2015-07-16, 21:19
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
Vad jag har hört så var det pga att man gjorde ett fynd på ett redan avsökt område. Och var helt säkra på att föremålet kommit dit efter första sökningen. Gärningsmannen visste att området redan var genomsökt och räknade inte med att polisen/mp skulle söka på samma plats en andra gång.

Är det månne den beryktade handsken i ladan som spökar igen . Fanns det inte uppgifter tidigare om att BO:s pappa hade reagerat på att handsken absolut inte fanns i ladan på söndagskvällen . Det postades väl av någon som bara var inne här en eller ett par ggr . Antagligen någon från John Bauer`s konstverk ...
2015-07-16, 21:19
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Detta är min teori om vad hon gjorde bakom kaféet.

Lyckades han locka med henne till ladan efteråt? Det måste ha varit en bekant, en obekant 35-åring hade inte lyckats.

Jag tror inte hon lockats till ladan av en 35-åring, där emot kan en 35-årig man kommit fram till henne och försökt locka henne till ladan. Men jag tror det slutade med att hon tvingades till ladan.
2015-07-16, 21:21
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Ja, det är ju den vanligaste vägen och i synnerhet om man inte känner till trakten helt.
Jag inbillar mig däremot att hon i samråd med far/mor stakat ut en annan väg på förhand, som är mindre trafikintensiv. Förvisso är 44:an bred och fin fram till Källby men den är också ganska hårt trafikerad på söndagar och vid hårda vindbyar är 44:an inte alls rolig att åka tvåhjuligt, långsamtgående fordon på eftersom det är så mycket öppna fält.

Jag är mer inne på att man tar av höger vid Holmestads kyrka, korsar E20 och passerar igenom Kinne-Vedum.
Tar vänster vid Kinne-Vedums kyrka mot Götene, svänger höger strax efter den skarpa högerkurvan in mot Kestad för att vid Kestads kyrka svänga vänster mot Kinne-Kleva.
Här kör man visserligen på grusväg men den är hårt packad och mc/moped/scooter har lätt att ta sig fram och den är vidare ganska bred och framförallt ett rakt spår i rätt riktning. Man passerar uppfart till Sjustjärnorna och efter den enda kurvan som vägen erbjuder, är man strax framme vid fyrvägskorsningen i Kinne-Kleva, där grusväg slutar.

Man kör rakt fram i korsningen och genom samhället, passerar Kleva-kyrkan och vidare ut från samhället passeras infart mot Sandtorp och Kinnekulle Ring på höger sida och man närmar sig Husaby.
Vid Husaby kyrka, svänger man rätt upp höger och passerar en gård på höger sida innan Martorp dyker upp. Man fortsätter vägen ut till den slutar i trevägskorsning i Blomberg, sedan vänster mot Källby och längs vägen ligger Klostercafe'et med infart till vänster.

Det kan låta som en krånglig väg vid beskrivning men som pendlarväg för mopedåkare är den att föredra för att undvika tung trafik men ändå hålla sig vid bebodda områden. Men den kräver ju viss lokalkännedom, även om alla kyrkor med fördel används som riktmärken.

Snacka om feltänk av mig!
Självklart är inte E44 speciellt lämplig, med dom upphöjda riskerna som finns att färdas på en sådan slags väg, både gällande snabb trafik och vindpinat. Ingen behaglig upplevelse direkt, även om det är genomförbart både lagligt och med lite stålsättning.

Om man tittar grovt på ditt förslag, så är det en mycket lämplig färdväg för en 17-årig tjej på EU-moped.
Minns även uppgifter om att pappan ska ha kört vägen med henne för att lära, och det rimmar väl så snyggt ihop med ditt förslag.
Tackar och bugar Xbaser.
2015-07-16, 21:22
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Har det hänt någonting nytt idag som stärker misstankarna eller varför tycker du att gårdagens artikel är inaktuell?

Inget har varken försvagats eller förstärkts. Konstaterar bara att det är i princip samma information som i Expressens artikel.
2015-07-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Vad i jösse namn skulle det vara för vits av GM att lägga DIT ett föremål i ett område som är genomsökt.Det verkar ju helknäppt.

Alltihopa verkar jävligt underligt. Varför har sakerna planterats om det nu är så.

För att gm ville lägga skulden på Litauerna men det bor väl flera i det huset?

För att gm ville köpa sig tid och försöka att flytta Lisa till ett säkrare ställe?

Eller att Lisa själv tappat sakerna då hon eventuellt slet sig från gm eller kom ut ur fordonet med gm hack i häl som slet av henne diverse attiraljer då gm försökte att få grepp om henne i flykten?

Vilket av alternativen låter rimligast?
Senast redigerad av Nybromannen 2015-07-16 kl. 21:38.
2015-07-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Är det månne den beryktade handsken i ladan som spökar igen . Fanns det inte uppgifter tidigare om att BO:s pappa hade reagerat på att handsken absolut inte fanns i ladan på söndagskvällen . Det postades väl av någon som bara var inne här en eller ett par ggr . Antagligen någon från John Bauer`s konstverk ...
Detta var ett fynd som gjordes senare än handsken.
2015-07-16, 21:26
Medlem
katws avatar
Citat:
Det är bara en bekant som kan ha lockat henne till ladan. 20 minuter efter att hon lämnade kaféet och det var låst kanske blåsan gjorde sig påmind. Hon frågade bekanten om det finns toa i ladan, och han svarade ja.

Man ser inte långt söderut.

Och vilken bekant till henne kan tänkas befinna sig i en lada bara sådär? Och veta att det finns WC där?
2015-07-16, 21:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag tror inte hon lockats till ladan av en 35-åring, där emot kan en 35-årig man kommit fram till henne och försökt locka henne till ladan. Men jag tror det slutade med att hon tvingades till ladan.
Nej, det var för riskfyllt med tanke på trafiken.
2015-07-16, 21:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Och vilken bekant till henne kan tänkas befinna sig i en lada bara sådär? Och veta att det finns WC där?
Bekanten fanns bakom kaféet, och såg sin chans och svarade ja.
2015-07-16, 21:28
Moderator
OYs avatar
Om det stämmer att kroppen hittades i en byggnad så kan det säga något om gärningspersonen tycker jag. Varför inte gräva ner kroppen? Vem gräver inte ner? Det kan handla om en person som inte orkar gräva, kanske på grund av fysisk status.

En enklare förklaring än att gärningspersonen mellanlagrar kroppen, det är min tanke kring det.
2015-07-16, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, både ordet ''eventuella" och ordet "inblandning" låter som att åklagaren/polisen inte har mycket att komma med.

Skulle nu polisen ha låst sig på Litauerna en hel månad och diverse spår och vittnen runnit ut i sanden så den riktiga gm går fri och kan mörda fler tonårstjejer så är det fruktansvärt...
2015-07-16, 21:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Bekanten fanns bakom kaféet, och såg sin chans och svarade ja.

Vilket ärende hade han bakom caféet "in the first place"? Hur visste han att ladan hade WC?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in