där mobilresterna hittades också.
Det hade kunnat tyda på att hon antingen mötte älskaren där - eller att han åkte med henne.
Men att mordplatsen borde vara i närheten av mobilskalet kanske.
Jag tycker också at det är möjligt att mördaren sen körde tillbaka mopeden, och bara ställde den på caféet för att sen omedelbart ge sig iväg hem.
Han kanske hade bilen stående där hon hade träffat henne, vid mordplatsen/mobilskalet alltså.
Då hade han dels kört tillbaka mopeden och på det sättet lyckats vilseleda de som sökte efter mordplatsen. Och dels fått folk att tro att hon kanske inte alls var försvunnen (men det lyckades ju inte).
Men sen hade han kunnat ha henne i in bil och köra omkring för att hita en lämplig avlastningsplats.
Det råkade bli balterna. Han misstänkte ju att polisen lätt skulle misstänka dem eftersom de var utlänningar.
Ungefär så tror jag är det mest sannolika scenariot.
Och polisen borde leta bland de män och killar som trånade efter henne. Gärna om de hade blåmärken och rivsår på sig såklart. Tyvärr läker tiden alla sår ...