Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-16, 21:52
  #2989
Medlem
Enydrions avatar
Vad visar diagrammet hos trustbuddy?

https://www.trustbuddy.se/bli-laangivare/

Citat:
Nedan visas den genomsnittliga avkastningen för långivarna de senaste 36 månaderna. Genomsnittet jämförs med MSCI världsindex samt Pimco inkomstfond.

är det nån sorts låtsassiffror som faller ihop som ett korthus så fort man försöker att ta ut pengarna?

diagrammet verkar ta slut 2014 är det då de bryter av skarpt neråt tro? Det är ju 2015 nu.
Citera
2015-07-17, 08:56
  #2990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Vad visar diagrammet hos trustbuddy?

https://www.trustbuddy.se/bli-laangivare/



är det nån sorts låtsassiffror som faller ihop som ett korthus så fort man försöker att ta ut pengarna?

diagrammet verkar ta slut 2014 är det då de bryter av skarpt neråt tro? Det är ju 2015 nu.

Diagrammet skall visa genomsnittsavkastningen hos trustbuddy under De senaste 36 månaderna, anledningen till att det ser så bra ut är tillväxten av nya insättningar.
I början som kund hos trustbuddy brukar man få en bra avkastning innan alla lån hamnar hos inkasso som ingen betalar. Dvs diagrammet säger ingenting om vilken avkastning du som sparare kan förvänta dig om du sparar hos dem. Utan bara att så länge trustbuddy växer stiger genomsnittlig avkastning.

Som hittills när trustbuddy helt verkar ha struntat i att driva in inkasso skulder avtar avkastningen beroende på tiden sen du gjorde din insättning.

Nu när trustbuddy har erkänt att de har problem med detta och dessutom skall börja sälja av åtminstånde de äldsta ej betalande fodringar kan man kanske nå en nivå där avkastningen blir bestående. Det bästa vore ju att alla skulder som hamnade hos inkasso såldes av efter låt säga 3-6 månader.
Citera
2015-07-18, 00:28
  #2991
Medlem
Enydrions avatar
OK, tack för förklaringen...
Citera
2015-07-31, 17:27
  #2992
Medlem
rosaicakorts avatar
Hej!

Ursäkta om detta har frågats om tidigare i den här tråden, men hur lång tid tar det att få ut sina pengar från Trustbuddy?

Jag har nämligen försökt ta ut mina pengar från Trustbuddy sen februari 2015 och jag har fått en bekräftelse från Trustbuddy att de har påbörjat uttaget av mina pengar.
Men ingen utbetalning har skett ännu, går det att se status på utbetalningen någonstans på Trustbuddys hemsida?
Citera
2015-07-31, 21:16
  #2993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosaicakort
Hej!

Ursäkta om detta har frågats om tidigare i den här tråden, men hur lång tid tar det att få ut sina pengar från Trustbuddy?

Det kommer att ta lång tid innan du får ut dina pengar, om du någonsin får igen allt. Om du läser det VD-brev som alla sparare i Trustbuddy fick för ca. 3 veckor sedan så förstår du varför du inte fått några pengar. Förhoppningsvis kommer dina pengar att utbetalas i år men räkna med att du inte får tillbaka allt du satt in.
Citera
2015-08-03, 19:46
  #2994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosaicakort
Hej!

Ursäkta om detta har frågats om tidigare i den här tråden, men hur lång tid tar det att få ut sina pengar från Trustbuddy?

Jag har nämligen försökt ta ut mina pengar från Trustbuddy sen februari 2015 och jag har fått en bekräftelse från Trustbuddy att de har påbörjat uttaget av mina pengar.
Men ingen utbetalning har skett ännu, går det att se status på utbetalningen någonstans på Trustbuddys hemsida?

Om du loggar in kan du se hur mycket pengar som har samlats in hittills, när det beloppet du begärt samlas in kommer utbetalningen att genomföras...

Som det har fungerat hittills kan du räkna med att detta kommer att ta flera år om du har begärt att få ut en större del av de pengar som du har begärt.

Hoppet står till det som Rase skriver om angående VD brevet där det framgår att man äntligen skall börja sälja av fodringar som ingen betalar för. Så vem vet det kanske kan börja gå lite fortare i framtiden.
Citera
2015-08-10, 11:54
  #2995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Vad visar diagrammet hos trustbuddy?

https://www.trustbuddy.se/bli-laangivare/



är det nån sorts låtsassiffror som faller ihop som ett korthus så fort man försöker att ta ut pengarna?

diagrammet verkar ta slut 2014 är det då de bryter av skarpt neråt tro? Det är ju 2015 nu.

Ja det skulle man nog kunna säga. Om man pratar om rena pengar så ligger min "avkastning" ännu så länge på cirka -80%. Då har jag fryst utlåningen nu i över ett år. Även förgäves försökt "flytta lånen".

Jag räknar tyvärr inte med att få tillbaka mer än kanske hälften av mitt kapital.
Man har i alla fall lärt sig av läxan och inte låta skojjeriföretag ta hand om ens pengar. "villkor" och "fina diagram" som visar sig vara ett korthus och i slutändan bara är lögner för att ta dina pengar.
Citera
2015-08-10, 12:18
  #2996
Medlem
Undrar om Trustbuddy har kommit i gång med de åtgärder som beskrevs i VD-brevet?
I dag hade jag på mitt svenska konto 76 st. DebtCollectionCost och när jag summerade alla plus- och minusposter hamnade jag på ett positivt resultat på det hisnande beloppet 53:-. Inte mycket pengar, men förhoppningsvis är detta början till att vi långivare får tillbaka en del av våra pengar, som alltför lättvindigt lånats ut till insolventa låntagare.
Citera
2015-08-10, 12:39
  #2997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Undrar om Trustbuddy har kommit i gång med de åtgärder som beskrevs i VD-brevet?
I dag hade jag på mitt svenska konto 76 st. DebtCollectionCost och när jag summerade alla plus- och minusposter hamnade jag på ett positivt resultat på det hisnande beloppet 53:-. Inte mycket pengar, men förhoppningsvis är detta början till att vi långivare får tillbaka en del av våra pengar, som alltför lättvindigt lånats ut till insolventa låntagare.

Hade inga Har ändå haft min utåning stoppad i ganska exakt 2år så hade hoppats på att mina fordringar skulle vara bland de äldsta.
Citera
2015-08-11, 19:31
  #2998
Medlem
Mitt sverigekonto börjar lyfta! Räntesiffror: 2,5,10! Det kanske blir bra detta till slut?
Citera
2015-08-12, 07:52
  #2999
Medlem
i ÅR har jag kunnat ta ut 138 kr ifrån Finland där jag har över 1300 euro. Senaste månaderna är det helt stopp. Snacka om att det ser mörkt ut.
Inte mycket bättre i danmark och norge heller för den delen. Ifrån Sverige kan jag i snitt ta ut ett par hundringar eller liknande i månaden. Men då har jag också över 40 tusen där.

Förresten i google chrome kan jag nu inte längre gå in och kolla på "översikt" och sedan välja land. Går dock bra i IE11. Har fungerat bra tidigare.
Citera
2015-08-17, 10:15
  #3000
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Hur länge klarar sig TB utan att ta in nytt kapital. Tycker de har en oroande hög burn rate.

Då var det dags att förstärka kassan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback