2015-07-16, 21:44
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Man inte ska lägga någon större vikt på orden men "inblandning" låter också lite sådär.
Om MGM bara tros vara inblandad så kan man ju undra vilka de andra inblandade är. Kanske inte hans bror och fru, annars hade de väl inte släppts. Från början tänkte jag att litauerna gått med på städa upp efter ett brott som deras arbetsgivare eller någon av hans närstående gjort. Litauerna planerade för flytta hem för gott och lockades av den utlovade belöningen.

Varför flytta hem till Litauen när dom hade det så bra här? Omtyckta av "alla". Men om skulle de nu lockats av en sådan typ av belöning säger det ju det en hel del om vilket pack dom är.
2015-07-16, 21:45
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men de flesta undviker risker, du kan inte bortse från det.
Och de flesta mördar inte...
Brottslingar generellt, är risktagare.
2015-07-16, 21:45
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilringen
Det var AJ som i en intervju sa att han själv och 1-2 st till tagit upp handsken.

I en annan intetvju senare så sa AJ att han tog upp handsken och lämnade den till polisen direkt.

(rätta mig om jag har fel)

Så här sa han till sin mor:
"Min äldste son hittade en handske i den lada där han arbetade på måndagen. Han lyfte upp den, tittade på den och lade tillbaka den. Hans svenske chef gjorde det också, säger brödernas mamma"
2015-07-16, 21:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Hoppla?!?

Det kommer nog säkert bekräftas längre fram att den där handsken inte alls låg i ladan på söndag kväll, utan hamnade där på nåt sätt, nån gång under måndag morgon....

Mycket som poppar upp i skallen när jag läser detta, minst sagt...

Edit: Vad menas med det sista, förresten? Ovanligt hur då, med ej utfärdat och det gamla är giltigt?

Det innebär att av någon anledning har AJ inte fått hem något nytt registreringsbevis på bilen han köpte 2015.06.25.
Ägarbyte har gått igenom, men han har inga papper på bilen ännu...
2015-07-16, 21:54
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Men de flesta undviker risker, du kan inte bortse från det.

Varenda brottsling tar risker. En del är bättre andra sämre på att undvika risker.
I raseri är knappast risker det första en våldsverkare tänker på.

Hur GM gick till väga vid cafe ,lada och bod har vi idag ingen aning om.
Den sanningen har vi ännu inte fått fram. men spekulera kan vi ju alltid göra.
Oavsett vad statistiken tycker om detta.
2015-07-16, 21:56
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det innebär att av någon anledning har AJ inte fått hem något nytt registreringsbevis på bilen han köpte 2015.06.25.
Ägarbyte har gått igenom, men han har inga papper på bilen ännu...
På vilket vis är det intressant?
2015-07-16, 21:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har aldrig dumpat någon kropp, så jag kan bara gissa orsaken. Han ville inte att djur skulle komma åt kroppen.

Om jag inte missminner mig så har GW ett antal gånger hänvisat till statistiken och menat att en kropp oftast dumpas någon mil ifrån brottsplatsen, ödslig skogsväg, något tiotal meter in i terrängen. Jag har inte heller dumpat någon kropp, dock litar jag på vad GW säger om hur mördare vanligtvis brukar göra sig av med en kropp.

En fysiskt frisk man lägger oftast inte ett lik på sin egen bakgård, det är så som jag har uppfattat saken.

Just därför ställer jag mig frågande till att den häktade skulle vara skyldig till mordet, han sticker verkligen ut ifrån normalfallet. Jag tror i nuläget inte på någon av alla krystade hypoteser om varför den häktade inte körde bort liket och grävde ner eller gömde det längs med en avlägsen skogsväg.
2015-07-16, 21:58
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Jag har aldrig dumpat någon kropp, så jag kan bara gissa orsaken. Han ville inte att djur skulle komma åt kroppen.

Tror inte att han tänkt i de banorna överhuvudtaget.
Av ren noja över att bli upptäckt så lät han kroppen vara i boden.
Och väntade på ett bättre tillfälle som aldrig kom
2015-07-16, 21:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag fick av Transportstyrelsen uppgift på att den nya bilen ( P Experten ) är finansierad av Santander, och tidigare ägare fram till 2015.06.25, är Å*esson Bil i Götene.

Känner även igen att en Renault varit på AJ-listan tidigare men nu borta...
En Traffic kanske

Här på denna firma, som AJ äger, är skriven en avställd PEUGEOT PARTNER MÖRKBLÅ (1999)

http://www.merinfo.se/foretag/GUM-Egendom-Kommanditbolag-9696122168/4gctjqw-173vs

GUM Egendom Kommanditbolag
BLOMBERGS EGENDOM
531 95 KÄLLBY
2015-07-16, 22:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om jag inte missminner mig så har GW ett antal gånger hänvisat till statistiken och menat att en kropp oftast dumpas någon mil ifrån brottsplatsen, ödslig skogsväg, något tiotal meter in i terrängen. Jag har inte heller dumpat någon kropp, dock litar jag på vad GW säger om hur mördare vanligtvis brukar göra sig av med en kropp.

En fysiskt frisk man lägger oftast inte ett lik på sin egen bakgård, det är så som jag har uppfattat saken.

Just därför ställer jag mig frågande till att den häktade skulle vara skyldig till mordet, han sticker verkligen ut ifrån normalfallet. Jag tror i nuläget inte på någon av alla krystade hypoteser om varför den häktade inte körde bort liket och grävde ner eller gömde det längs med en avlägsen skogsväg.
Enligt min teori tyckte GM om Lisa, dödandet var olycka eller ett plötsligt infall. Det är naturligt i så fall att placera kroppen skyddat från rävar, vildsvin och andra djur.
2015-07-16, 22:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Enligt min teori tyckte GM om Lisa, dödandet var olycka eller ett plötsligt infall. Det är naturligt i så fall att placera kroppen skyddat från rävar, vildsvin och andra djur.

En intressant aspekt, jag håller med dig, dock kan man fråga sig varför hen inte grävde ner liket i så fall?

EDIT;Om man anser att någon är förtjusande, kan man tänka sig att det är ett tecken på tycka om?
2015-07-16, 22:04
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Tror inte att han tänkt i de banorna överhuvudtaget.
Av ren noja över att bli upptäckt så lät han kroppen vara i boden.
Och väntade på ett bättre tillfälle som aldrig kom

Klockrent , exakt vad jag tror .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in