2015-07-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Mobilen dog 18.30. Det gör 1 timma till 19.30

Ehmm.. Just det! Det blir tajt va..
2015-07-16, 19:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Vad var det för märke på den beslagtagna bilen som stank och vad för färg?

Vet ej säkert, men troligtvis blå BMW 5-serie. (?)

Den anonyma användare uppger att AJ´s andra bruksbil (Honda) används i dags dato. ( någorlunda )

Det är ingen idé att lita blint på uppgifts-match mot merinfo.se , då uppgifterna där släpar något, även om det nu är i längsta laget..

Men det finns uppenbara faktum som säger att bilaffären fastnat av någon anledning.
Ägarbytes-papper ligger på polisstationen förslagsvis.
2015-07-16, 19:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
På två timmar hinner de lätt begå brottet, gömma/ låsa in LH i bygghytten, placera ut kläder och tillhörigheter fram till handsken i ladan och sedan åka och köpa pizza. Vet de om att pizzerian har övervakningskamera så är det för att skapa ett alibi i så fall. Det säger m a o inget om MGMs medverkan eller ej.

Från 18:30, då Lisa's telefon slutade funka till 19:30 då de två bröderna sägs sett på övervakningsvideo, är det ju bara 1 timma !!! INTE 2 timmar som du skriver.
2015-07-16, 19:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inkommet PM från skribent som är icke-aktiv - med lite uppgifter som eventuellt hamnar i lokaltidning dom närmsta dagarna.

AJ bytte in en bil på bilfirma Å*esson Bil, och som numer står beslagtagen hos polisen sedan 14dagar(+?) eftersom bilhandlaren uppfattat att något stank i baksätet.. - Larmade dit polis.

För att bekräfta detta lite så reggades 2015.06.25 en vit Peugeot skåpbil på AJ.
Tidigare ägare på den skåpbilen är ovanstående bilhandlare.

Slår man upp denna skåpbil på Transportstyrelsen står det:
Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt. vilket är ovanligt efter så lång tid efter ägarbyte.

Har fått samma info för 1 vecka sedan.
2015-07-16, 20:04
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Vad var det för märke på den beslagtagna bilen som stank och vad för färg?
Det var en Peugeot Partner -99 men jag kan ta mig fan inte komma ihåg vilken färg.
2015-07-16, 20:10
Medlem
Vad jag har hört så var det pga att man gjorde ett fynd på ett redan avsökt område. Och var helt säkra på att föremålet kommit dit efter första sökningen. Gärningsmannen visste att området redan var genomsökt och räknade inte med att polisen/mp skulle söka på samma plats en andra gång.
2015-07-16, 20:15
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det var en Peugeot Partner -99 men jag kan ta mig fan inte komma ihåg vilken färg.

Den blåa PEUGEOT PARTNERN (1999) som du hänvisar till ägs väl fortfarande av AJ:s bolag men har varit avställd sen 2013-01-02 . Känner jag dom på bilfirman rätt så undrar om dom byter in en sån skruttbil . Om det nu var den bilen du syftade på .
2015-07-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vet ej säkert, men troligtvis blå BMW 5-serie. (?)

Den anonyma användare uppger att AJ´s andra bruksbil (Hondae) används i dags dato. ( någorlunda )

Det är ingen idé att lita blint på uppgifts-match mot merinfo.se , då uppgifterna där släpar något, även om det nu är i längsta laget..

Men det finns uppenbara faktum som säger att bilaffären fastnat av någon anledning.
Ägarbytes-papper ligger på polisstationen förslagsvis.

Tack för svar

Kan det vara från bilen man funnit partiklar som stämmer överens med den som sitter då kanske. Men är nog många som använt den bilen då. Nyfiken på vem som varit den drivande att byta in bilen vem som var hos bilhandlaren samt varför man behöll ägarbytes papper på bilen i sådana fall...
2015-07-16, 20:26
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Länskriminalchefen Johanssons uttalande i media om MGM:s skuld, har gradvis sjunkit i styrka för varje tidning som rapporterat om det. Nu är MGM bara "eventuellt" inblandad!

"Det finns fortfarande tips kvar att bearbeta och polisen arbetar brett och förutsättningslöst samtidigt som de utreder den misstänkte mannens eventuella inblandning.
– Men en hel del fokus är naturligtvis på honom (35-åringen) eftersom det är han som är misstänkt och det är honom vi har en viss tid på oss att jobba med, säger Lars Johansson."

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4146949-polisen-har-hittades-lisa-holm
2015-07-16, 20:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejdalle
På väg hem från jobbet nu ikväll (jobbar i Götene) gjorde jag en iakttagelse. Åker över Häggum hem och där stod en bil parkerad rakt ner i diket in mot skogen. Eftersom jag åker där 5 dagar i veckan 2 gånger om dagen och inte kände igen denna bil så tog jag registreringsnumret och kollade upp ägaren. Det visades sig att "hen" bodde 16km från platsen där försvinnandet ska ha skett. Kollade lexbase men finner inget på denna person. Men verkar ju lite skumt?!?

Kan du dela med dig vem ägaren var av den Peugot Partner van du omtalar i ovanstående inlägg?
2015-07-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Från 18:30, då Lisa's telefon slutade funka till 19:30 då de två bröderna sägs sett på övervakningsvideo, är det ju bara 1 timma !!! INTE 2 timmar som du skriver.

En timme minus resvägen 10 min dit vänta på pizzan 15 min 10 min resan tillbaka. Blir inte många samt minuter kvar
2015-07-16, 20:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Den blåa PEUGEOT PARTNERN (1999) som du hänvisar till ägs väl fortfarande av AJ:s bolag men har varit avställd sen 2013-01-02 . Känner jag dom på bilfirman rätt så undrar om dom byter in en sån skruttbil . Om det nu var den bilen du syftade på .
Ja den var kvar!
Likaså den röda Caddyn i andra bolaget.
Men det har förvunnet 1 i det privata beståndet, då det var 9 innan denna kom till.
Kan det varit en Renault?

Denna "nya" bilen verkar AJ leasat hos Scandium i Lagan.
Kan de i Götene hjälpt honom med bilaffären?

Det är dock lite märkligt att det ploppat upp en anmärkning/skuldsaldo hos kronofogden idag hos Fruit Processors som äger den röda VW Caddy -06:an.
http://www.merinfo.se/foretag/Fruit-Processors-i-G%C3%B6tene-Aktiebolag-5564763802/2k1478a-eel3
Senast redigerad av Tomato 2015-07-16 kl. 20:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in