Citat:
Ursprungligen postat av
BlaBlaBrah
Jag fattar inte ett smack. Mer svångremspolitik kombinerat med mer lån till Grekland som man aldrig kommer få tillbaks och Grekerna får fortsatt vara utan draghjälp från en ny billig valuta. Hur fan är det goda nyheter om det ens tar sig igenom alla motsträviga parlament som ska godkänna paketet? Men börsen ba "Yay! Mer av samma skit! Upp med kursen!"
Börsen reagerar väl positivt eftersom greklands-"situationen" nu, förhoppningsvis, kommer bli mer stabil. Tilltron till euron finns kvar, någon kantstött.
Stabilt -> bra för affärerna. Klart börserna stiger.
Men, återstår att se om greklandsfrågan verkligen är avgjord. Jag är skeptisk. Den grekiska regeringen kommer väl tvingas avgå? Hur fan blir det då med ingångna avtal med euro-gänget, när inte ens nuvarande puckon faktiskt vill genomföra reformerna? Fan vet.
Läste att det lär dröja minst 4 veckor innan definitiva avtal med grekland är färdigritade och redo att skrivas under. Mycket kan hända på 4 veckor...
Blir nog en skumpig sommar på börsen tycker jag mig se i min kristallkula, så håll i hatten.