2015-07-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
Jag har hört det från en polis i lidköping
Och därför antog dom att Lisa var kvar i området..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Länskriminalchefen Johanssons uttalande i media om MGM:s skuld, har gradvis sjunkit i styrka för varje tidning som rapporterat om det. Nu är MGM bara "eventuellt" inblandad!

"Det finns fortfarande tips kvar att bearbeta och polisen arbetar brett och förutsättningslöst samtidigt som de utreder den misstänkte mannens eventuella inblandning.
– Men en hel del fokus är naturligtvis på honom (35-åringen) eftersom det är han som är misstänkt och det är honom vi har en viss tid på oss att jobba med, säger Lars Johansson."

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4146949-polisen-har-hittades-lisa-holm

Men "eventuellt inblandad" har han väl varit hela tiden, alltså Misstänkt Gärningsman?

Viss tid att jobba med? Är det fram till häktningsförlängningen går ut, i slutet på juli, som han menar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Länskriminalchefen Johanssons uttalande i media om MGM:s skuld, har gradvis sjunkit i styrka för varje tidning som rapporterat om det. Nu är MGM bara "eventuellt" inblandad!

"Det finns fortfarande tips kvar att bearbeta och polisen arbetar brett och förutsättningslöst samtidigt som de utreder den misstänkte mannens eventuella inblandning.
– Men en hel del fokus är naturligtvis på honom (35-åringen) eftersom det är han som är misstänkt och det är honom vi har en viss tid på oss att jobba med, säger Lars Johansson."

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4146949-polisen-har-hittades-lisa-holm

Ja, både ordet ''eventuella" och ordet "inblandning" låter som att åklagaren/polisen inte har mycket att komma med.
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
Jag har hört det från en polis i lidköping

Sa han något mer av intresse?
2015-07-16, 21:06
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
En timme minus resvägen 10 min dit vänta på pizzan 15 min 10 min resan tillbaka. Blir inte många samt minuter kvar

Det har framgått tidigare att de inte var i pizzerian utan i affären och köpt - förmodligen - djupfryst sådan och är med på affärens övervakningskamera.Pizzerior har jag aldrig sett haft övervakningskameror.
2015-07-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ingen skulle leta där igen, tänkte han väl.
Ja möjligt, han kanske hade den kvar i sin bil när han skulle träffa AJ och ville inte att den skulle ligga i hans bil (?) om polisen skulle få för sig att kolla den...
Troligen säkrare för honom att lägga den där det redan var genomsökt...än att ha kvar den i hans bil som kanske inte var kollad
2015-07-16, 21:07
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, både ordet ''eventuella" och ordet "inblandning" låter som att åklagaren/polisen inte har mycket att komma med.

"Eventuella" kommer ju från reportern. Behöver inte vara ordagrant från polismannen. Dessutom är artikeln från igår, så samma information som Expressen gick ut med i princip.
2015-07-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Dessutom är artikeln från igår, så samma information som Expressen gick ut med i princip.
Har det hänt någonting nytt idag som stärker misstankarna eller varför tycker du att gårdagens artikel är inaktuell?
2015-07-16, 21:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag misstänkte att en bekant skulle dyka upp.
Men fortfarande har vi problemet med föremål i närheten av litauernas bostad (enligt Rhona), handsken och tillgången till Martorp. Sannolikheten för planteringar avsedda att lägga skulden på någon annan är inte speciellt stor.
Lägg till mammans kommentar angående sönernas omotiverade närvaro 100 meter från kroppen.

Sen finns faktiskt möjligheten att GM lyckats fösa Lisa till ladan. Man kan se tillräckligt långt för att kunna undvika bilar.
Det är bara en bekant som kan ha lockat henne till ladan. 20 minuter efter att hon lämnade kaféet och det var låst kanske blåsan gjorde sig påmind. Hon frågade bekanten om det finns toa i ladan, och han svarade ja.

Man ser inte långt söderut.
2015-07-16, 21:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja den var kvar!
Likaså den röda Caddyn i andra bolaget.
Men det har förvunnet 1 i det privata beståndet, då det var 9 innan denna kom till.
Kan det varit en Renault?

Denna "nya" bilen verkar AJ leasat hos Scandium i Lagan.

Kan de i Götene hjälpt honom med bilaffären?

Det är dock lite märkligt att det ploppat upp en anmärkning/skuldsaldo hos kronofogden idag hos Fruit Processors som äger den röda VW Caddy -06:an.
http://www.merinfo.se/foretag/Fruit-Processors-i-G%C3%B6tene-Aktiebolag-5564763802/2k1478a-eel3

Jag fick av Transportstyrelsen uppgift på att den nya bilen ( P Experten ) är finansierad av Santander, och tidigare ägare fram till 2015.06.25, är Å*esson Bil i Götene.

Känner även igen att en Renault varit på AJ-listan tidigare men nu borta...
En Traffic kanske
2015-07-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Sa han något mer av intresse?
Han berättade en liten detalj om ena brodern. Som inte behöver betyda någonting egentligen. Men som åklagaren är informerad om. Dock vet jag inte om vilken av bröderna det var. Jag kan inte skriva i detalj för då outar jag honom för mycket.
2015-07-16, 21:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag misstänkte att en bekant skulle dyka upp.
Men fortfarande har vi problemet med föremål i närheten av litauernas bostad (enligt Rhona), handsken och tillgången till Martorp. Sannolikheten för planteringar avsedda att lägga skulden på någon annan är inte speciellt stor.
Lägg till mammans kommentar angående sönernas omotiverade närvaro 100 meter från kroppen.

Sen finns faktiskt möjligheten att GM lyckats fösa Lisa till ladan. Man kan se tillräckligt långt för att kunna undvika bilar.

Föremålen hittades även i närheten av AJ bostad, han har lika mycket anknytning till Martorp, ladan och caféet som litauerna har, detta faktum kommer lite i skymundan tycker jag. AJ har även tagit i handsken som hittades i ladan. Bevisligen gör AJ spontana besök på ägorna, kanske även kvällstid. Vad säger att inte AJ och kanske även hans kollega söndag kväll, vid caféet, förberedde måndagens arbetsplaneringsmöte som hölls i ladan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in