2015-07-16, 20:39
Medlem
FritzDaCats avatar
Tidsluckan igen.

Enligt Lowa stängde de "strax efter 6".
Lisa sa typ "ni behöver inte nån mer hjälp, så jag går till min moped”.
Sms:et till pappan skickades 18.23.

Även om Lowa skulle ha kunnat missbedöma tiden något, bör det ändå ha förflutit en viss tid då vi inte vet vad Lisa gjorde innan överfallet.
Varför hade hon så bråttom att hon inte kunde göra kollegorna sällskap den sista biten? Och om hon hade tänkt åka hem alldeles direkt efter jobbet kunde hon ju ha skickat sms:et inifrån kaféet.
Vi kommer inte ifrån att hon bör ha hållit på med något under 5-20 minuter, säkerligen 10 minuter i alla fall, efter att hon lämnat kollegorna!
Vad?
Köpt langarsprit av GM, utfört naturbehov eller haft mopedkrångel har diskuterats. Surfat, verkar rimligast.
Men oavsett vad Lisa gjorde, ger ju denna tidsrymd möjligheten att GM kan ha hunnit göra en hel del närmanden av högst oskyldig karaktär. Kanske han även skapade någon form av bluff för att locka med Lisa till ladan.

Men att GM innan attacken skulle ha hållit sig gömd bakom kaféet, eller väntat i en bil, enligt vissa hypoteser här, motsägs just av denna alltför långa tidsrymd. GM bör ju knappast ha suttit och tryckt bakom en låda eller i en bil i ca 10 minuter medan Lisa tex surfat.
Sannolikt råkade han bara få syn på henne.
2015-07-16, 20:43
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja den var kvar!
Likaså den röda Caddyn i andra bolaget.
Men det har förvunnet 1 i det privata beståndet, då det var 9 innan denna kom till.
Kan det varit en Renault?

Denna "nya" bilen verkar AJ leasat hos Scandium i Lagan.
Kan de i Götene hjälpt honom med bilaffären?

Tvivlar starkt på detta faktiskt . Dom håller "stenhårt" på sina märken så att dom hjälper till med Peugeot-leasing är nog ganska minimal
2015-07-16, 20:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Tidsluckan igen.

Enligt Lowa stängde de "strax efter 6".
Lisa sa typ "ni behöver inte nån mer hjälp, så jag går till min moped”.
Sms:et till pappan skickades 18.23.

Även om Lowa skulle ha kunnat missbedöma tiden något, bör det ändå ha förflutit en viss tid då vi inte vet vad Lisa gjorde innan överfallet.
Varför hade hon så bråttom att hon inte kunde göra kollegorna sällskap den sista biten? Och om hon hade tänkt åka hem alldeles direkt efter jobbet kunde hon ju ha skickat sms:et inifrån kaféet.
Vi kommer inte ifrån att hon bör ha hållit på med något under 5-20 minuter, säkerligen 10 minuter i alla fall, efter att hon lämnat kollegorna!
Vad?
Köpt langarsprit av GM, utfört naturbehov eller haft mopedkrångel har diskuterats. Surfat, verkar rimligast.
Men oavsett vad Lisa gjorde, ger ju denna tidsrymd möjligheten att GM kan ha hunnit göra en hel del närmanden av högst oskyldig karaktär. Kanske han även skapade någon form av bluff för att locka med Lisa till ladan.

Men att GM innan attacken skulle ha hållit sig gömd bakom kaféet, eller väntat i en bil, enligt vissa hypoteser här, motsägs just av denna alltför långa tidsrymd. GM bör ju knappast ha suttit och tryckt bakom en låda eller i en bil i ca 10 minuter medan Lisa tex surfat.
Sannolikt råkade han bara få syn på henne.
Detta är min teori om vad hon gjorde bakom kaféet.
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan också vara så att hon hade sällskap av en efterhängsen man bakom kaféet, och skickade SMS för att markera för honom att hon menade allvar med att hon skulle åka hem.
Lyckades han locka med henne till ladan efteråt? Det måste ha varit en bekant, en obekant 35-åring hade inte lyckats.
2015-07-16, 20:46
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
Vad jag har hört så var det pga att man gjorde ett fynd på ett redan avsökt område. Och var helt säkra på att föremålet kommit dit efter första sökningen. Gärningsmannen visste att området redan var genomsökt och räknade inte med att polisen/mp skulle söka på samma plats en andra gång.
Har du hört det från folk på plats eller har du enbart läst om det här?
2015-07-16, 20:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag inser att du har rätt,

Här ser man tydligt att det är på framsidan gästerna sitter och fikar
Då används inte den norra entrén till gäster.
Tack för info!
En bild som visar att det är framsidan som gäller

https://www.pinterest.com/pin/401242648028018902/

Kan Caféet verkligen sträcka sig ända till den norra gaveln? Det blir ju i så fall kopiöst stort.
2015-07-16, 20:55
Medlem
joxarns avatar
Citat:

Vad i jösse namn skulle det vara för vits av GM att lägga DIT ett föremål i ett område som är genomsökt.Det verkar ju helknäppt.
2015-07-16, 20:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kan Caféet verkligen sträcka sig ända till den norra gaveln? Det blir ju i så fall kopiöst stort.
Det är ju ett bageri, restaurangkök, kylar, lager och förmodligen omklädningsrum med tillhörande faciliteter i norr.
2015-07-16, 20:57
Medlem
Har hört det från en polis i lidköping.
2015-07-16, 20:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ju ett bageri, restaurangkök, kylar, lager och förmodligen omklädningsrum med tillhörande faciliteter i norr.
Om personalutrymmen ligger i norr ligger norra utgången bra till.
2015-07-16, 21:00
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Detta är min teori om vad hon gjorde bakom kaféet.

Lyckades han locka med henne till ladan efteråt? Det måste ha varit en bekant, en obekant 35-åring hade inte lyckats.
Jag misstänkte att en bekant skulle dyka upp.
Men fortfarande har vi problemet med föremål i närheten av litauernas bostad (enligt Rhona), handsken och tillgången till Martorp. Sannolikheten för planteringar avsedda att lägga skulden på någon annan är inte speciellt stor.
Lägg till mammans kommentar angående sönernas omotiverade närvaro 100 meter från kroppen.

Sen finns faktiskt möjligheten att GM lyckats fösa Lisa till ladan. Man kan se tillräckligt långt för att kunna undvika bilar.
2015-07-16, 21:01
Medlem
Citat:
Jag har hört det från en polis i lidköping
2015-07-16, 21:03
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Vad i jösse namn skulle det vara för vits av GM att lägga DIT ett föremål i ett område som är genomsökt.Det verkar ju helknäppt.
Ingen skulle leta där igen, tänkte han väl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in