Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-16, 18:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Hans förmögenhet gör dock att han inte är lika beroende av lobbygrupper/special interests som andra kandidater för att finansiera sin kampanj.

Absolut men hans ego och hans nickande "Yesmen" gör att han missar de riktiga problemen eller ens det riktiga målet.
2015-07-16, 19:00
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag kan hålla med om att hans ego nog är för stort men det finns också anledningar till att han känner så eftersom han varit så framgångsrik i livet på flera plan. Dock tror jag att han för varje dag som går av kampanjen blir mera belevad och presidentiell, samtidigt också som hans frispråkighet är en stor tillgång som absolut inte skall slipas bort för mycket.

Han är bra på att ge verbala slängar åt motståndare som Jeb Bush och Hillary Clinton utan att framstå som elak eller ovänlig.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-16 kl. 19:16.
2015-07-16, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut men hans ego och hans nickande "Yesmen" gör att han missar de riktiga problemen eller ens det riktiga målet.

Eller så håller de inte med om varken dina problembeskrivningar eller mål.
2015-07-16, 20:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Han är bra på att ge verbala slängar åt motståndare som Jeb Bush och Hillary Clinton utan att framstå som elak eller ovänlig.

Nja, det vet jag inte om jag kan hålla med om.

Han klarar inte ens av att dra elaka skämt mot/med en manusförfattare så jag tror nog chansen är stor att han blir överkörd i kommande debatter där han inte har kontrollen över det som sägs.
2015-07-16, 20:19
Medlem
Citat:

Han klarar inte ens av att dra elaka skämt mot/med en manusförfattare så jag tror nog chansen är stor att han blir överkörd i kommande debatter där han inte har kontrollen över det som sägs.

Kan det inte vara så att Trump spelar korkad idiot för att attrahera sympati från andra korkade idioter? Vi ser ju en del sådana här i tråden. Frågan är bara om det finns tillräckligt många korkade idioter i USA för att föra Trump till Vita Huset?
2015-07-16, 20:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Kan det inte vara så att Trump spelar korkad idiot för att attrahera sympati från andra korkade idioter? Vi ser ju en del sådana här i tråden. Frågan är bara om det finns tillräckligt många korkade idioter i USA för att föra Trump till Vita Huset?

Förhoppningsvis så lyckas han inte skrapa ihop tillräckligt många för att ens bli en kandidat 2016.

Men även om han skulle bli republikanernas kandidat nästa år så tror jag knappast att han når hela vägen för det är omöjligt så att han ens kan få 30% av rösterna.
2015-07-16, 20:33
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vilka sakpolitiska åsikter är du Ondahamstern ogillar med Trump?

Om man bortser från hans personlighet, utseende och verbala grodor.

Han har förvisso inte släppt sina åsikter ingående på alla områden ännu.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-16 kl. 20:37.
2015-07-16, 20:45
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Förhoppningsvis så lyckas han inte skrapa ihop tillräckligt många för att ens bli en kandidat 2016.

Men även om han skulle bli republikanernas kandidat nästa år så tror jag knappast att han når hela vägen för det är omöjligt så att han ens kan få 30% av rösterna.
Det känns oroande att en man som lyckats skrapa ihop en ansenlig förmögenhet plötsligt får för sig att "varför inte bli president?" och då råkar ha de finansiella musklerna för att 'have a serious go'.
Han har noll erfarenheter från politiken, och måste på ett år bygga upp en landsomfattande supportorganisation från scratch. Hur många känner till Trump?
Finns det något tidigare exempel på någon som lyckats vinna inte bara partiets nominering utan också vinna valet, utan någon som helst tidigare politisk erfarenhet??`
Hans enkla patentlösningar på världsproblemen känns långt ifrån seriösa.
2015-07-16, 20:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vilka sakpolitiska åsikter är du Ondahamstern ogillar med Trump?

Om man bortser från hans personlighet, utseende och verbala grodor.

Han har förvisso inte släppt sina åsikter ingående på alla områden ännu.

Jag ogillar att han anser att krig är en bättre lösning före diplomati.

Han har bland annat sagt att USA borde ha invaderat Mexiko istället för Irak 2003 och att om han skulle bli president så skulle han bomba sönder Irak (igen) för att sen låta oljebolagen bygga upp landet samtidigt som han vill starta krig med Iran.

USA är inte i behov av en president som ser krig som den första lösningen på ett problem.
2015-07-16, 20:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
Det känns oroande att en man som lyckats skrapa ihop en ansenlig förmögenhet plötsligt får för sig att "varför inte bli president?" och då råkar ha de finansiella musklerna för att 'have a serious go'.
Han har noll erfarenheter från politiken, och måste på ett år bygga upp en landsomfattande supportorganisation från scratch. Hur många känner till Trump?
Finns det något tidigare exempel på någon som lyckats vinna inte bara partiets nominering utan också vinna valet, utan någon som helst tidigare politisk erfarenhet??`
Hans enkla patentlösningar på världsproblemen känns långt ifrån seriösa.

Han är inte en seriös kandidat, det som är skrämmande med honom är att han försöker köpa till sig positionen genom att ha en betald publik.
Senast redigerad av Ondahamstern 2015-07-16 kl. 21:10.
2015-07-16, 23:07
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Jag ogillar att han anser att krig är en bättre lösning före diplomati.

Han har bland annat sagt att USA borde ha invaderat Mexiko istället för Irak 2003 och att om han skulle bli president så skulle han bomba sönder Irak (igen) för att sen låta oljebolagen bygga upp landet samtidigt som han vill starta krig med Iran.

USA är inte i behov av en president som ser krig som den första lösningen på ett problem.

Donald Trump är tydligen USA's svar på Rysslands Vladimir Zjirinovskij. Två extrema motsatser men med många likheter.
2015-07-17, 03:14
Medlem
Citat:
Han är inte en seriös kandidat, det som är skrämmande med honom är att han försöker köpa till sig positionen genom att ha en betald publik.

Det blir svårare och svårare att intala sig det där va?

Hur som helst. I attacken mot militären i usa nu så kom det fram att soldaterna var obeväpnade. Trump högg direkt. Helt rätt.

Trump i överlägsen ledning i nevada.

http://www.prnewswire.com/news-releases/trump-leads-nevada-poll-with-overwhelming-hispanic-support-300114592.html
Senast redigerad av experten10 2015-07-17 kl. 03:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in