2015-07-16, 22:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här på denna firma, som AJ äger, är skriven en avställd PEUGEOT PARTNER MÖRKBLÅ (1999)

http://www.merinfo.se/foretag/GUM-Egendom-Kommanditbolag-9696122168/4gctjqw-173vs

GUM Egendom Kommanditbolag
BLOMBERGS EGENDOM
531 95 KÄLLBY

http://purehelp.se/company/details/gum_egendom_kommanditbolag/9696122168
Senast redigerad av Theforeigner 2015-07-16 kl. 22:32.
2015-07-16, 22:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det tror inte jag heller och tycker att det är en absurd tankegång. Ett verklighetsfrånvänt teoretiserande om du frågar mig. Det som starkt talar emot att mördaren ville att kroppen skulle hittas är att den faktiskt var gömd, det tog ett antal dygn innan kroppen hittades och det gjordes på grund av ett antal slumpmässiga sammanträffanden.

Citat:
Öppet för insyn är väl närmast en förutsättning för att kroppen skall hittas? Att liket hittades beror på slumpen.
I boden hade hon hittats, garanterat, förr eller senare, eller hur? Göran i Kalmar och Holger i Landvetter dumpades på platser där de garanterat inte skulle hittas, 1,5 meter ner i den småländska myllan respektive på Skageraks botten. Det var rena tillfälligheter att de hittades. Sökpådraget gjorde att Lisa hittades tidigare än det annars skulle ha skett, men hon hade hittats.
2015-07-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Man inte ska lägga någon större vikt på orden men "inblandning" låter också lite sådär.
Om MGM bara tros vara inblandad så kan man ju undra vilka de andra inblandade är. Kanske inte hans bror och fru, annars hade de väl inte släppts. Från början tänkte jag att litauerna gått med på städa upp efter ett brott som deras arbetsgivare eller någon av hans närstående gjort. Litauerna planerade för flytta hem för gott och lockades av den utlovade belöningen.

"Inblandning" låter som att en, eller kanske flera granskas under lupp nu. Reagerade också på ordet. Kan inte erinra mig att de använt det uttrycket i tidigare intervjuer men jag kanske överanalyserar.
2015-07-16, 22:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
AJs son Gusta* Jönsso* (*=v,n) är tydligen med i den firman med den avställda
PEUGEOT PARTNER MÖRKBLÅ (1999):

http://purehelp.se/company/details/gum_egendom_kommanditbolag/9696122168
Det är AJ som heter Nils och Gustav i andranamn.
2015-07-16, 22:27
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Brottsplatsen kan kopplas till honom, och mobilfodralets plats är öppen för insyn.

Exakt hur låg mobilfodralet? På jord, grus, nyklippt gräs, högt gräs , i en buske , vid ett träd eller hur?
Senast redigerad av Ralfj 2015-07-16 kl. 22:29.
2015-07-16, 22:28
Medlem
Citat:
Om det stämmer att kroppen hittades i en byggnad så kan det säga något om gärningspersonen tycker jag. Varför inte gräva ner kroppen? Vem gräver inte ner? Det kan handla om en person som inte orkar gräva, kanske på grund av fysisk status.

En enklare förklaring än att gärningspersonen mellanlagrar kroppen, det är min tanke kring det.
För att? Fysisk status? Snarare att LH gjort motstånd och att GM har märken på sig eller blod och inte vill visa sig. Därav gräver GM inte ned någon eller hur du nu tänker.
2015-07-16, 22:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Sonen har samma namn som pappa, med undantag av Arne.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det är den här bilen rautesau skriver om

http://biluppgifter.se/fordon/?o=1593384&i=0&s=merinfo

Men det står där att ett företag i Lagan har ägt bilen fram till AJ köpte den .

Den bilen du länkar till, PEUGEOT EXPERT (2009), är den NYA bilen AJ tydligen köpt när han sålde/bytte bort den bil som nu tydligen finns hos polisen och som möjlgitgvis innehåller bevis kopplat till Lisa Holm fallet.

Den bilen jag länkade till, PEUGEOT PARTNER (1999), är en bil som möjligtvis kunde vara den bilen AJ försökte bli av med/sälja/byta bort möjligtvis därför han visste om att den använts i förbindelse med Lisa's mord.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Exakt hur låg mobilfodralet? På jord, grus, nyklippt gräs, högt gräs , i en buske , vid ett träd eller hur?
Vid en väg.
2015-07-16, 22:32
Medlem
[quote=XeniaOnatopp|54035754]I boden hade hon hittats, garanterat, förr eller senare, eller hur? Göran i Kalmar och Holger i Landvetter dumpades på platser där de garanterat inte skulle hittas, 1,5 meter ner i den småländska myllan respektive på Skageraks botten. Det var rena tillfälligheter att de hittades. Sökpådraget gjorde att Lisa hittades tidigare än det annars skulle ha skett, men hon hade hittats.[/QUOTE]

Möjligen hade Lisas kropp hittats, men knappast i boden.

Men nu kom sökpådraget så snabbt att den "tillfälliga" förvaringen blev den slutliga.
2015-07-16, 22:32
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I boden hade hon hittats, garanterat, förr eller senare, eller hur? Göran i Kalmar och Holger i Landvetter dumpades på platser där de garanterat inte skulle hittas, 1,5 meter ner i den småländska myllan respektive på Skageraks botten. Det var rena tillfälligheter att de hittades. Sökpådraget gjorde att Lisa hittades tidigare än det annars skulle ha skett, men hon hade hittats.

Det absolut enklaste vore ju då eftersom du tror att hon mördats i ladan att låta henne ligga i mjölkrummet.
Dessutom hade GM sluppit att åka iväg med ett lik i bilen.
Med allt vad det innebär.
2015-07-16, 22:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Du har rätt, sorry , jag har raderat det i mitt inlägg, radera gärna i dit quote av mitt inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in